• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxoyl op nieuwe auto

beerhunter

Detailing trainee
9 dec 2013
5
32
Even een korte vraag: Ik heb vorige week mijn (splinter) nieuwe auto opgehaald en afgelopen weekend gewassen (met lauw water zonder shampoo aangezien ik de beruchte waxoyl sticker heb zien zitten). Nou gebruik ik normaal collinite 845, en als dat erop zit loopt het water er direct mooi af. Nu heb ik even wat foto's bijgevoegd want ik verwachtte van een waxoyl behandeling van 1 week oud eigenlijk hetzelfde of een vergelijkbaar resultaat, niets is minder waar...

Is er nou geen waxoyl behandeling gedaan, of is dit normaal? (ik heb er volgens mij niet voor betaald, er is niets gezegd en er zit geen certificaat bij volgens mij)
Het liefst zet ik haar voor de echte winter in de echte was, maar met die waxoyl sticker vertrouw ik het niet helemaal. Liefst had ik die rotzooi helemaal niet gehad...[:diablo]

Foto550-TIULMTDW.webp

Foto550-CAYUCAQU.webp

Foto550-HYO6YFB4.webp

Foto550-BFWBVGVM.webp

Lijkt erop dat er wel "iets" op je lak zit ?

Maar waarom zo terughoudend ? Keer clayen, eventueel licht polijsten de 845 erover en je bent klaar ?

Hoezo zet je de collonite niet gewoon over de waxoyl heen? Heb ik bij mijn vaders auto ook gedaan, en daar houdt het er al best lang op vol. Je kan het dan een beetje vergelijken met een sealent (de waxoyl) die je aftopt met wax (de collonite in dit geval).

Een auto dien je altijd te wassen met een shampoo, nooit alleen met water. Water is van zichzelf stroef en heeft niet de juiste eigenschappen om kras- en swirlvrij te wassen. Een pH neutrale autoshampoo is altijd aan te raden en bovendien gewoon veilig voor elke wax of sealant.

Een sealant zoals Waxoyl heeft altijd minder beading (afpareleffect) dan een wax. De eigenschappen zijn voornamelijk sheeting (het in een stuk eraf glijden van water).

Op jouw auto zit niet veel, wat ik zie is de normale eigenschap van een nieuwe lak, geen beading, geen sheeting en het water breekt maar beperkt open.

Als Waxoyl is aangebracht, dan vermoed ik dat de voorbereiding onvoldoende is geweest en helaas is dat eerder regel dan uitzondering bij dit soort sealants.

Beschouw de laag als niet aanwezig en behandel lekker je auto zelf, daar heb je veel meer aan. Voor deze winter zou je zelfs kunnen kijken naar een coating zoals Gyeon Q² Prime of een traditionele sealant zoals Poorboys EXP (Die al beter presteert dan Waxoyl en maar €20 kost).

Wil je advies op maat? Mail ons dan even.

Volgens mij was dit gewoon een gratis sticker... Meer niet. Had je er wel een certificaat bijgekregen?

citaat:

"Is er nou geen waxoyl behandeling gedaan, of is dit normaal? (ik heb er volgens mij niet voor betaald, er is niets gezegd en er zit geen certificaat bij volgens mij)"

:-" :)

Als er echt waxoyl overheen zit mag je de auto sowiezo de eerste8 dagen na aanbrengen niet wassen als ergeen certificaat biij zit zou k terug gaan naar het bedrijf waar hij vandaan komt want in sticker zit bij de spons in waar certificaat en hanger voor in de auto ook bij zitten

Ik denk dat ik de moeite ook niet ga nemen. Mevrouw Beerhunter heeft wel een hanger in de auto gezien bij aflevering, maar die is spoorloos verdwenen... Ik heb ondertussen Poorboys ex-p en Q2m Bathe shampoo besteld. Dan moet de Juul daar de winter maar mee doorkomen ;o)

Verder nog tips voor de was/sealant beurt? Ik heb nog collinite 845 staan, die zou er eventueel nog overheen kunnen toch? In elk geval nadat de sealant gecured is. Aan de lak te zien zit er geen of weinig waxoyl op dus ik ga er van uit dat ik na een grondige wasbeurt de EX-P er gewoon op kan aanbrengen, minimaal 12 uur curen, uitwrijven en dan eventueel collinite erop. Het gaat voornamelijk om een beetje bescherming, een echte detailer zal ik nooit worden ;o)

Tim;348219 zei:
Ik zou die moeite lekker niet nemen. Dat certificaat.stelt niets voor en is wat mij betreft gebakken lucht. :ja

Of om een meer passende woordspeling te gebruiken...een wassen neus :lol

Ik maak me niet zozeer druk om de nutteloze garantie maar meer om het effect dat de waxoyl heeft op de poorboys sealant. Ik heb geen zin in rare plekken op mijn nieuwe voiture.

Gewoon wassen met overdosis shampoo, en daarna even kleien. Kost je weinig extra tijd, maar wel gegarandeerd goede standtijd voor de lagen die je aanbrengt. Gewoon de PB-EXP aanbrengen die je besteld hebt, een dagje wachten en dan even afspoelen en drogen (als de auto tenminste niet binnen staat, of heeft gereden) en dan laagje Collinite erover heen.

RedCat;348240 zei:
Ik zou 'm tussen het wassen en sealen door toch ff kleien
Kleine moeite, groot effect

Niet verkeerd, maar let wel op welke klei je gebruikt (nieuwe auto, dus milde/zachte klei zal voldoende zijn). Dadelijk zit hij vol marring...