• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke emmers zijn waterdicht afsluitbaar en gevuld geschikt voor vervoer?

Soron

Detailing rookie
13 sep 2010
64
7
Dag beste mensen!

In zulke winterperiodes als deze ga ik zo nu en dan eens naar de wasbox waar ik de ruimte en mogelijkheid heb om mijn karretje weer even onder handen te nemen. Nu gebruik ik daar alleen het spoelprogramma om de auto af te spoelen, want ik gebruik verder liever mijn eigen shampoo en middelen (die heb ik immers niet voor niets gekocht). Nu kwam ik de laatste keer er alleen achter dat ik daar niet fatsoenlijk een emmer met water kan vullen en daar geen warm water aanwezig is. Liever doe ik het gewoon thuis, maar heb daar in de winter dan de ruimte niet voor.

Je voelt hem zeker al aankomen; ik wil dan maar mijn emmers thuis vullen met heet/warm water en die gewoon meenemen achter in de auto. Maar dat is met mij huidige emmertjes vragen om problemen (geen deksel).

Nu ben ik dus eens op zoek naar emmers die dicht kunnen en ging eens hier op carclean kijken. Daar zie ik de Grit Guard emmers. Heel interessant, maar ik schrik toch wel even. Inclusief deksel toch al snel 45 euro en dan zou ik ook nog eens 2 emmers nodig hebben. Of is 1 emmer met een gritguard voldoende? (iets zegt me beter van niet).

Nu ben ik dus wel benieuwd hoe de ervaringen daar mee zijn en of er ook een alternatief bestaat. Bijna 100 euro voor 2 emmertjes vind ik nogal wat. Ik zie dat Meguiars ook een emmer heeft, maar zonder deksel, ik moet dus wel een deksel hebben. Passen die grits ook eventueel in een "gewone" huishoud emmer die ik bv bij de bouwmarkt kan halen?

Wat gebruikt men hier zoal?

Grittguard emmers zijn duur, maar werken voor dit soort klusjes uitstekend...
Ik heb zelf soorgelijke emmers, (iets kleiner, 16L) maar zijn dezelfde als de grittguards....

Verder past een Gritt guard NIET in een normale emmer (of je moet heeeel veel geluk hebben dat de maat hetzelfde is.......)

De grit guards hebben een diameter van 26,5cm... De gemiddelde huishoudemmer is smaller, dus toch wel uitkijken naar een emmer die breed genoeg is onderaan.

De 'twee-emmer-methode' blijft aan te raden, daar zou ik niet van afwijken :no In de winter hangt je auto vol met zout en andere troep en dan moet je zeker over proper spoelwater kunnen beschikken.

Een alternatief voor de grit guard emmer met gamma seal heb ik nog niet gevonden, dus ik ga dit topic ook mee in de gaten houden :ja

Wat ook een goed alternatief kan zijn zijn de voer emmers van oa de welkoop.
Dit zijn van die witte tonnen met zo'n rood schroefdeksel.

Water blijft daar prima warm in (beter dan in de gritguard emmer) en is 100% waterdicht.
Deze zijn in verschillende maten varierend van 5 tot 50 liter te krijgen

Dank voor de info. Dat de gritguard goed zal werken, betwijfel ik ook niet zo, maar vind het gewoon behoorlijk aan de prijs. En aangezien ik inderdaad gewoon met 2 emmers wil blijven werken, tikt het snel aan. Elk dekseltje of ander stukje plastic is weer een 15 euro.. :weetniet

In eerste instantie zocht ik gewoon 2 emmers met deksel. Ik ga denk ik eerst maar eens rond kijken of ik ergens een emmer met deksel kan vinden met een bodem van 26,5 cm breed

Juffer1 zei:
Wat ook een goed alternatief kan zijn zijn de voer emmers van oa de welkoop.
Dit zijn van die witte tonnen met zo'n rood schroefdeksel.

Water blijft daar prima warm in (beter dan in de gritguard emmer) en is 100% waterdicht.
Deze zijn in verschillende maten varierend van 5 tot 50 liter te krijgen

Hey thanks! Ik zet het op mijn lijstje. :) :ja

Via marktplaats emmers gekocht van 22 Liter, met waterdicht deksel. Kosten 2 Euro per stuk. (Worden nog steeds aangeboden). Doorsnede 27cm dus een Gritguard zou er in moeten passen. (Staan nog op mijn verlanglijstje).

Emmers voor 3/4 vullen, deksel er op en naar de wasbox, werkt perfect.

Kleine tip, bij de lokale bakker kun je ook vaak gratis mooie emmers krijgen van Dethmers. Liter of 20 denk ik, heb ze zelf ook jaren gebruikt.

Heb van die grote mayonaise emmers alleen dan wel nieuw en ongebruikt. Sluiten perfect en het water blijft goed op temperatuur.

emmers van cg 16 liter kosten 12 euro , de grit kost 15 euro

er bestaat ook een deksel voor

die gebruik ik :ja

Die emmers wilde ik eerst ook kopen, maar ga toch kiezen voor de transparante van GG. Ik vind het ook belachelijk duur, maar ach geld moet rollen zal ik maar zeggen.

Alleen nog een oplossing zien te vinden hoe ik deze onder de keukenkraan kan zetten, niet dus:rules

Ik heb ooit een paar gratis emmers met deksel kunnen scoren :party inhoud weet ik niet precies maar het is behoorlijk veel. :-d Ironie: de deksels heb ik niet eens nodig, ik heb er wel een paar versneden om een padwasher te fabriceren.

Grote mayonaise emmers heb ik ook gehad, deze waren echter te laag naar mijn gevoel.

Hmm, ik heb het heel lang vol kunnen houden met mijn el-cheapo Blokker emmertjes, maar eind vorig jaar heb ik toch van die CG-alike emmers
gekocht in de UK. Met grit guard en al. Gelijk Gamma Seal bij CC gekocht. Kost je wat, maar dan heb je ook wat.

Dank voor alle suggesties. Oude mayonaise-potten was niet zo echt mijn eerste keus, maar houd het als optie.

blazer zei:
emmers van cg 16 liter kosten 12 euro , de grit kost 15 euro

er bestaat ook een deksel voor

die gebruik ik :ja

Is de prijs van een emmer inclusief de deksel? Of komt die er nog overheen? Waar heb je deze vandaag gehaald?

De gc emmers heb ik ook sinds een maand of twee. Gekocht vanwege het prijsverschil en omdat ik dacht dat ik deze makkelijker op kon bergen omdat ze minder hoog zijn dan de gg emmers. Maar moet eerlijk toegeven dat ik een beetje spijt heb dat ik niet voor de gg emmers heb gekozen.
De gg emmers zijn voor het mooie net iets te laag, waardoor het water over de rand klotst als je de mitt of bone over de grit guard haalt. En in deze periode van het jaar was ik mijn auto in de wasbox met m'n eigen spullen dus ook met m'n twee gevulde emmers met water. Ik red het nu niet om met een wash emmer mijn hele auto te wassen, dus ben ik genoodzaakt om de rinse emmer ook als wash emmer te gebruiken en gebruik ik een gewone huishoud emmer als spoel emmer. Denk dat ik met de gg emmers het wel had gered om met een emmer de auto te wassen.
Dus tippie voor de ts: Do it right the first time

Had ik destijds maar naar Dennis geluisterd :schaam

Heeft CarClean dan ook die emmers van Chemical Guys? Ik kon ze niet vinden, dus ben wel benieuwd waar ik die kan vinden.

Ik kom ook de emmer met grit van Meguiars tegen. Hoeveel liter is die en past daar ook zon Gamma Seal op? Scheelt echter niet veel in prijs..

Is het ook een optie om 1 emmer met de grit te nemen, bv voor "rinse-water" en een normale el-cheapo voor de wash? Of is dat toch weer half werk.

Ik heb trouwens maar een klein autootje. Aan 16L moet ik ruim voldoende hebben. :)

Goede emmers vind ik persoonlijk tot de basisuitrusting behoren, ik heb er dus ook weinig moeite mee dat die wat kosten.
En al bij al is het nog zo geen overdreven luxebedrag voor 2 emmers inclusief alle toebehoren, je hebt er dan ook jaren en jaren plezier van.

En trouwens een grit guard kan je toch aanpassen als je emmer kleiner is in doorsnede:ja
Is gewoon effe een dremel gebruiken en de grit guard inkorten, dus een mayo emmer met grit guard is perfect te maken als je het budget zo laag mogelijk wil houden.