• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke behandeling is voor mij het gemakkelijkst?

srna513006

Detailing addict
6 jun 2013
16
60
Mijn laatste op dit forum gestelde vraag ging over zwarte vlekken op mijn ruim 4 jaar oude metallic witte Nissan Qashqai (begin december 2020).
Ik heb de vlekken toen bij een poetsbedrijf laten verwijderen en volgens hen ging het over achterblijfselen van luizenpoep.
Toen ik de auto in 2016 nieuw kocht heb ik een WaxOyl behandeling laten uitvoeren maar die bleek toch niet zo lang bescherming te bieden zoals het fabrikaat doet beloven.

Vorige week heb ik de de auto ingeruild voor een jonge Nissan Qashqai van juli 2020, zie mijn Avatar.
Deze staat natuurlijk nog flink te glimmen en dat wil ik eigenlijk ook zo houden, ik ben alleen niet zo's poetser en de gevolgen daarvan kun je wel raden.
Niet dat ik niet wil poetsen maar omdat ik aan een aantal vingers van beide handen artrose heb en het inwrijven / uitpetsen na pak weg 15 á 30 pijnlijk wordt en dientengevolge ontmoedigend om dit periodiek te doen.
Ik wordt dit jaar 77 en dat helpt ook niet bepaald mee.
Nu kan ik hier in de buurt van Delft wel naar een poetsbedrijf te gaan en daar een lakverzegeling laten uitvoeren maar dan weet ik eigenlijk niet precies wat zo iemand feitelijk heeft gedaan.

Ik wil het eigenlijk nog steeds zelf doen en wil daarvoor ook bijvoorbeeld een poetsmachine kopen want dan lijkt mij m.n. het 'uitwrijven' van de aangebrachte bescherming minder belastend te zijn.
Ik moet wel wat aan de lak doen want of ik sta op mijn woonadres onder bomen die bijna het hele jaar door een soort plakkerige substantie afgeven of op de camping in Zeeland waar ik ook onder bomen sta maar ook in de zoute lucht.

Dit geschreven te hebben is mijn vraag, wat is hier het beste aan te bevelen.
Dus een bewerking die wel voor 3 á 6 maanden bescherming biedt maar zo min mogelijk belastend is om aan te brengen.
 
  • Leuk
Reactions: advanced
Ik ben nu voornemens om eerst met het handmatig waxen te beginnen want jullie hebben mij overtuigd dat dit makkelijk moet kunnen.
Ik ga daarvoor de Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml met de Monello Doppio opbrengspons bestellen plus uitwrijfdoeken.
Hierbij toch nog een vraag.

Ik realiseer mij nu pas dat het dak van mijn auto voor circa 2/3 uit glas bestaat.
Kan ik de genoemde was ook op het glazen dak toepassen of moet ik van glas tijdens het waxen gewoon afblijven en alleen maar wassen?
Hetzelfde is natuurlijk ook voor de ramen van toepassing.
De 845 leent zich er bij uitstek voor om machinaal aan te brengen op de auto. Kijk handmatig waxen kan ook natuurlijk maar blijft een stuk intensiever dan met de machine en aangezien dat u last heeft van artrose is 845 wellicht een goede optie.
U bent welkom in Vlaardingen om eens uit te proberen hoe het handmatig waxen u bevalt of om wat andere producten uit te proberen. Ik denk bv ook aan wassen met Bathe+ (zeg maar een shampoo welke wat bescherming achterlaat).
 
Gelukkig draai ik pas 15jr mee in het detailing wereldje @Kweetnie
Jouw ervaringen na 3 auto's zijn allesbepalend natuurlijk.
Jammer dat je in 15 jaar niet geleerd hebt de visie van iemand anders te respecteren. Nog even los van de vermeende ervaring. Maar als de enige waarheid jouw waarheid is.......succes er mee.:kissing_heart:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Krikke
Wax op ruiten deden we vroeger inderdaad en ging gewoon prima. Wellicht niet de duurzaamheid/resultaat van producten zoals RainX of Turtle Wax Clearvue maar het ging gewoon wel. Geen last gehad van vlekken/strepen maar dat kan ook van wax tot wax schelen wellicht. Destijds maakte ik vooral gebruik van NXT 2.0 en de Meguiars M16 paste wax. In het ergste geval haal je er een product als glaco glasscompound erover en het is weer weg.

Voorruit nooit doen i.v.m. vettigheid door de ruitenwissers, dat is niet handig.