• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke elektronicacomponenten afdekken?

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Beste iedereen,

Ik ben vandaag bezig om een audi 100 quattro 2.8 V6 een detail beurt te geven. Nu is mijn vraag welke componenten ik moet afdekken? Ik weet dat de verdelerkap afgedekt moet worden, maar waar zit deze precies?



Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
deze audi heeft geen verdeel kap maar een dis-bobine dat is waar je bougie kabels naar toe lopen . Het zwarte onderdeel midden voorin je mototruimte .

Rene
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moderne auto's hebben geen verdeelkap meer ;) Een verdeelkap zit tussen de bobine en de bougies. De meeste auto's hebben tegenwoordig een rail met een bobine per bougie of zoals ik jouw geval denk ik, een losse bobine per bougie. Dat is bij mijn A4 1.8T het geval.

Belangrijk is om het met beleid te doen!
Gebruik geen HD reiniger. In principe is alles onder de motorkap SPATwaterdicht. Hoe ga ik altijd te werk:

- Sproei met een broes op een tuinslang alles nat
- Spuit alles in met een APC, Degreaser of engine cleaner
- Borstel alles in met de APC/Degreaser zodat alles lekker kan losweken
- Sproei alles weer af met de broes
- Droog alles af
- Behandel alle kunststof delen en slangen met een dressing zoals: Meguiar's All Season Dressing, 303 Aerospace Protectant of een andere geschikt product

Klaar!

Doe het altijd zo, nog nooit ergens problemen mee gehad.

EDIT:waar je bobine zit als beantwoord! ;)
 
Het is gelukt, durfde hem niet heel grondig schoon te maken. Heb al het dikke vuil eraf gekregen en ziet er in elk geval een stuk beter uit dan dat het was.