• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke foam-spuitlans ??

Helemaal verhelderend weer.
Neemt niet weg dat ik nog steeds niet weet welke ik wil.

:weetniet

Dan heeft JpeG sneller de keus gemaakt.

Joost
 
Joost zei:
Helemaal verhelderend weer.
Neemt niet weg dat ik nog steeds niet weet welke ik wil.

:weetniet

Dan heeft JpeG sneller de keus gemaakt.

Joost

De hd versie heeft geen plastic koppeldelen, is dus bestand tegen een stootje of per ongeluk laten vallen en voelt perfect solide aan. Echt een aanrader dus ;)
 
Ik heb mijn foamgun al aangeschaft hoor!

Zie het laatste aanwinstentopic.

;)

Ik zat toen nog te twijfelen tussen de daddylance en de Heavyduty.
Heb voor de heavyduty gekozen.


Joost
 
Nog even een vraagje m.b.t. het wassen..............

Als ik zo als nieuweling de topics doorworstel :p (pff, om zo iets beter te weten te komen voordat ik aan de slag ga) begrijp ik dat mensen eerst hun wagen afspuiten met een HD reiniger, en daarna "foam" gebruiken, weer spuiten en dan daarna wassen met de hand?

Of :roll is dat allemaal dubbelop?

ik zie wel het nut om eerst om zo het 1e losse vuil van je wagen af te halen.


Gr. ;)
 
Denk dat die de volgorde is...
- auto afspoelen met tuinslang, nat maken
- foamen
- afspuiten met HD
- met de hand wassen
- afspoelen met tuinslang...:-"
 
Ik ben van mening dat foamen wel altijd meedraagt! Het voert namelijk altijd de grovere vervuiling af, weekt insecten en vogelpoep goed los en zorgt ervoor dat het contact van het restvuil op de lak een stuk minder stroef is, hierdoor is het makkelijker en veiliger te verwijderen.

Bovendien zit er in de Super Snow Foam vuilinsluiters die ervoor zorgen dat krasjes en swirls minder kans maken!

Dus wil je de kans op swirls verder minimaliseren: altijd foamen!


Het is dus geen verplichting en zonder kan ook, maar het draagt dus zeker bij aan veiliger wassen!
 
Kun je niet auto infoamen, in laten werken, afspuiten en dan opnieuw infoamen (met een scheutje NXT Car Wash Shampoo in reservoir met SSF) en dan zo te wassen met wash-mitt?
 
JPeG zei:
Kun je niet auto infoamen, in laten werken, afspuiten en dan opnieuw infoamen (met een scheutje NXT Car Wash Shampoo in reservoir met SSF) en dan zo te wassen met wash-mitt?
Als je dan nog steeds je Mitt regelmatig spoelt in een emmer:)^
 
Foamen heeft wel zeker zin! (En het is nog leuk ook!)

De volgorde:

  1. Foamen
  2. Kopje koffie/frisje en/of sigaretje (terwijl het schuim inwerkt)
  3. Afspuiten
  4. Wassen met Mitt en twee-emmersysteem
  5. Afspoelen - eindigen met de tuinslang (dikke straal = minder restwater)
  6. Drogen

De Heavy Duty is m.i. een goede keuze. Deze is steviger uitgevoerd dan de normale uitvoering. De Daddy Foamlans is m.i. een beetje overkill, tenzij je meerdere auto's te doen hebt.
 
JPeG zei:
Kun je niet auto infoamen, in laten werken, afspuiten en dan opnieuw infoamen (met een scheutje NXT Car Wash Shampoo in reservoir met SSF) en dan zo te wassen met wash-mitt?

Jazeker dat kan! Je kan zelfs met je mitt aan de gang met een tweede applicatie van de Supa Snow Foam! Je hoeft dus niet perse te wisselen van Shampoo in je reservoir.

Mijn vader doet het altijd zo en nog een aantal klanten. Voor veel mensen is de Foamlans + Snow Foam ook een manier om nog makkelijker en sneller je auto te wassen. Het gaat ze dan niet om het voorkomen van swirls, maar gewoon nog sneller wassen.
 
Sven S8 zei:
Foamen heeft wel zeker zin! (En het is nog leuk ook!)
Heavy Duty is m.i. een goede keuze. Deze is steviger uitgevoerd dan de normale uitvoering. De Daddy Foamlans is m.i. een beetje overkill, tenzij je meerdere auto's te doen hebt.
Soms speelt mee bij de extra prijs het gebruikgemak. Heeft de Daddy Foamlans voordelen t.o.v. de Heavy Duty voor de Karcher?
 
Hij heeft een tweeliter reservoir. Waarom ik de Heavy Duty een goede keus noemde is omdat deze m.i. het meest solide is uitgevoerd. Dat reservoir is *ruim* voldoende om een grote auto mee te doen. Als je economisch werkt (wat ik niet doe) kun je er denk ik wel twee mee doen...
 
Tim zei:
De Daddy lans:

- Kunststof stelknop met mogelijkheid tot zeer hoge mengconcentratie, kunststof aansluiting reservoir (2 liter), de spuitmond heeft 1 vaste stand en spuit het schuim in vlokken op de auto. Te krijgen voor Karcher en Nilfisk Alto.

Een paar vragen over deze omschrijving van Tim. Ben namelijk ook aan het kijken voor zon Foam. :D

Is deze minder stevig omdat er staat dat de aansluiting op het flesje van kunststof is?

De spuitmond heeft 1 stand. Betekend dat dus dat ie totaal niet verstelbaar is?

En het schuim in vlokken. Doen die anderen dat niet dan?? Dus een heel ander eindbeeld als je klaar bent??

Twijfel namelijk. Hij is wel een stuk lomper, maar kwa geld zit er niet veel verschil in.

Groet, Peter