• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke bandendressing op vochtige band.

Tijntje

Detailing chief
13 jan 2017
193
103
43
Up North
Hallo allemaal,

De vraag is simpel, welke bandendressing kan aangebracht worden op een vochtige band. In dit jaargetijde droogt de band slecht na het wassen.

Eis: band mag niet bruin worden na verloop van tijd. Als ik een week niet aan wassen toe kom, ga ik me daar aan irriteren. Verder gewoon makkelijk aanbrengen met applicator.

Gebruik nu naar volle tevredenheid de WA slicks tyre. Is op waterbasis en advies aanbrengen op droge band. Deze word ook niet bruin, ook a 4 weken niet. De WA feeder tyre conditioner lijkt mij intressant. Ik kon enkel op de site van WA hier nix over vinden.

Wie weet het van de WA feeder. Sta verder open voor andere suggesties.

Ik ga enkel de band niet droog föhnen :p tijdverdrijf genoeg.

Groetjes Martijn
 
Ik heb een fohn in mijn was-arsenaal zitten, maar heb ook vaak geen zin om de banden te drogen. :p De banden blijven natuurlijk niet zeiknat, dus ik breng gewoon de Gyeon - Tire over de vochtige banden aan. (Normale Tire)
 
  • Leuk
Reactions: Tijntje
Trucje pas ik regelmatig toe, ff droog vegen met oude doek. Wat er af is hoeft niet eerst weg te drogen. Vaak toch nog dagen dat het trucje niet lukt.

Maar toch, bedankt voor de tip(s) en mee denken
 
ik heb de feeder aantal dagen terug op een vochtige band aangebracht met een kwast, daarna even met een doek rondje om de band gewreven. ging prima, ik heb geen ervaring met de gyeon
 
Geen last van dat de zijkant onder zit van je auto heb dat al een paar keer gehad ondanks dat het bij 30 plus een uur of 8 had in getrokken
Misschien vloeken in de kerk maar de bandenspray van de Action blijft ook 2 weken mooi en geen last dat me auto onder zit
 
@greenman - Als je last hebt van slngerende dressing, dan blaf je de band simpelweg helemaal vol. :p Lijkt me dan logisch dat het eraf slingert.

Veelal bij de goedkopere bandenzwart-producten zit het volgeladen met siliconen. Ik kwam regelmatig auto's tegen die ik moest detailen waarbij de bandjes regelmatig met dit soort mooie spul behandeld waren. Inmiddels was het diep in de wang getrokken, mooie bruine gloed erover en reinigen duurde enorm lang.