• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke detailingspray voor regelmatig 'stofvrij' maken?

Camiel

Detailing rookie
8 jan 2013
420
0
Goeiemiddag!

Mijn Meguiars Quik Detailer uit m'n kleipakketje is inmiddels bijna op, maar ik merk dat ik het eigenlijk wel ideaal vind. Heb het nooit gebruikt behalve voor het kleien maar sinds kort gebruik ik het telkens om tussen het wassen door even de vegen en vlekken en stof en vogelstront van de auto te halen. Vroegah ging ik dan eerst de auto weer helemaal afspoelen etc... Nu gewoon de sprayer en een doek of twee in de auto en zodra het effe nodig is loop ik een rondje om de auto.

Enniewee, aangezien er nu in een week een kwart fles doorheen is gegaan, wil ik graag een gallon aanschaffen. Nu twijfel ik tussen de Last Touch en de Spray and Wipe. Welke nu te kiezen? Voor het kleien heb ik DJ Born Slippy, dus daar heb ik het iig niet voor nodig!

Ik heb gehoord dat de Last Touch siliconen bevat, maar dat droogt dan toch in die doeken op?

Ik zou voor de Spray&Wipe gaan.

Lekker multi inzetbaar.

De LT barst uit z'n jasje van de siliconen, deze verstoppen de vezels van je doek waardoor ze niet meer goed schoon worden en niet veel meer opnemen.

Als je de doeken gaat wassen maakt het weinig uit voor de siliconen, jaren met LT gewerkt zonder problemen.
Wel kan Last Touch misschien wat meer vlekjes op glas/rubbers veroorzaken als deze niet worden afgenomen.

Met beiden zit je goed, muntje opgooien? :)

Spray and wipe en dan lekker 1:1 of 1:2 gebruiken. Of citrusbling...die is veel zuiniger en goedkoper omdat je hem veel meer kunt verdunnen.

Edit: Besef je wel dat je de lak eerder bekrast door iedere keer je auto met een doekje schoon te maken. Met goed veel water tijdens een normale wasbeurt wordt dit veel beter afgevoerd.

Nou dat is het een beetje Dennis, als de doeken achterin de auto liggen pak ik ze niet elke keer mee naar binnen, dus het kan zo maar zijn dat ik 2 of 3x de auto af neem met een doek voordat hij een keer de was in gaat.

Voor het boosten van de wax, die doe ik toch elke twee weken wel opnieuw dus daar is het niet voor. Dus die siliconen heb ik verder ook niet nodig ofzo.

Mijn voorkeur neigt dus naar de S&W, maar die Citrus Bling, is dat wat? Ik lees het vooral als clay lube, niet zozeer als detailing spray?

Voor krasjes ben ik niet zo heel bang, ik ga er niet mee langs de wielkasten ed, eerder voor de liggende delen waar stof op komt te liggen.

Citrus Bling heeft ook aardig wat siliconen aangezien er glansmiddelen in zitten.

Dan is S&W inderdaad de beste keuze.

Ik gebruik S&W en ben daar zeer tevreden over.
Werkt zowel als waterless wash onverdund,als 1:1 als clay lube.
Ook een zeer lekkere geur.

+1 voor Spray&Wipe. Zelf vind ik de Dodo Juice BoB Detailing spray ook een fijne spray. Weet alleen niet hoe het zit met de hoeveelheid siliconen in dit product.

BoB geeft bescherming dus sowieso meer dan S&W.
Johan hier is er helemaal weg van.

De BoB Spray is hij erg blij mee. Ruikt zeer lekker. Zelf ook een paar keer gebruikt en het werkt gewoon goed.

En dit product, is dus 1:10 te vermengen en dan te gebruiken als detailer spray?
Want dan is dit wel de meest goedkope quick detailer denk ik?
BoB 1 liter

citrusbling zou ik niet voor gaan staat er wil op inderdaad MAAR
ik heb het product en ik heb gevoel dat je niet egt over lag glijd zo als moet
gaat beetje stroever dan andere detail sprays

Zou je de Dodo Juice - Basics of Bling Detailing Spray Concentrate al voor kunnen mengen in een jerrycan van 5 Liter?
Of zou de houdbaarheid daar minder van worden?
Want op zich wel een heel voordelig product 10 liter uit 1 liter.
Mijn gallon spray & wipe is er ook al weer bijna doorheen.
Maar zou hij ook geschikt zijn voor het kleien?

Die Basics of Bling concentraat is inderdaad erg voordelig! Heb vanavond eens zitten rekenen. De al aangelengde versie van 500ml kost €10,99. Als je het contraat aanlengt met water kost het €1,80 per 500ml (excl. kosten van water). Zoals je ziet scheelt dat nogal. Denk dat het product wel een tijd houdbaar is mits goed afgesloten bewaard.
Houdt er wel rekening mee dat de BoB detailer ook glansmiddelen bevat die in Spray&Wipe niet zitten. Met de BoB kun je vast ook wel kleien. Aanstaande zondag ga ik mijn Ibiza weer detailen, kan wel even proberen of het lukt met de BoB!?