• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke doek voor polish/glace/wax?

MichelStuit

Detailing rookie
15 dec 2008
2
0
Hallo allemaal,

Wellicht een beginnersvraagje voor velen, maar ik zou toch graag het volgende aan jullie ervaren poetsers willen voorleggen:

Ik ben in het bezit van een Fiat Grande Punto 2006 (zwart metallic); auto ziet er prima uit, maar wel met de nodige swirls.

Ik zou de auto (na het grondig wassen met PB Super Slick & Suds Concentrated Car Wash) de volgende behandeling willen geven:

1) PB Swirl Remover 2.5
2) PB Swirl Remover 1.0
3) PB Black Hole Glace
4) PB Natty Paste Wax Blue

Wie kan mij een goed advies geven welke doeken ik het beste kan gebruiken? Dus welke doeken/pads voor het aanbrengen, het uitwrijven en het oppoetsen? Ik neem aan dat ik voor iedere actie een aparte doek nodig heb?

Als beginnende poetser wil ik starten met het handmatig poetsen van de auto.... machinaal komt later wel.

Ben razend benieuwd naar jullie adviezen.

Alvast super bedankt! :)^

Michel.
 
1 soort doek kan prima; als het maar zacht en absorberend is.
Elk merk heeft prima doeken, en neem per stap minimaal 1 doek.
 
Welkom Michel (als voormalig plaatsgenoot)

heb je toevallig ook een kleikit aangeschaft? Ik vind de Pooboys doeken erg fijn werken. Ik gebruik de volgende doeken voor deze stappen:
- kleien + spray & wipe: mega plush
- SSR-serie: mega plush
- black hole: deluxe mega towel, maar soms ook de mega plush
- EX-P (sealant): deluxe mega towel
- Natty's Blue: deluxe mega towel.

Zorg voor minimaal 1 doek per stap en tevens reservedoeken voor het geval je er per ongeluk een laat vallen.

Hopelijk heb je wat aandeze antwoorden. Succes!
 
MichelStuit zei:
Hallo allemaal,

Als beginnende poetser wil ik starten met het handmatig poetsen van de auto.... machinaal komt later wel.

Michel.

Hoi Michel .............. Lachen man ........... Zo begon ik een paar weken geleden. Ik ben ( was ) dus een beginnende poetser.

Mijn adviezen:

Begin inderdaad met Kleien. Ongelooflijk wat een troep je van de auto haalt met een stukje klei. Veel zachte doeken. Pads die het product niet opslurpen. En toen kwam het dan ............ Ga niet met de hand liggen boenen. Je werkt jezelf een slag in de rondte. Het zweet gutst van je voorhoofd. Het resultaat is teleurstellend, zeker als je dit vergelijkt met machinaal. Dus mijn laatste advies.

Een goede "puntbron" zoals een 500 Watt bouwlamp en spaar gelijk eventjes door en koop een DAP .........

Als je de swirls en waskrassen kwijt wilt raken. DAP !!!!!!!

Einstein zei het al:
" TO DAP OR NOT TO DAPPPPP, THAT'S THE SWIRL " rofl rofl rofl
 
Koop je ook even een Klei-setje..Dit maakt veel verschil ,een onmisbare stap.

1) PB Swirl Remover 2.5 -->Lake Country Handpads Wit en Oranje
2) PB Swirl Remover 1.0 -->Lake Country Handpads Wit en eventueel Zwart
3) PB Black Hole Glace -->Lake Country Handpads Zwart
4) PB Natty Paste Wax Blue -->Lake Country Handpads Rood of Carclean pads of Wolfgang German Applicator.

Voor elke stap zal je één (liefst meerdere) doek(en) nodig hebben.
Dit is gewoon persoonlijke voorkeur ,de doeken van de betere merken bij carclean zijn allemaal goed.
Kijk eens naar de Deluxe towels en Mega plush van Poorboys.
Of naar de Cobra Deluxe.. En als je echt dikke buffers wil de 530 van Cobra ,die nu in aanbieding is geloof ik..
 
inderdaad de cobra 530 is de fijnste doek die ik heb en een echte aanrader!!

helaas BK zijn er dus geen zwarte lc handpads en voor ssr1 zou ik al nooit zwart gebruiken maar eventueel in plaats van wit licht groen. Zwart is een finishing pad terwijl ssr1 een polish is.
 
Stond ook eventueel Zwart ;) , ik ben bijna zeker dat dit ook zal werken..

De pad hoeft geen schurende werking te hebben om de polijstende korrel van SSR1 af te breken.
Het gaat zelfs perfect met een gewoon geel handpadje.
 
Ja oke daar heb je gelijk in :ja Helemaal niet bij stilgestaan dat ik ook het wel eens gedaan hebt met een geel handpadje :-"

maar dan alsnog ben ik nog nergens een zwarte handpad tegen gekomen en aangezien de ts met de hand wilt werken ;)
 
Hallo allemaal,

Alvast bedankt allemaal voor jullie tips en adviezen :cool: ..... ik denk dat ik op deze manier aardig op weg ben geholpen!

Mochten er nog anderen zijn met aanvullende tips dan hoor ik die uiteraard ook graag!

Ik ben de komende weken een aantal dagen vrij, dus hopelijk dat ik luie zweet er even uit kan poetsen! Moet het uiteraard wel aardig weer blijven...:ja

Ik houd jullie op de hoogte van de resultaten.

Groet,

Michel.