• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke bandenglans heeft de beste wetlook? Daar ben ik naar op zoek.

In zo'n geval hoop ik dat je de banden steeds goed op spanning houdt
Bij mijn off road motor zit er niet voor niets een blok met een bout in de velg :ja
Bijna om dezelfde reden als die vette meuk bij jou ....

Het is idd leuk om producten voor jezelf uit te testen en over smaken valt niet te twisten ben ik ook eens.
Mag best gezien worden maar het hoeft geen Gel-look te zijn.

De el-cheepo spuitbus die ik gebruik, zonder spetteren morsen en al wat meer... ook prima en plakt goed en is mooi diep zwart zonder wat er boven te zien is.
Echter is de standtijd ook niet zo lang maar dat is geen probleem en ergens ook logisch.

Ben zelf nogal gecharmeerd van het merk Poorboy's maar zal eens snuffelen naar een eenduidige keus, altijd handig zo'n potje extra specifiek voor een onderdeel.

RedCat;329793 zei:
In zo'n geval hoop ik dat je de banden steeds goed op spanning houdt
Bij mijn off road motor zit er niet voor niets een blok met een bout in de velg :ja
Bijna om dezelfde reden als die vette meuk bij jou ....

Je denk toch zeker niet dat ik die vette zooi op me banden smeer, kwam deze foto's tegen op vwvortex, daar had iemand het op de ze banden van ze passat cc gedaan en iedereen was er lieries over...

Superleggera;329622 zei:
Welke product geeft het minst af tijdens het rijden?

Mijn ervaring is dat de flanken van de auto altijd vies worden met tyre dressing.

Ik heb er nu eens speciaal op gelet bij het "zwart maken" van mijn banden met de Kenotek tyre dressing .

Ondanks dat ik het product erg dun heb aangebracht had ik gisteren ook last van spetters op de lak .

Volgens mij komt dit omdat ik de binnenste rand ook zwart maak en dat er dan een deel van het product naar onderen loopt .
Ondanks meerdere keren er langs te gaan met een borstel , zal er toch een deel samen lopen en komt dit terug vrij bij het wegrijden....
Ik begin altijd met het deel tegen de velg en dan is mijn borstel wel erg "nat" , mogelijk moet ik mijn manier van aanbrengen wijzigen en eerst de buitenzijde doen en met een drogere kwast de binnenkant/velgkant doen. :weetniet

Ik heb overigens al gemerkt dat dit niet is bij andere banden die ik op net dezelfde manier behandel.

Volgende keer zal ik eens als test 2 banden van dezelfde kant droogblazen alvorens deze in te smeren , als het dan nog afgeeft ga ik ze na behandelen nogmaals droogblazen (en zo zie ik meteen al of er een deel samen gelopen is onderaan) .

Het product dat ik gebruik is wel erg vloeibaar (zoals water) .

Doe jij de binnenkant van je banden, zonder de wielen af te nemen ? Dit lijkt me inderdaad nogal moeilijk om dit te doen zonder te knoeien.

begrijp ik een ieder nu goed en spettert bandengel/zwart/spray of hoe je het ook noemt altijd? als dat zo is dan ben ik nog veel blijer dan ik al was met mijn bandjes in de Tuff Shine :jippie

Als je een normale hoeveelheid aanbrengt en deze na een tijdje intrekken nog eens na wrijft dan zal je geen spetters krijgen.

Zelf vandaag de gulden middenweg maar weer eens bewandeld en toch de Poorboys Bold N Bright-Gel aangeschaft.
Ben benieuwd!

Resultaat van een laagje CarPro PERL:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Links: Voor
Rechts: Na

Is o.a. te verkrijgen in handige 'probeer' verpakking:
https://www.Carclean.com/product/CarPro/PERL_Coat_50ml_PERL50ml_101972

PERL is een blijvertje op dit moment in mijn collectie. Mooie shine en toch niet te overdreven maar wel weer zeer duurzaam.

Mooi zo!

ik zoek ook nog een dressing die blijft hangen en niet spat!

heb ondertussen al die kenotek dressing en af gloss tyre geprobeerd,
beiden spatten en de gloss tyre is na 2 dagen volledig weg.

Ook hoor ik veel mensen zeggen dat ze hun banden zwarten bij iedere wasbeurt,
moet je dan ook telkens met APC de banden doen? als dit op de velg loopt dan kan ik ook iedere week m'n velgen in de wax zetten :(

Wout_RS;330135 zei:
Mooi zo!

ik zoek ook nog een dressing die blijft hangen en niet spat!

heb ondertussen al die kenotek dressing en af gloss tyre geprobeerd,
beiden spatten en de gloss tyre is na 2 dagen volledig weg.

Ook hoor ik veel mensen zeggen dat ze hun banden zwarten bij iedere wasbeurt,
moet je dan ook telkens met APC de banden doen? als dit op de velg loopt dan kan ik ook iedere week m'n velgen in de wax zetten :(

Ik zeg Tuff Shine, heb t sinds kort erop. Mooie zijdeachtige glans (afhankelijk van de lagen die je erop smeert) blijft perfect zitten (maanden en maanden zie revieuws) en absoluut geen spetters of APC nodig.
Heb de keuze gemaakt om banden in Tuff Shine te doen en velgen in DLux.....enige wat ik nu nog doe is afspoelen met water en daarna met sopje van BTBM afnemen. Fluitje van een cent en velgjes/bandjes zien er perfect uit ,^^