• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke glaze en wax donkerblauwe Volvo S40 '06?

sjoerdroelofs

Detailing rookie
21 jan 2012
5
0
Ik ben nieuw hier op het forum en heb de forums al goed doorgelezen. Echter kom ik er niet uit. Ga de Polishing Power DAP500 V2 Raffini Starterspakket bestellen, heb de foamlans en foam al besteld en moet dus nog een goede voeder en wax hebben.

Het gaat gebruikt worden op een donker blauwe Volvo S40 uit 2006, dus graag jullie advies in deze met een korte toelichting.

Als het alleen op de Volvo zou gaan dan is de combinatie Poorboy's Black Hole en Dodo's Purple Haze erg mooi.
Deze combinatie gaat jaren mee en is een mooie combo "Glaze voor donker en Wax voor donker".

Dibbuz zei:
Als het alleen op de Volvo zou gaan dan is de combinatie Poorboy's Black Hole en Dodo's Purple Haze erg mooi.
Deze combinatie gaat jaren mee en is een mooie combo "Glaze voor donker en Wax voor donker".

100812 Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 - 340g € 37,49, is dit een goed alternatief t.o.v. dodo's? En zo ja of nee?!

Ja en nee, ik doe even een vraagje terug: waarom zou jij die willen kiezen ( m.a.w. hoe kom je er zo bij ).
Staan 5 miljoen topics over welke wax nu beste is met daarin 10x zoveel opties en mogelijkheden en wordt nu nieuwsgierig naar jouw redenatie.
Waarom: als ik nee zeg en kies voor wax A, dan komt het volgende lid en die zegt B etcetcetc

+1 maar geef toch mijn mening; Dodo Juice Lime Prime i.c.m Dodo Juice Blue Velvet, met een goede voorbereiding een prachtige glans en lange standtijd. (3 tot 4 maanden

je moet voor je zelf een wax kiezen waar je een goed gevoel bij heb ,en inderaad genoeg info op dit forum maar kan goed begrijpen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik doe even een copy/paste van hetgeen ik eerder geplaatst heb en wat hier ook van toepassing is:

Ik denk ( en dat geld voor iedereen die een nieuwe wax zoekt ) er goed moet worden gekeken naar wat je doelen zijn:
- standtijd
- beading
- sheeting

Dan kan je gaan kijken naar de verwerkbaarheid:
- temperatuurgevoelig
- curetijd iets te lang en dan zéér moeilijk afnemen
- droog laten staan voor langere tijd ( dus garage 'noodzakelijk' )

Daarbij persoonlijke voorkeur:
- geur
- kleur
- ik vind ( en dus zéér persoonlijk ) het gewoonweg leuk om dit kersje op de taart te plaatsen en neem er dan wat meer tijd / moeite voor
Om die reden alleen al altijd handmatig aanbrengen en niet machinaal.

Uiteraard het kostenplaatje:
- wat mag het maximaal kosten
- alleen je privéauto eens in de zoveel tijd
- meerdere auto's doen ( al dan niet in de redelijke toekomst ( uiteraard door te berekenen maar toch ))

Lijkt nu alsof ik nog meer bomen hebt geplant in het bos der waxen, valt op zich allemaal wel mee als je er gewoonweg 10 minuten langer over nadenkt .... deductie gaat dan vanzelf in werking.
Vergis je er ook niet in dat je erg lang met een volle pot doet dus indien je een nieuwe koopt bij Carclean.com dan heb je er lang plezier van en is de 'duurdere' wax weer een stukje goedkoper

Een reactie van mijn zijde:

- standtijd --> langdurig, wil (minimaal) 2 maal per jaar het volledige systeem doorlopen
- beading --> Moet goed van de lak aflopen

Dan kan je gaan kijken naar de verwerkbaarheid:
- temperatuurgevoelig --> verwerking zal plaatsvinden in voorjaar en najaar
- curetijd iets te lang en dan zéér moeilijk afnemen -->
- droog laten staan voor langere tijd ( dus garage 'noodzakelijk' ) --> zal vooral buiten gebeuren (met redelijk weer)

Daarbij persoonlijke voorkeur:
- geur --> niet belangrijk
- kleur --> niet van belang, gaat immers om de auto een glans te geven
- ik vind ( en dus zéér persoonlijk ) het gewoonweg leuk om dit kersje op de taart te plaatsen en neem er dan wat meer tijd / moeite voor
Om die reden alleen al altijd handmatig aanbrengen en niet machinaal. --> voorkeur machinaal opbrengen, tevens graag optie handmatig. Dus vaste vorm of vloeibaar...

Uiteraard het kostenplaatje:
- wat mag het maximaal kosten --> zit inmiddels al bijna op de 350,--, zonder de wax en glaze dus denk voor beide aan 60-70 euro.
- alleen je privéauto eens in de zoveel tijd --> alleen volvo s40

Heej, wij kunnen wel eens exact dezelfde wagen hebben, barentz blue is de officiele kleur van je lak neem ik aan?
Ik heb voor de winter de Dap900 aangeschaft met als glaze: PB Black Hole en als Wax: PB Natty's Blue liquid en een panel potje purple haze.

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om het complete stappenplan incl. polijsten en glazen te doorlopen.
Ik heb wel een keer de lak gereinigd en daarna de purple haze opgebracht, erg goede standtijd, 3maanden, mooie diepte, wetlook, goede beading.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met deze wagen en lak!