• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product gebruiken voor Step 1

JohnnY

Detailing addict
1 jun 2008
157
62
47
Arnhem
Zelf heb ik op moment nog geen paint cleaner in mijn collectie en dit is wel een gemis.

Als ik de lak van auto nu volledig behandel dan bestaat dit uit onderstaande stappen:

- Wassen met PB shampoo en Mitt
- Kleien met Meguiars set.
- Aanbrengen White Diamond
- Aanbrengen PB EX sealant with carnuaba

Nu zag ik laatst dat ik toch wat lichte swirls heb op de bovenkant van de achterklep. Omdat dit slechts lichte swirls zijn verwacht ik deze met een goed step 1 produkt te kunnen verwijderen.
Het poetsen van de auto doe ik nog met de hand. Nu is mijn vraag welk produkt ik hiervoor het beste kan gaan gebruiken. Zo lezende op het forum kwam ik op onderstaande produkten waaruit ik een keuze kan maken.:

- Deep Crystal Paint Cleaner Step 1 van Meguiars
- SSR1 van PB (Is dit met de hand te verwerken)
- M80 van Meguiars

Mocht iemand nog andere suggeties hebben dan hoor ik dat graag.
 
Ik zou gaan voor de SSR1 aangezien deze met de hand en met de machine is aan te brengen. De beide andere zijn ook prima, hoewel de M80 meer geschikt is voor de machine dan voor met de hand.
 
Ik zou die wel gebruiken i.c.m. een Lake Country Orange Light Cutting Pad
 
Thankz Dibbuz, dat was mijn volgende vraag die nu dus al beantwoord is :)^

Moet ik hem dan ook nog nalopen met de Lake Country White Polishing CSS Euro Foam Hand Polish Applicator?
 
Als je het goed afbreekt is het volgens mij niet nodig, dat ligt er een beetje aan hoe gevoelig je lak is.