• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk polijstmiddel voor lak Ford Focus

Hoi forumleden,

Tijd geleden dat ik dit topic geopend heb maar inmiddels krijg ik al weer het voorjaar gevoel en dus ook de gedachte om de auto weer eens goed onder handen te nemen. Voor de waxlaag zou dat op zich niet nodig zijn want de beading van de 4 maanden oude Collinite 915 wax behandeling is nog steeds overweldigend. Het gaat er meer om dat er nog gedeelten waren waar ik vorig jaar herfst qua polishen niet voldoende aandacht aan heb besteed.

Ik heb dus gisteren gebruik gemaakt van de aanbiedingen die er voor Menzerna Intensive Polish en Menzerna Super Finish (Nano) waren en heb deze dus aangeschaft. Nu was ik al in bezit van de SSR 2,5 en de SSR 1,0 en heb met deze polijstmiddelen de motorkap een heel stuk weten te verbeteren maar....ik was nog niet helemaal content. Ik had op dit forum een foto review gelezen waar een forumlid diverse spots had gemaakt met diverse combo's en pad met SSR en Menzerna en geloof ik ook Monello. Alhoewel met allen verbeteringen te zien waren viel mij op (en ook het forumlid dat de review plaatste) dat de resultaten met Menzerna echt heel mooi waren. Tevens viel mij op dat de finish met de intensive polish echt al heel mooi was! ongelovelijk voor zo'n relatie zwaar middel dat het zo mooi finished.

Dus ik kon het niet laten....Dat spul moet ik hebben......

Nu zal het voorlopig nog wel te koud zijn maar ik zal als het weer detailweer is aan de slag gaan met de diverse polijstmiddelen en wat testspots maken. Ik zal dan ook een paar foto's maken en die plaatsen.

Als jullie nog hints en tips hebben bij het werken met Menzerna (bv combinatie met kleur pad) hoor ik dat graag.

Groeten GdV42