• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WELKE FOAM is de beste - licht toe !!!

Leonneke

Detailing addict
29 nov 2008
639
68
61
Waalre
Hallo beste CarCleaners:

Aangezien de groupbuy voor de Heavy Duty Foam lanzen als een kanon gaat, begint het tijd te worden om te gaan nadenken over de te gebruiken foam. Ik heb 1 keer in mijn leven een foamgun gebruikt. Ik heb totaal geen enkel idee welke foam het meest geschikt is. Ik bedoel vooral:

1 Welke foam heeft de beste "reinigingskracht" ?
2 Welke foam is het minst agressief voor de wax - sealant ?
3 Welke foam is het voordeligste in gebruik ?
4 Welke standaard shampoo is eventueel geschikt voor de foamgun ?

Kortom, ik kan in elk geval een goed advies gebruiken. Probeer de antwoorden goed te onderbouwen, zodat andere forumleden ook beter tot een keuze kunnen komen.

van wat ik gehoord/gelezen heb

bilthamber

maakt goed schoon (beter als ssf)
is niet schadelijk voor je waxlaag (uiteraard, als je je aan de dosering houdt)
foam is minder "dik" van structuur (word gemaakt met "wetting agents")

ssf

maakt goed schoon (iets minder als de bh)
is ook niet schadelijk voor je waxlaag (uiteraard, als je je aan de dosering houdt)
kan heel dik/dens worden, en dus heel lang en rustig van de lak af glijden

ik zelf zou weleens bilthamber willen gebruiken. ik heb nu nog SSF

mocht er in de GB eventueel nog een mooie prijs voor een cannetje foam komen, zit ik te denken ze allebei te nemen8-o

edit:
mooie review/vergelijking van onze tinus!!klikkie

tinus zei:
:-d inderdaad: Lezen die test van me Leonneke :-d

Goede review:

- Ik weet nu eindelijk wat SSF betekent ( Supa Snow Foam )
- Belangsrijkste conclusie: Niet met de foamgun op de grond spuiten !!!;)

Ik had deze revieuw nog niet gezien / gevonden. Thanks. Leonneke.

Ik gebruik meestal een combinatie van APC met Hyperwash of Shampoo+. Schuimt super, blijft erg lang zitten en reinigt goed.
SSF heb ik bij de foamgun gekocht en sinds ik eens Shampoo+ gebruikt heb om te proberen heb ik SSF niet meer aangeraakt.

Mocht je vast wat willen expirimenteren met de SSF en een foamlans mag je hem hier wel komen lenen. Is wel voor een Nilfisk Alto.

Greetz

B.K. zei:
Hyperwash Leon :cool Wil je nog beter dan moet je kijken voor een warm-water HD.

Hyperwash ken ik nog niet en Shampoo + trouwens ook niet. Efkes zoeken dus.

Overigens mag er door mijn Alto ongeveer 40 graden aan temperatuurbelasting door ...
Heb ook al een keertje gewoon volgas de hete kraan open gezet. Werkt prima. Er is in elk geval niks ontploft.

Ik ga die twee merken eens opzoeken. Nog niet van gehoord. Thanks Guy's !!!

Soepergrover zei:
Zijn allebei producten uit de pro lijn van Meguiar's Leonneke (en populair vandaag, Hyperwash 'op rood', Shampoo Plus nog beperkt leverbaar)

Ja, ik heb ze gisteren gevonden. Wist niet dat dit ´foam´ geschikte shampoo´s waren. Ik ga de adviezen in elk geval opvolgen en een keuze maken uit 1 van deze 2 producten.

Aangezien deze adviezen van de ´doorgewinterde´ cleaners komen, neem ik die graag over. De foamlanzen komen volgens mij pas eind van de maand in de verkoop, dus dan is er wel weer voorraad, hoop ik. Greetz && Thanks ...
Leonneke.