• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wazig zicht, rain x

Carlosw

Detailing rookie
29 sep 2014
41
0
Hallo allemaal! Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb al een hoop informatie gevonden hier! Toch zit ik al een tijdje met het volgende probleem! Ik heb rain x op mijn voorruit zitten en het werkt goed! Alleen als het donker is en ik rij tijdens regen bijvoorbeeld onder een lantaarnpaal is mij ruid wazig! Als ik dan me ruitenwissers weer harden / aan zet is het weg! Heeft nanolex glas coat dit ook? Of gyeon vieuw? Ik hoop dat jullie een antwoord hebben Groet Carlos
 
Allereerst excuus dat ik mijn vraag waarschijnlijk bij het verkeerde topic plaats! Ik heb het via mijn mobiel geplaast en kan het nu niet meer veranderen.

[mod] Verplaatst [/mod]
 
Ja de nanolex ultra heeft dit ook. Komt volgensmij omdat de ruit zo glad wordt dat je wissers geen goede grip meer hebben. Dan blijft er een klein laagje water op staan wat enorm weerspiegelt.
Kun je vrij weinig aan doen denk ik.
 
Volgens mij komt het doordat het water op je voorruit beadt. Als je (te) weinig water hebt, bijvoorbeeld lichte motregen of als je een vrachtwagen inhaalt terwijl het wegdek nat is, krijg je allemaal heel kleine beads die het licht verstrooien. Erg irritant in naar mijn mening soms ook gewoon gevaarlijk. Hierdoor was ik redelijk teleurgesteld in Rain-x. Wat je kan doen is Rain-X heel netjes aanbrengen (hier even op het forum zoeken hoe). Hierdoor kan het iets beter werken, waardoor kleine beads sneller een grote worden en daardoor heb je al minder strooilicht. Daarnaast zal deze makkelijk van de ruit vliegen en onderweg nog andere beads oprapen.

Je kan ook overstappen op Gyeon View. Wel (minstens) twee lagen aanbrengen. Is merkbaar beter in zulke omstandigheden.
 
Ik heb exact hetzelfde probleem! Alleen gaat het bij mij niet weg door even de wisser aan te zetten. Dus ik vind het werkelijk levensgevaarlijk om te rijden met rain-x in het donker terwijl het regent. Kleien en een nieuwe laag rain-x aanbrengen, helpt niet.

Kan iemand anders de stappen posten om werkelijk terug van 0 te beginnen? Het probleem met rain-x is volgens mij dat het product goed werkt bij een eerste keer, maar na een aantal keren wordt het resultaat steeds slechter en slechter. Niemand weet immers hoe je een oude laag rain-x volledig verwijdert waardoor je steeds op die oude laag een nieuwe laag aanbrengt.

Het is sowieso mogelijk om met een polijstmiddel op je ruiten te zitten aangezien een ruit veel harder is dan een lak.

Interessante threads: https://forum.Carclean.com/forum/discu...-ruiten-wissen https://forum.Carclean.com/forum/discu...ar-verwijderen https://forum.Carclean.com/forum/discu...rvue-rainkleer https://forum.Carclean.com/forum/discu...ag-op-voorruit https://forum.Carclean.com/forum/discu...gen-met-foto-s

Over een waas in het algemeen op de ruit weg krijgen: "Een alternatief, is een gewone witte tandpasta gebruiken, deze met een zachte doek of spons inmasseren (niet te hard!) waardoor je ook mechanisch de ruit reinigt.Je ruit zal nog nooit zo proper geweest zijn waardoor dit de ideale ondergrond biedt om opnieuw een coating of wax aan te brengen."


Uit die topics leid ik af dat je rain x best nat kan afnemen ipv droog, dus met een busje water over de ruit spuiten is beter.

Zoals hier:
"Gebruik ook rain X, en heel tevreden.
Rain X werkt wel minder bij hele fijne druppels, dan wil ik de wissers nog wel eens gebruiken.

Ontvet de ramen eerst met eraser, laten uitdampen, rain X aanbrengen.
15/20 min laten zitten, bij het afnemen heb ik een sprayen met demiwater.
Waarbij ik het glas licht in nevel, en dan het product makkelijk kan afnemen.
Zo krijg je super gladde ramen zonder strepen.
En na een half uur doe ik dit nog een keer.
Nu ik het op deze manier aanbreng, geen last van een waas.
Na 6 maanden merk je nog wel dat rain X aanwezig is, al,is de werking dan niet optimaal meer."

"Ook hier geen echt vergelijkingsmateriaal maar goede ervaring met Rain Kleer.
Bijna dezelfde werkwijze als rallimart met als enigste verschil ruiten ook nog gepolished met de DAP en de TW clearvue glass polish

- ruiten wassen
- TW clearvue glass polish aangebracht
- DAPpen met CarPro glass polishing pad, onderwijl benevelen met demiwater
- afnemen
- IPA 1:1 wipedown, uitdampen 5 min
- TW clearvue rain kleer aanbrengen, 15 min laten zitten
- afnemen met onderwijl benevelen met demiwater
- na 30 min bovenste 2 stappen 1 x herhaald

glad, streeploos, geen waas"

"
MBT RainX: ik ben tot de conclusie gekomen dat de voorruit echt brandschoon moet zijn vóór het aanbrengen (liefst eerst met een polish, daarna nog even vochtig afnemen (neutrale glasreiniger of gedemineraliseerd water) om eventuele restjes van de polish te verwijderen). Dan 2x stevig inwrijven met een MF sponsje in overlappende cirkels en vervolgens afwerken volgens de gebruiksaanwijzing. Dan heb je een schitterend resultaat!

Als de ruitenwissers goed staan afgesteld en niet versleten zijn mag het geen geklapper geven! Ik was eigenlijk al tot die conclusie gekomen, maar een vriend was zo aardig het nog even te testen met de TW Clearvue variant. De eerste keer (even snel aangebracht) had hij last van strepen en klapperen [Reactie: "wat een bagger"]. De tweede keer heeft hij op mijn aanraden de ruit goed schoongemaakt, een nieuwe laag aangebracht en de wissers even bijgesteld. Nu werkt het wél perfect en wil hij nooit meer zonder... :cool:"
 
Hoi,

Ik ben niet met demi water enzo aan de slag gegaan. Zeker voor Gyeon View geldt bijvoorbeeld: hoe langer je het droog houdt, hoe beter. Ik heb wel deze wachttijden aangehouden bij de tweede applicatie en toen ging het een stuk beter. Nogmaals, geen vergelijk met View.

Wat betreft verwijderen, je kan inderdaad de Ceriglass kit van Carpro gebruiken. Ikzelf heb de glass polish van Nanolex en vilt pads gebruikt. Deze polish is ook op waterbasis, dus tijdens de verwerking gewoon regelmatig een beetje water bij sproeien en voor het afnemen ook nat maken, dan heb je nergens last van. Laat je het opdrogen en ga je dan boenen, wel:)

Daarbij gebruik ik altijd graag korte vezels op glas, dus de stugge kant van een peluche verde of een piccolo nero.

Succes!
 
Een foto van mijn probleem, een seconde na gewist te hebben:
QHLtMaA.jpg

Ik zie dus geen steek:d
 
Jou probleem is toch anders als die van mij! Ik heb op een anderen manier wazig zicht Dit verschijnt alleen als ik onder lantaarnpalen rij
 

Bijlagen

  • conv_1075.jpg
    conv_1075.jpg
    245,3 KB · Weergaven: 214
dietrich0;406991 zei:
Een foto van mijn probleem, een seconde na gewist te hebben: [video]http://i.imgur.com/QHLtMaA.jpg[/video] Ik zie dus geen steek:d
Herkenbaar! Ik zet mijn voorruit meestal in Jetseal. Als ik dan toch de wissers gebruik heb ik ook vaak die waas... Beetje irritant wel!
 
Net nieuwe wissers gekocht en binnen een week zet ik ze erop. Ik houd jullie op de hoogte:)

Wat ik nu reeds gedaan heb op de ruit en de wissersbladen:
- overdosis Dreft met Meguiars washmitt
- kleien met monello op die dreft (mag je een wisserblad kleien???)
- afspoelen
Emmer water er op en niks doen: wissersbanen bleven op de ruit staan met veel sheeting.

- polijsten met oranje handpad en monello veloce premium
- uitwrijven met groene monello doek
- afspoelen
Emmer water er op en niks doen: wissersbanen bleven op de ruit staan met veel sheeting.

- kuisen met ruitenreiniger met plantalcohol
- afspoelen
Emmer water er op en niks doen: wisserbanen WEG en totaal geen sheeting (goed dus)! Maar daarna wissers gebruikt en nog steeds wazig..

Dus volgende stap:
- dissolvent van de moeder genomen en hier de ruit mee ingesmeerd met keukenrol
- dissolvent gesmeerd op de wisserbladen (dit had ik NIET mogen doen denk ik.. Kwam ongelooflijk veel zwart vanaf, maar ik denk dat dit ze waardeloos heeft gemaakt)
Ritje gedaan en nu zag ik een fijn lijntje over mijn ruit door een wisser die precies schuurt in de ruit.
- Ruitenvloeistof gespoten
- Ruit met azijn ingesmeerd
Ritje gemaakt en hier ook geen verschil.


Heb ik nu de bladen waardeloos gemaakt door de dissolvent en zou het anders opgelost geweest zijn? Ligt het dan misschien toch (deels) aan de wissers? Misschien, misschien niet.. Er is immers het effect in sheeting.
 
Vervanging van de AEROTWINS-Wissers (40 euro) heeft het volledig opgelost:)

Voor de zekerheid toch nog dit gedaan:
Foamen, afspuiten, wassen met HG-shampoo (cheap ding), afspuiten, wassen met gyeon bathe + rechtstreeks op de mitt, afspuiten, drogen. En daarna nieuwe wissers geplaatst.

Lag het dan helemaal niet aan rain-x? Ik denk het wel want er was steeds sheeting te zien op de ruit en sinds mijn intensief kuisproces niet meer.