• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Weer een noob erbij

Ik ben sinds vorig jaar in de gelegenheid om verwarmd en overdekt te kunnen detailen en dat was voor mij meteen het moment dat ik ook graag eens een coating wilde uitproberen. Toen ben ik ook aan het zoeken geweest welke coating geschikt zou zijn voor iemand die hier (met coatings) geen ervaring mee heeft. Na veel onderzoek en op advies van CC heb ik toen gekozen voor Gyeon One. Was dus wel benieuwd hoe jij tot de keuze van Pure was gekomen.

Mijn ervaring met One is heel goed. Opbrengen en afnemen is bijna nog makkelijker dan met een wax. Ik heb het op 2 auto's aangebracht en ben er nog steeds heel tevreden over. De auto van mijn vrouw staat nu nog in de Collinite wax en daar wil ik binnenkort ook een coating op aanbrengen. Zat me - o.a. door dit topic - af te vragen of dit nu weer One moet worden.

Ben heel benieuwd wat je ervaringen zijn straks. Ik neem aan dat je binnen kan staan en daar ook goede verlichting hebt.
 
  • Leuk
Reactions: Kweetnie
Ik zal de verschillen eens gaan bestuderen tussen One en Pure. Heb alles gekocht maar nog niet de coating want die is niet op voorraad. Met een week of twee weer.
Ik kan mogelijk binnen staan in een garage 80 x 60 meter met goed daglicht doordat de garagedeuren van 4 x 6 meter voor 4/5 deel uit glas(plastic) bestaan.
Maar dan nog heb je te maken met temperatuur en luchtvochtigheid. De boel is daar wel verwarmd maar de kachel gaat in het weekend uit en dus ga ik de coating pas in mei of juni aanbrengen als temperatuur/luchtvochtigheid wat hoger/lager is. Ja, stevige garage. Groot genoeg voor 10 touringcars/bussen.
Hoop dat mijn werkgever meewerkt en anders maar een andere plek zoeken want die coating ga ik niet buiten aanbrengen.

Edit: Dit onderwerp gevonden op youtube over de verschillen tussen One, Pure en Syncro
Edit2: In dit filmpje ook nog een link naar hoe de coating aan te brengen (op 2:44 minuten) en een link naar hoe een coating te onderhouden (op 2:57 minuten)
 
Laatst bewerkt:
Als ik het mij goed herinner, is de Pure wat duurzamer dan de One en dit al enkel laags. One is wat makkelijk aan te brengen, maar vraagt toch eigenlijk wel om die tweede laag. Mohs/Skin (Syncro) is sowieso een meer laags proces en dus ook kans op meer complicaties.

Ik denk dat dit de beweegredenen waren van CC, but correct me if i'm wrong. ;)
 
Geen idee wat hun heeft doen besluiten Pure te adviseren. Mogelijk omdat ik heb aangegeven dat duurzaamheid en eenvoud belangrijk waren.
De Syncro heeft mijn voorkeur maar de eenvoud is hier wat verder weg. Meer laags met iedere keer kans op fouten en dat als beginner heeft niet mijn voorkeur.
One is makkelijk aan te brengen maar eventueel ook meerlaags. Met 1 laag zou het een jaar meegaan. Pure is 1-laags maar iets lastiger aan te brengen maar wel weer duurzamer dan One. Ik vertrouw mezelf wel de Pure toe maar probeer nog wat meer ervaringen op te zoeken zodat ik een definitieve keuze kan maken.
 
@Kweetnie, van het filmpje word ik niet veel wijzer. Alleen dat er wordt aangegeven dat je als beginner het beste de One of Pure kan gebruiken, maar dat wisten we al. Ik denk dat CC je Pure hebt geadviseerd, omdat deze wat duurzamer is en je dit hebt aangegeven. Pure heeft een standtijd van ong 18 maanden ten opzichte van 12 maanden bij de One.

Lijkt erop dat er in de verwerking verder geen verschil zit. Ik zou het lekker bij Pure houden.

@Dampertje, ik heb ook gekeken naar Nanolex Si3D, maar wat ik erover heb gevonden (en hoe je e.e.a. verwerkt is me ook nog niet duidelijk) dus heeft me nog niet overtuigd.
 
Klopt, heel veel detailinfo zit er niet in. Zeker niet als je "Detailing chief" bent. Maar het geeft een idee en toekomstige starters lopen misschien ook dit topic eens door en voor hen zou het wel iets kunnen toevoegen. Met wat ik nu weet --> Pure, maar ik google nog even verder.
 
  • Leuk
Reactions: IceT
@IceT de nanolex vond ik zelf niet echt prettig werken. Ik heb toen maar 1 laag op de citroen c3 gedaan omdat het zo onprettig was. De gyeon heb ik gebruikt voor een renault grand scenic welke toch heel wat meer oppervlakte bezit dan een c3 en hierbij heb ik er 2 opgedaan omdat deze echt fijn werkte. En mischien zelfs maar een beetje langer bezig ben geweest als met nanolex
 
  • Leuk
Reactions: IceT
wat je ook kan doen is even een motorkap halen bij de sloop, dan maakt het ook niet uit dat je iets te hard gaat, maar je leert er wel van, ik heb het ook op die manier mezelf eigen gemaakt.
 
Die tip heb ik vaker voorbij zien komen. Ik ben, na het zien van de vele filmpjes, niet zo bang om aan de slag te gaan. Anders vraag ik wel of ik de auto van de buren eerst mag doen:idea::laughing:.
Maar het is voornamelijk de techniek die je oefent. Hoe lang, met welke pad en met welke polish(fijn middel, grof) kun je alleen om je eigen lak proberen want alle lakken verschillen van hardheid, los van de benodigde correctie.
Ik begin gewoon met onze 6 jaar oude peugeot en daarna de nieuwe fiesta. In beide gevallen licht beginnen (pad en polish) en dan opschalen als het resultaat uitblijft. Maar bedankt voor je tip.