• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WaxWizard: BMW E90 rood monster

WaxWizard

Detailing rookie
3 nov 2008
283
0
43
Vandaag afgereisd naar het zuiden van het land om deze prachtige E90 onder handen te nemen. De eigenaar ergerde zich behoorlijk aan de swirls die in de lak zaten en wilde er iets aan gedaan hebben. In overleg met de eigenaar afgesproken dat hij de auto van te voren zou wassen zodat ik 's ochtends gelijk kon beginnen. Om 08:45u aangekomen en eerst begonnen met een bakje koffie. Daarna de auto uit de garage gereden en begonnen met clayen.

1/2 motorkap
IMG_2575.jpg


Na het clayen maar even tijd genomen om wat foto's te maken voordat we verder gingen.
IMG_2570.jpg


IMG_2568-1.jpg


IMG_2569-1.jpg


De swirls waar het om ging
IMG_2574.jpg


IMG_2573.jpg


Toen eerst maar eens een testspot gemaakt op de motorkap. En pfoe wat viel dat tegen. Omdat ik al wist dat de BMW lak ontzettend hard was ben ik begonnen met DAP met wit en Monello Mezzo. Dit bracht wel iets resultaat maar nog niet naar mijn zin. Toen maar overgestapt op een rotary met wit en Mezzo. Dit hakte er aardig in. Daarna nabewerkt met de DAP en groen met finale en zwart met finale. Dit bracht op de motorkap een correctie van 80 tot 85% en op de rest van de wagen een correctie van 90%.

IMG_2577.jpg


IMG_2576.jpg


Na de hele wagen gedaan te hebben mij even bezig gehouden met het motorcompartiment om even tot rust te komen en mijn rug wat rust te geven. Afgelopen week knakte er iets in mijn rug op mijn werk en dat heb ik wel gevoeld vandaag. De kunststof delen zijn behandeld met All Season Dressing

Voor
IMG_2578.jpg


IMG_2579.jpg


Na
IMG_2581.jpg


IMG_2582.jpg


IMG_2580.jpg


Na nog wat gedronken te hebben maar eens begonnen met het prepareren van de lak om er uiteindelijk de wax op te zetten. Deze keer toch weer gekozen voor de Dodo Lime prime Lite en als wax is de keuze gevallen op Smartwax SmartConcours Paste Wax. Oh mijn god wat was dat een heerlijke wax om aan te brengen en uit te poetsen en wat haalde deze de kleur lekker op. Bart nog bedankt voor de tip, zeker een die in mijn colllectie zal gaan verschijnen.

Dan nu het eindresultaat

IMG_2588.jpg


IMG_2587.jpg


IMG_2584.jpg


IMG_2585.jpg


IMG_2592.jpg


IMG_2595-1.jpg


IMG_2596-1.jpg


IMG_2597.jpg


Bedankt voor het lezen
 
vandaag is rood...:)^ zoals rood moet zijn.

dat was een flinke klus...wellicht heb je ook nog de "zwaardere" compound van monello nodig in je assorti.:-b
 
Super! Wat is rood toch een mooie kleur om te doen.
En inderdaad de velgen misstaan zeker niet. Prachtig resultaat.
 
ANI zei:
Mooi Resultaat!

Die OZ Superleggera's staan echt super onder die wagen. ,^^

Zijn inderdaad erg mooie velgen en superlicht. Maar dit zijn zijn wintervelgen, voor de zomer rijd hij ook op superleggera's maar dan in matzwart. Dat staat nog mooier op een rode.
 
Dat is de Smartwax denk ik, al dat harde werk in dat zonnetje liet de druppels goed lopen. 'S-avonds was mijn nek net zo rood als de bimmer :D