• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke autoshampoo voor goede reiniging?

Steffiseat

Detailing trainee
9 jul 2021
89
33
Hallo iedereen,
Ik zoek eigen een alkalische autoshampoo die ook oude wax en sealants verwijderd, heeft iemand een idee welke dit kan zijn? Niet ph neutraal dus want dat verwijderd de oude waxlaag niet.

Bedankt!
 
Sterke prewash tast inderdaad wax en sealants aan, maar of die echt snel en volledig verwijdert betwijfel ik.

Als je echt snel en volledig wax en sealant wil verwijderen heb je ook middelen die er speciaal geschikt voor zijn zoals:
Stripdown van poorboys world: https://www.carclean.com/nl/poorboys-world-strip-down-473ml.html
(Spuit je op schone lak, verdeel / was daarna met natte mitt, afspoelen, evt herhalen)

Ook wash plus van mequiars werkt erg goed:
(Op natte washmitt doen, schone, nog natte lak ermee wassen, afspoelen en evt herhalen).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Steffiseat
Reguliere shampoo die bij een simpele wasbeurt een beschermlaag écht verwijderd, dat kan je eigenlijk wel vergeten. ;)
Ook sterke foams zullen dit niet doen.

Aantasten is één, echt verwijderen is een tweede.

Ik ken de Stripdown en Wash+ niet uit eigen ervaring, maar die zullen waarschijnlijk meer doen dan een reguliere shampoo.

Veelal kan je gewoon over een bestaande laag heen waxen. Uiteraard is een brandschone lak beter, maar dat vraagt dan ook om meer werk.
 
  • Leuk
Reactions: Steffiseat
Ik laat het er zo lang mogelijk op zitten en dan ga ik eens even kijken:)
Bedankt iedereen!