• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Weinig lakcorrectie

Gautomaat

Detailing addict
13 mei 2015
25
60
Roermond
Beste Allen,

Gisteren de hele dag gebuffeld om mijn Corsa D (2011) weer tip-top te krijgen. Echter krijg ik maar niet het gewenste resultaat.
De vorige eigenaar heeft altijd elk weekend met een waterborstel en shampoo de auto gewassen, dit heeft de nodige krassen en swirls veroorzaakt. Deze wilde ik gisteren netjes laten verdwijnen doormiddel van machinaal te polijsten met een DAP900 v3. Al eerder heb een testspot gemaakt met de gele pad van Monello en Scholl S3 gold, echter kreeg ik hier geen gewenst resultaat mee. Na contact met Carclean hebben ze mij een andere pad geadviseerd die voor de harde lakken beter zou zijn. https://www.carclean.com/nl/product/Buff_and_Shine/Low_Pro_Green_Extreme_Cutting_Pad_5_5__103714
Bovenstaande is mij geadviseerd, maar helaas na gisteren en 2 á 3 hits op de testspot krijg ik de krasjes niet weg. Je kunt met de nagel net niet in de krasjes maar onder goed licht en goed kijken blijven ze zichtbaar.

Wat adviseren jullie hierin? Toch nog een andere pad, wol misschien?

Ik hoor het graag, bedankt.
 
Ik doe even een stapje terug.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een Astra kneiterharde lak heeft en dat correctie zal moeten gebeuren met extreme pads...

Even de basis. Werkt je niet te snel, maak je de pad na iedere hit schoon, werk je het product goed in en door, wat zijn je standen op de machine, hoeveel product gebruik je???
 
Ik doe even een stapje terug.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een Astra kneiterharde lak heeft en dat correctie zal moeten gebeuren met extreme pads...

Even de basis. Werkt je niet te snel, maak je de pad na iedere hit schoon, werk je het product goed in en door, wat zijn je standen op de machine, hoeveel product gebruik je???

Dank voor de reacties.

Het gaat om een Corsa, maar maakt niet veel uit. Staan volgens mij wel redelijk bekend om de harde lak.
Wat betreft mijn werkwijze:

De pad maak ik schoon na een half dak, dit is niet reuze groot.
Op de pad zet ik 4 erwtjes van de Scholl S3 gold.
Polijstmiddel verdelen op stand 2 op een gedeelte van 40cm x 40cm
Polijsten op stand 5 van boven naar beneden en van links naar rechts op rustig tempo en met middelmatige druk.
Hierna residu weghalen.

Volgens mij is dit de juiste werkwijze.
 
Opzich mag je ook naar stand 6. Iets meer bite!
Voor de rest klinkt het goed. Haal je wel verbetering of doet het gewoon niks??

Het wisselt, net hoe het uitkomt de ene keer is stand 5 de andere keer 5,5.
Ik merk wel enige correctie, moet beter kijken om de krasjes te spotten, maar ze blijven aanwezig.

Wat zou je dan verder adviseren?
 
Mijn advies:

Eens langsgaan bij iemand die het vaker heeft gedaan. Het klinkt nu alsof de krassen gewoonweg te extreem zijn....
Is Gouda voor jouw te doen?
 
+10 voor Ric en Arie.

Er word al heel snel naar zware combi's gekeken, en ik heb mij daar zelf ook schuldig aangemaakt in het begin.
Maar ik begin zelf steeds meer te merken dat de juiste techniek veel verder komt dan meteen de grofste producten.

Je heb gewoon een goede pad en een goed polijst middel. Elke lak is anders maar ik ben er van overtuigd dat je hier meer uit kan halen. (natuurlijk is dit een aaname zonder de krassen en werkwijze te zien)

Zorg ervoor dat je pads goed schoon zijn, je niet te veel product gebruikt, je niet te veel druk zet en de machine laat werken en het allerbelangrijkste: gewoon langzaam mooie hits maakt en het product goed laat uitwerken. Mensen hebben de neiging te snel willen.

zoals ik zei... Ik weet niet zeker of je dit fout doet, maar dit is waar ik het zou zoeken.
 
Mijn advies:

Eens langsgaan bij iemand die het vaker heeft gedaan. Het klinkt nu alsof de krassen gewoonweg te extreem zijn....
Is Gouda voor jouw te doen?

Lijkt mij sowieso wel handig inderdaad, hoewel Gouda niet naast de deur ligt omdat ik in Limburg woon. Wel kan ik proberen te regelen om via het werk het eea in die buurt te kunnen doen. Moet mogelijk zijn.

+10 voor Ric en Arie.

Er word al heel snel naar zware combi's gekeken, en ik heb mij daar zelf ook schuldig aangemaakt in het begin.
Maar ik begin zelf steeds meer te merken dat de juiste techniek veel verder komt dan meteen de grofste producten.

Je heb gewoon een goede pad en een goed polijst middel. Elke lak is anders maar ik ben er van overtuigd dat je hier meer uit kan halen. (natuurlijk is dit een aaname zonder de krassen en werkwijze te zien)

Zorg ervoor dat je pads goed schoon zijn, je niet te veel product gebruikt, je niet te veel druk zet en de machine laat werken en het allerbelangrijkste: gewoon langzaam mooie hits maakt en het product goed laat uitwerken. Mensen hebben de neiging te snel willen.

zoals ik zei... Ik weet niet zeker of je dit fout doet, maar dit is waar ik het zou zoeken.

Bedankt, het kan inderdaad aan mijn werkwijze liggen natuurlijk. Zelf lijkt het mij dat ik alles via het boekje doen, maar ook via het boekje is niet altijd alles juist natuurlijk. Ik ga even met Arie contact opnemen.
 
Ik help je met alle liefde en aandacht die ik heb en je bent zeker welkom maar misschien is er wel iemand in de buurt van Limburg ;) die je ook wil helpen????
 
Altijd geinig om te zien hoe iemand uitlegt hoe de manier van polijsten is (dambord, etc) en dan word gedacht door anderen dat dit prima is. :)

Nooit zie ik voorbij komen hoe snel iemand zijn runs maakt en hoe hey poliistmiddel zich gedraagt. Dit is veel belangrijke info! :p

De korrel niet zijn werk laten doen is veelal het probleem en dus de techniek bij het polijsten. Hoe hard een lak ook is, zelfs met een DAP900 / Grove foampad / S3 kan je veel resulaat behalen. Spiderpads of andere type pads gebruik ik niet eens. :)

Maaaar.... Vergeet ook niet dat hoe mooier je resultaat is; hoe meer je je irriteert aan de kleinere overgebleven defecten. ;)
 
Iedereen doet het natuurlijk anders en veel manieren zijn goed. Ook zal waarschijnlijk iedereen denken dat zijn manier goed is en uiteindelijk is dit niet het juiste voor de situatie...

Het viel mij echter wel op dat het polijstmiddel minder lekker verdeelde met de Buff & Shine pad dan met de gele Monello pad. Waarschijnlijk ligt dit aan het feit dat B&S pad een stuk harder en stugger is. Ik heb er echter wel op gelet dat de pad niet te warm werd.
 
Ben vorig jaar ook een kijkje gaan nemen bij Michel.
Was zeer leerrijk en interessant.
Zou dit nog wel eens willen overdoen.
Volg even mee hier
Groetjes