• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product?

Edwin-GTV

Detailing addict
26 jun 2010
46
52
Hallo allemaal,

Na eens goed te hebben rondgekeken ben ik redelijk wat wijzer geworden.

Maar nu kom heb ik een paar vragen.
Ik wil het een en ander gaan bestellen, maar weet nog niet zo goed welke producten voor mijn auto het beste zijn.
Ik heb een Nero 601 Solidblack Alfa GTV, deze zit vol met poetskrassen (swirls noemen jullie dat toch?) dus polijsten lijkt mij noodzakelijk.
Nu heb ik een machine (merk weet ik zo ff niet) maar ik durf deze niet te gebruiken.
Ik heb de machine 1 keer gebruikt op mijn oude MB Sprinter, ik had hiervoor een gele schuimpad en Sonax slijppolitour en moest dit (volgens de beschrijving) met een nevel water gebruiken.
In het eerste oogopslag zag het er netjes uit, maar onder straatverlichting leek het net of de auto onder de vetvlekken zat, en deze kreeg ik niet weg.

Jullie snappen dat ik dit op mijn zwarte Bella niet wil:weetniet

Maar hoe krijg ik die swirls er nu het beste uit? en welke producten kan ik het beste bestellen.
Ik heb van Turtle Wax de Blackbox, is een cleaner, sealant en dedailerspray, de cleaner zal ik na het kleien niet nodig hebben lijkt mij.

Schampo?
Klei?
Voeding? (voor wetlook)
en moet ik hierna de Turtle Wax sealand al gebruiken of moet er nog een wax laag tussen?

Groet:-)^
Edwin

Edwin,

Lees dit topic eens rustig door.

Het gaat hier om het zogenaamde 5 stappenplan:
- wassen
- kleien
- lak reinigen
- lak voeden
- lak beschermen

Afhankelijk van je budget, zou je eens kunnen kijken naar de produkten van Poorboys World.
Betaalbare produkten die een mooi en glanzend resultaat geven :ja

Edwin-GTV zei:
Nu heb ik een machine (merk weet ik zo ff niet) maar ik durf deze niet te gebruiken.
Ik heb de machine 1 keer gebruikt op mijn oude MB Sprinter, ik had hiervoor een gele schuimpad en Sonax slijppolitour en moest dit (volgens de beschrijving) met een nevel water gebruiken.
In het eerste oogopslag zag het er netjes uit, maar onder straatverlichting leek het net of de auto onder de vetvlekken zat, en deze kreeg ik niet weg.

Waarschijnlijk heb je zogenaamde hologrammen veroorzaakt. Dit kan meerdere oorzaken hebben:
- verkeerde techniek (roterende machine)
- ondeskundigheid
- te grove combinatie van produkt en pad

Voorbeeld van hologrammen
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Dit is redelijk makkelijk en vrij betaalbaar, al dan niet handmatig, weg te krijgen.

Ik weet niet of Berkel en Rodenrijs voor je aan te rijden is, maar maak eens een afspraak voor een advies op maat. :ja

Voor de rest kan ik je aanraden om veel te lezen en vooral ervaring op de te doen met je nog aan te schaffen produkten.

Gr. Patrick

+1
Vraagje wat bij mij opkwam na het stukje 'gele schuimpad' is of daarna verder is doorgewerkt naar een bv zwarte met finishing-polijstmiddel ?

mk-us zei:
+1
Vraagje wat bij mij opkwam na het stukje 'gele schuimpad' is of daarna verder is doorgewerkt naar een bv zwarte met finishing-polijstmiddel ?

Ik heb dit geprobeerd op mijn oude MB Sprinter, deze was blauw, daarna heb ik hen in de was gezet met cartec wax.

Groet
Edwin

Edwin er zullen genoeg mensen hier die je wel zouden willen helpen, het is handiger als je je woonplaats even invult in je profiel :rules

En dus niet op zondag in de finale ;) ( geen dank voor het extra kwartje :lol )

Maar goed, heb je nu wel of niet overgestapt op een andere pad ( kan het er zo even niet uit op maken ( je zegt MB sprinter wel gedaan te hebben, kan ik / kunnen we er dan vanuit gaan dat je een andere pad + middel hebt gebruikt of .... )

mk-us zei:
En dus niet op zondag in de finale ;) ( geen dank voor het extra kwartje :lol )

Maar goed, heb je nu wel of niet overgestapt op een andere pad ( kan het er zo even niet uit op maken ( je zegt MB sprinter wel gedaan te hebben, kan ik / kunnen we er dan vanuit gaan dat je een andere pad + middel hebt gebruikt of .... )

Nee ik heb verder nog niks ondernomen, omdat ik dit om mijn Bella niet aanduft, ik ben veel te bang dat het het verkaai.
Daarom vraag ik ook of er iemand hier een keer (als het wat minder heet is) mij een keer wil adviseren/leren om met een roterende machine om te gaan.

Groet
Edwin

Kost je een ritje, maar dan krijg je wel les van de grote meesters !
ROTARY CLINIC te carclean

Met een dual action kan je niks verklooien, met een rotary wel en in dit soort gevallen zou ik zelf absoluut geen risico willen nemen
en mij dan aanmelden middels bovenstaande link !

@dannydehert: sterker nog, zijn niet zo heel veel detail-tijgers goed kunnen eindigen met een rotary, nalopen met een excenter / DAP is dan de beste stap.
Wederom, als je een rotary hebt en geen ervaring hebt en je wilt je gehele auto doen .... zie post #13

Haha jongens, bedankt voor al jullie goede tips.

Ik heb ook een excentrisch/roterende machine (is eigenlijk een schuurmachine) en daar passen ook pads op.
Dit heb ik al heel vaak gebruikt, hij is mooi in toeren regelbaar en dit werkt best aardig.

Alleen heb ik op mijn Bella veel swirls die ik er denk ik zo niet af krijg.

Maar wel het proberen waard.

Groet
Edwin