• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk merk droogdoek en MF doek

Ik heb even gevoeld aan Dibbuz z'n Dodo Juice Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth en ik moet zeggen dat deze toch wel heel heel heel zacht is...

:heart_eyes:

En ik vond de Poorboys World Deluxe Mega Towel - Groen en de Cobra Deluxe Jr. Microfiber Towel al zacht ...
 
Meguiar's MF-doeken vallen in het niets bij de PB doeken. Met name de Deluxe mega mega doeken zijn geweldig! Lekker vol met vezels, je kan ze een aantal keer dubbel vouwen, en ze absorberen vele malen beter dan de Meg's doeken.
Ook de 2-zijdigheid is heel goed bedacht, zo kan je voor grof residu de lange vezels gebruiken om vervolgens terug te vouwen naar de korte kant en nogmaals na te wrijven. De randen zijn subliem afgewerkt, en maken de doek net ff dat tikkeltje bijzonder.

Ik kijk ook altijd naar de duurzaamheid. En als ik mijn Meg's doeken nu moet vergelijken met de PB doeken dan zien de Meg's doeken er maar grauw en armzalig uit. Als de Poorboys doeken uit de was komen zien ze er echt weer uit als nieuw, voelen weer hetzelfde, en werken hetzelfde. De Meg's doeken zien wat grauwer, voelen wat stugger aan naderhand en verliezen hun absorberende vermogen imo.

Ook de prijs/fun verhouding is vele malen beter, maar ook dat is een persoonlijke ervaring.
 
De PB doeken zijn goed, ook na een aantal keer wassen zijn ze nog erg zacht (DMT,MT,UMT).
Misschien ook nog een keer een Dodo plukken...

Verders: iemand ervaring met Pakshak/Micropak doeken?
Als ik kijk naar bv naar de Big Boy (MICROPAK 16" x 16" "Big Boy" )dan lijkt deze erg op de CG 530xl.

BTW Tim, Micropak heeft nog geen distributeur in Nederland :-" (geintje...)
 
Alléé....winkelwagenlijstje maar weer eens aangepast, Deluxe Mega Mega Towels doeken erin gepropt. Lijstje tikt weeral aardig aan, er staat alweer voor een goeie 150 euro erop. Nooit gedacht dat poetsprodukten zo verslavend konden zijn, het is net als die reclame voor Luminus....méér, méér, méér, en mijn echtgenote maar roepen minder, minder, minder :D
 
deluxe megamega zijn echt heerlijke doeken! Geen moment spijt van gehad, en ik ga er absoluut meer van bestellen (alle kleuren x 2 moet je zeker hebben).
 
vandaag eens de cobra mf doek meegenomen. Die voelde echt het beste aan van alle doeken. Had expres de action en wibra mf doeken meegenomen om nou eens het verschil te voelen en die van cobra stak er ver bovenuit!! :)^
 
ik gebruik eigenlijk alleen maar de kant met de lange vezels
en meerdere kleuren is erg makkelijk! als het aan mij lag kwamen er nog meer kleurtjes :grinning:
 
vandaag eens de cobra doek uitgeprobeerd en wat een hemelse mf doek o:) ! voor mij geen action of wibra rotzooi!
 
Tot mijn grote verbazing zie ik de Miracle Dryer van CG niet meer in het assortiment....:|~*

Komt die wel snel weer binnen, Tim?




meuh
 
Heb vandaag voor het eerst de Fantastic Fur van Dodo gebruikt om de Natty's Blue op m'n auto uit te wrijven.

++ Lijkt oneindig veel op te nemen, heb 't idee dat ik er nog een auto mee kon uitwrijven.

Klein minnetje:

- De doek pakt niet lekker beet vind ik. Hij lijkt gewoon wat minder 'grip' te hebben dan doeken met iets kortere haartjes. \


Hoe denken jullie hier over?
 
Miracle Dryers komen bij ons wel weer binnen, alleen via 20 omwegen :) Dus even geduld. ;)

Alternatieven:

De Cobra Guzzlers:

https://www.Carclean.com/zoeken?search=guzzler

Mothers Drying Towel:

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Drying_Towel_50,8x60,9cm_155300_100572

Of de Poorboy's Waffle Weave:

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Waffle_Weave_Drying_Towel_60x90cm_PB-WW_100907


Qua prijs / prestatieverhouding wint de Poorboy's doek het duidelijk!
 
okay, dank voor de uitleg, wou er een tweede bij om lekker vlot door te kunnen werken. Miss dan maar eens één van de alternatieven uitproberen.
 
Yep, fantastische doek die Poorboy's Waffle Weave, sinds ik die heb dient deze van Meguiars alleen nog voor de velgen en de deuromlijstingen :-b . een tweede doek dringt zich dan ook op en staat in mijn verlanglijstje :cool: .
 
De Poorboys doek is heerlijk om mee te werken! Ik heb een auto binnen een minuut of 3 helemaal droog!
 
Mee eens. Vandaag voor het eerst de Poorboys doek gebruikt na het wassen.
Prima doek. Neemt veel water op en je auto is snel droog.:)^