• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke bandenglans heeft de beste wetlook? Daar ben ik naar op zoek.

piponld;330221 zei:
Ik zeg Tuff Shine, heb t sinds kort erop. Mooie zijdeachtige glans (afhankelijk van de lagen die je erop smeert) blijft perfect zitten (maanden en maanden zie revieuws) en absoluut geen spetters of APC nodig.
Heb de keuze gemaakt om banden in Tuff Shine te doen en velgen in DLux.....enige wat ik nu nog doe is afspoelen met water en daarna met sopje van BTBM afnemen. Fluitje van een cent en velgjes/bandjes zien er perfect uit ,^^

+1

Voor de bandjes van anderen hun wagen heb ik met PERL besteld.
De meg's is bijna op en kan me niet meer bekoren.
 
ex-mooseman;330140 zei:
Neen, deze keer niet sarcastisch :eek:) ik ben echt niet mee

Kijk goed naar de foto's :
026-2.jpg

+
018-1.jpg

(die 2e foto is van een velg die ik NIET gepoetst heb hoor, enkel een foto van getrokken..........omdat het kon )
Als je goed kijkt , dan zie je een randje van +- 1 cm tegen de velg en die rand doe ik telkens ook met een borstel, daar waar je dus niet met een bandenapplicator aan kan .
( denk ik tenminste , want ik heb zo geen applicator )
Wanneer de banden mooi zwart zijn gemaakt en dat "randje" niet , dan stoort mij dit en daarom maak ik dat ook zwart (hoe klein de rand ook is)
In dit geval kan je er nog tamelijk makkelijk aan , meestal kan je dat randje niet zwart maken zonder dat je de velg raakt ..........daarom met een borstel. ;)
 
Wout_RS;330135 zei:
ik zoek ook nog een dressing die blijft hangen en niet spat!
heb ondertussen al die kenotek dressing en af gloss tyre geprobeerd,
beiden spatten en de gloss tyre is na 2 dagen volledig weg.

Ook hoor ik veel mensen zeggen dat ze hun banden zwarten bij iedere wasbeurt,

Hen nu speciaal wat testjes gedaan de voorbije weken en stel vast dat de ene auto( band) de andere niet is .

Bij de ene auto kan ik zoveel smeren als ik wil , er spat niks zichtbaar op de lak............wel in de wielkast .

Bij een andere wagen breng ik een superdunne laag aan en wrijf deze nogmaals op met een oude mf-doek : het blijft spetteren ]-0

Tegenwoordig breng ik pas na elke 3e wasbeurt een dressing aan bij m'n eigen auto , de banden blijven maw minstens 3 weken mooi zwart.
Om spetters te vermijden/verminderen was ik bvb op vrijdag enkel m'n velgen en banden + bandendressing en wordt de auto pas de dag erop gewassen..........zo was ik meteen ook de spetters weg . Ook loop ik de banden steeds na met zo'n mf-doekje .

Daarstraks m'n buur nog speciaal gevraagd om eens rond de blok te rijden ( Koleos) en deze had niet de minste last van spetters :party:

Mijn eigen banden hebben een duidelijk grovere structuur dan van mijn buur en volgens mij zit het 'm daar in .
 
Het type en merk band is ook van belang voor de glans, mijn continental sportcontact 2 banden gaven minder glans dan mijn huidige Dunlop sport maxx rt banden die een mooie gladde zijwang heeft, ik heb deze banden dan ook speciaal hiervoor geselecteerd:D
 
Vandaag iemand (aan) gesproken om dat z'n banden er netjes uit zagen............zei me dat ie er gewoon diesel op smeerde en naliep met een doek . :ja
 
Moet eerlijk toegeven dat de banden er toch echt wel mooi zwart uitzagen..........voor geen geld , laat die diesel maar opslaan :D
 
Vraag me wel af in hoeverre het rubber wordt aangetast, aangezien je voor diesel altijd diesel/olie bestendige rubberen ringen zijn voor bijvoorbeeld brandstofpomp enz.
 
grandscenicman;335219 zei:
Moet eerlijk toegeven dat de banden er toch echt wel mooi zwart uitzagen..........voor geen geld , laat die diesel maar opslaan :D

Een neef van mij had ooit een donkerrode vectra, die er altijd prima uitzag. Zijn geheim? Na het wassen liep hij de auto na met een doek met petroleum. Niet alleen wetlook maar ook "wetfeel"
 
schippersss;335318 zei:
Vraag me wel af in hoeverre het rubber wordt aangetast, aangezien je voor diesel altijd diesel/olie bestendige rubberen ringen zijn voor bijvoorbeeld brandstofpomp enz.

Ik geloof nooit dat diesel je banden aantast! Denk dat alle ontvetters die gebruikt worden voor het zwart maken van de banden een stuk schadelijker zijn...

Edit: hou er ook rekening mee dat die speciale rubbers ook zijn voor het houden van de hoge druk.
 
Gewoon rubber wordt hard na verloopt van tijd met aanraking met diesel. Heb zelf in de scheepsdieselmotoren techniek gezeten, als bij diesel de verkeerde ringen deed gebruiken werden ze hard en ging de boel lekken.
 
Nog even zeggen dat de 2x reiniging met PB APC (1:4) & Bold&Bright gel mij positief achterliet in alle opzichten.
Tevreden dus en een blijvertje.
(moet nog de standtijd zien na 2x insmeren)

Moet ook zeggen dat mijn experimentje om het ook in de wielkast te testen met het omwikkelde schuimsponsje eveneens goed lukte.
Nog nooit zo mooi "nieuwe" matte look gehad daarmee, moet nu weer kijken of het gebleven is.
 
Dennis (aka @Denders) volgende keer ook een paar laagjes Reload over je B&D gel in de wielkasten doen - blijven ze nog wat langer mooi en diepzwart. Als ze zo mooi zijn geworden als de mijne met AF dan ziet het er als een plaatje uit.

Ben net als @Ric325i ook beneiuwd naar de standtijd van de B&B gel.