• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Week na volledige detail behandeling, weer kleien?

Ron_CarClean

Detailing rookie
7 jun 2014
2
0
Heb laatst mijn auto volledig gedetailled. Een weekje later moest ik de auto weer wassen aangezien deze weer besmeurd was vanwege het weer.

Ik heb na het wassen Poorboys QD+ en QW+ gebruikt, maar ik merkte dat:

A: de lak is niet meer zo zacht aanvoelt als na de full detail
B. ik voelde toch weer oneffenheden op de lak

Ik was mijn auto wekelijks (auto wordt niet altijd gebruikt en staat buiten) en het merendeel wat op de auto komt is stof en insecten. Twee keer per jaar geef ik de auto een full detail. Maar hoe verwijder ik die tussentijdse oneffenheden op de lak? Neem aan dat je niet na elke wasbeurt gaat kleien?
 
Je bedoelt waarschijnlijk dat de lak niet meer zo glad aanvoelt (in plaats van zo zacht). Als je bijvoorbeeld onder een boom hebt geparkeerd en hars op je lak hebt, is het niet zo vreemd, maar normaal gesproken heb je na een weekje en na een wasbeurt toch een effect wat redelijk in de buurt komt.

Kleien betekent in elk geval dat je in elk geval ook weer glaze, sealant en wax aan moet brengen (tenminste wat je daarvan gebruikt).
 
Mogelijk zal je een extra product nodig hebben dat ervoor zorgt dat je lak langer/meer glad blijft .

Ik denk aan Tar-x oid , afhankelijk van welke vervuiling je NIET weg krijgt gewassen met een gewone auto-shampoo.

Als je niet te lang wacht met poetsen , is de kans kleiner dat de vervuiling in je lak gaat "branden" door bvb hevige zonneschijn .

Woon je vlakbij een spoorweg , cementfabriek of andere.........heeft allemaal invloed op de staat van je lak en hoe lang deze "glad" blijft .
 
Het is meer dat mijn auto vaker stilstaat dan dat hij rijdt :)
Auto staat naast mijn huis en ik woon niet nabij een snelweg oid. Auto staat ook niet onder een boom.
Ik was hem wekelijks, omdat ik een schone auto belangrijk vindt, vaak staat hij onder het stof.
Ik vind het gewoon erg zonde van al het harde werken, wanneer je een full detail hebt gedaan en een week later voel je er weinig van terug. Het wassen (twee-emmer-principe) met Poorboys Slicks & Suds gaat op zich prima, maar het resultaat is toch dat je oneffenheden voelt. Wanneer ik dan QD+ of QW+ gebruik ben ik gewoon bang dat ik over vervuilde lak aan het detailen/waxen ben.
 
Mijn ervaring is dat na een grondige detailbeurt, vaak gewoon met de tuinslang afspuiten al veel resultaat oplevert, en een gewone wasbeurt eigenlijk het resultaat voor 99% terug brengt. Wassen met een shampoo met carnauba wax, geeft dat wel voldoende resultaat?
 
Als de auto niet in een "vuile omgeving" staat , dan zie ik eerder een probleem in het niet goed genoeg wassen van de auto .

Verander eens van shampoo , gebruik iets meer shampoo , warmer water , andere washandschoen ( schaapje ? ) , was je auto 2x , is er een wax/sealant aangebracht na de polijstsessie ( QD+ is eerder om te boosten ) , .....
 
Stof zou je er zo af moeten kunnen spoelen als hij goed in de was staat, insecten kan nog wel eens boenen worden. Kleien zou ik niet steeds opnieuw doen, dan gaat elke wasbeurt en dag duren met het hele stappenplan opnieuw. ;)