Waar ik nog wel een vraag over heb is het volgende:
Op filmpje op Youtube zag ik dat de pad met polijstmiddel ook nog voorien werd met "2 kneepjes uit een sprayflacon" voordat de DA ingezet werd. Ik lees daar op het forum niets over of kijk erover heen. Is deze werkwijze bij jullie bekend?
Ook zie ik dat tijdens het polijsten de pad wordt uitgespoeld in een emmer. Ze gebruiken dan een plastic hulpstuk in een emmer.
Ook hier lees ik niet veel over dus vraag ik me af wat de noodzaak ervan is. Kan iemand hier iets over roepen?
Ik zag dat ze tijdens het polijsten ook al met regelmaat uitgespoeld dienen te worden. Hoe zit dat en hoe vaak doe je dat als dat al nodig is.
Dit is dan een "pad washer" al dan niet zelf in elkaar gemeubeld. Super fijn, wel erg duur als je hem kant en klaar koopt.Ook zie ik dat tijdens het polijsten de pad wordt uitgespoeld in een emmer. Ze gebruiken dan een plastic hulpstuk in een emmer.
Duidelijk verhaal. Snap het nu (eindelijk). Kon er niets over vinden op het forum.Een ''HIT'' is wanneer je de machine op de lak zet en je polijstmiddel doorwerkt tot hij is afgebroken.
- Werkvlak van ongeveer 50 x 50 cm
- 3 á 4 erwten polijstmiddel op je pad.
- Machine/pad op de lak stempelen om polijstmiddel te verdelen.
- Machinestand 2 om polijstmiddel over pad + werkvlak te verspreiden.
- Machinestand naargelang de nodige snelheid om te polijsten. (4-5-6)
- Polijstmiddel doorwerken tot hij is afgebroken. (Korrels kleiner zijn geworden / lubricatie minder wordt / polijstmiddel vrijwel transparant /etc)
Je ''raakt / hit'' de machine dus éénmalig op de lak, doet bovenstaande proces en dan heb je een universeel idee bij hoeveel je nou eigenlijk gedaan hebt;
Als iemand dus aangeeft dat er 4 hits nodig waren, heeft diegene dus 4x dit proces gedaan en dus de nodige herhalingen gedaan. Als iemand een toegetakelde lak met één hit heeft kunnen corrigeren, is er dus sprake van een zachte lak.
Het aantal hits zegt dus niets over de gebruikte gradaties. Zo kan je met een grove combi meerdere hits nodig hebben, maar met de fijnste ben kan je na één hit al klaar zijn.
Zo kan het ook zijn dat iemand aangeeft dat hij op een vermoedelijk zachte lak (bijv. Franse merken) na 5 hits met een grove combi maar weinig gecorrigeerd heeft. Het eerste idee is dan dat deze persoon misschien wel het proces volgt, maar binnen 10 seconden weer stopt met polijsten en denkt klaar te zijn. Is er dan dus vrijwel niet gepolijst.
Duidelijk verhaal. Snap het nu (eindelijk). Kon er niets over vinden op het forum.
Ik heb ook een peugeot 108 metalic donker blauw en die is met enige regelmaat door een wasstraat gegaan en zit vast onde de swirls. Dat betekent dat de hele auto waarschijnlijk gedaan moet worden met, ik gok maar wat, 2 gradaties, middel en fijn. Als ik die auto opdeel in stukjes van 50x50 cm dan kom ik grofweg 15 hits per gradatie x 2 gradaties is 30 hits voor het autotje. Als doit klopt dan dus 30 x je pads uitwassen. Dat maakt een padwasser wel weer aantrekkelijk. Maar ik zie net wat prijzen (slik). tussen de 50 en 75 euro. Vind dat wel weer een hoop geld voor het voornamelijk plastic wat je ervoor krijgt.