• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke detailler na Wolfgang DGPS en Pinnacle Souverane Paste Wax

Wallie

Detailing rookie
22 jan 2011
12
0
Mijn eerste post op het forum. Ik ben Walter. Mijn wagen is een Honda CR-V in de kleur Deep Bronze Pearl (zeer donkerbruin, bijna zwart).
Ik ben van plan om de Wolfgang DGPS in 2 lagen aan te brengen en daarna af te toppen met de Pinnacle Souverane Paste Wax.
Welke onderhoudsprodukt kan hierna gebruikt worden? Ik denk dan aan de Wolfgang Spray Sealant of de Pinnacle Spray Wax.
Of is de Wolfgang detailler of Pinnacle detailler voldoende om de glans te behouden ?

Omdat de Pinnacle als laatste gaat zou ik de Pinnacle kiezen. Die is ontworpen voor ideale hechting op een Pinnacle (natuurlijke) wax. De Wolfgang is synthetisch.

Houdt je wel rekening met voldoende tussentijd tussen het aanbrengen van de 2 lagen DGPS & de wax ?
Vooral met de wax zou ik zeker een uur of 8 wachten met uitbrengen na het uitpoetsen van de DGPS.

Juffer1 zei:
Houdt je wel rekening met voldoende tussentijd tussen het aanbrengen van de 2 lagen DGPS & de wax ?
Vooral met de wax zou ik zeker een uur of 8 wachten met uitbrengen na het uitpoetsen van de DGPS.
Yup, ik ga de eerste laag DGPS zaterdag aanbrengen, minstens 12 u. laten curen en dan zondag de 2de laag.
De week erna zou de Pinnacle Souverane dan aan de beurt komen.
Zou de Pinnacle spraywax als onderhoud overdone zijn of gewoon de Pinnacle Spritz detailler nemen als boost ?

Wallie zei:
minstens 12 u. laten curen en dan zondag de 2de laag
Curen is 45 minuten,daarna 12 uur laten zitten, zorgen dat er geen vocht op de lak kan komen.
Een 2e laag is mijns inziens niet nodig,in de plaats daarvan de Souverin aan brengen.

Eens met Bart...
gewoon zorgen dat die ene laag DGPS goed gecovered is aangebracht, daarna aftoppen met Souveran... :ja

Dibbuz zei:
Omdat de Pinnacle als laatste gaat zou ik de Pinnacle kiezen. Die is ontworpen voor ideale hechting op een Pinnacle (natuurlijke) wax. De Wolfgang is synthetisch.

Da's dus iets wat ik niet echt begrijp. Wolfgang is de synthetische lijn, Pinnacle de natuurlijke. Maar de Fuzion is dan weer een wax, maar dan gedeeltelijk synthetisch, dus eigenlijk weer een sealant? Ik heb hier geleerd dat een sealant niets meer of minder is dan een synthetische wax..... I'm confused....:weetniet

Wat ik begrepen heb is dat je de Fuzion moet zien als een soort hybride wax, zoals de DJ Pro serie. Deels synthetisch, deels natuurlijk.
Werkt perfect als aanvulling op de DGPS.

Pinnacle Souveran zou idd op natuurlijke basis zijn, maar daar heb ik helaas geen ervaring mee. Er wordt gezegd dat deze m.n. op donkere lakken heel erg mooi moet zijn, maar wel een wat kortere standtijd als de Fuzion.

meuh