• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict Pour On Wax

Van het weekend de Waxaddict pour on wax voor de tweede keer gebruikt op mijn donkerblauwe V70.

Netjes 2 dopjes in de gieter gekiept met 10L warm water.

+ Aanbrengen is supereenvoudig

- Ik moet het wel nog echt even met een microvezeldoek nalopen om geen witte strepen en druppels te krijgen (heb er niet aan gedacht om wat foto's te maken bedenk ik me nu). Moest tussendoor snel even iemand ophalen en op de plekken waar het vanzelf gedroogd was kreeg ik toch wat witte aanslag net als de eerste keer.. Nadat ik er de auto met een doekje na had gelopen stond ie er wel prachtig bij.

Dus mijn conclusie, goed product maar niet helemaal zoals beschreven over de auto verdelen en klaar. Of ik doe iets verkeerd maar kan me niet bedenken wat dat zou kunnen zijn.
 
Goh, ik heb het nu toch al op een vijftal auto's gebruikt en die druppels en/of strepen klinken me niet bekend in de oren. Her en der is er inderdaad wel wat "opgedroogde aanslag", maar dat valt hartstikke mee. Doekje, detailspray & 2 minuten werk om die plekjes weg te werken.
 
Goh, ik heb het nu toch al op een vijftal auto's gebruikt en die druppels en/of strepen klinken me niet bekend in de oren. Her en der is er inderdaad wel wat "opgedroogde aanslag", maar dat valt hartstikke mee. Doekje, detailspray & 2 minuten werk om die plekjes weg te werken.

Dan doe ik wat niet helemaal goed denk ik. Bij mij zie je echt het patroon nog van de sheeting hoe het water eraf is gelopen zeg maar en als er op plekken zich druppels gevormd hebben zie je die ook. Het is zeker niet moeilijk om dit weg te vegen, alleen als het echt helemaal gedroogd is moet ik er wel wat mijn best op doen, maar ik moet wel echt de auto helemaal nog een keer nalopen.
Kun je eens beschrijven wat jij doet, misschien is ons proces net wat anders.

Auto is een maand of 3 geleden in de Collonite 915 gezet by the way.
Ik ben overigens echt niet ontevreden over het product voor het geval dat ik die indruk heb gewekt, het werkt zelfs met de auto nalopen echt heel erg gemakkelijk en het resultaat mag er zeker zijn.
 
Nouja, ... Eerst poets ik de auto en dan breng ik het product aan:
  1. Tijdens het poetsen hou ik de auto steeds nat zodat er geen enkel paneel uitdroogt:
    Als ik het laatste deel gepoetst heb ga ik sowieso altijd nog eens de hele auto snel na met de hogedrukreiniger/ tuinslang zodat alles nat is.
  2. Dan meng ik de wax in een grote gieter: 35ml op 9 liter zeer warm water.
  3. Die gieter heeft een "gietkop" zodat je niet één dikke straal krijgt, maar dunne straaltjes. Gewoon zoals je je bloemen zou bewateren.
  4. Het resultaat is afhankelijk van het product dat nog aanwezig was op de auto (aquafobische werking). Maar ik heb het product ook al gebruikt op wagens die een jaar lang niet gepoetst waren en nooit wax gezien hebben, en ook daar geen problemen met vlekken en strepen.
Wat puntje 1 betreft: dat nat houden is misschien afhankelijk van het type zeep je gebruikt. In mijn geval is dat oftewel Dodo Juice BTBM of Poorboys Slick & Suds. Om mijn Audi A3 te doen moet ik een keertje bijvullen dus dat komt neer op 18 liter en dan heb ik nog wat extra over dat ik over de velgen giet. Voor een stationwagen is het net genoeg om de carrosserie te behandelen. De Collinite producten zijn trouwens helemaal top qua prijs en gebruiksgemak.
 
Hmmm, komt toch wel overeen met wat ik doe. Ook gewoon poetsen, afspuiten, spul in de gieter met warm/heet water, gietkop erop, en schudden maar.
Misschien volgende keer wat meer dan 1 gieter doen, dat het wat ruimer erop zit.
Gebruik ook de Dodo Juice dus dat is ook al hezelfde.
Als het de volgende keer beter werkt dan meldt ik dat hier nog even.
Bedankt in ieder geval voor je input :)