• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke glaze moet ik gebruiken voor een witte auto?

robsel

Detailing addict
3 jul 2009
96
55
Ik heb voor mijn zwarte auto de PB World Black Hole gebruikt en ik vind dit een Top produkt. Nu moet ik binnenkort een ivoor witte mini behandelen en wil ook een kleurversterker zoals de black hole daarvoor gebruiken..............wat is daarvoor verkrijgbaar (iets van PB World ?)

Bedankt voor de Ouick respons...............Ik heb deze van PB world nu ook op de site gevonden, ben benieuwd of hij net zo goed dekkend is als de black hole.

gr

Ik denk dat bij witte lak het belangrijk is dat de polijstlaag/slijpsel goed verwijderd wordt, ik gebruik daarvoor de Monello raffini spruzzo dat moet voldoende zijn denk ik.
Vraagje: moet je bij het polijsten met de DAP net zolang doorgaan tot de polijst totaal verdwenen is en er glans doorkomt. Ik heb denk ik de laatste en (eerste keer) teveel pasta met de Towel eraf gehaald en met de Spruzzo

gr

White Diamond zorgt voor meer reflectie, Black Hole voor meer diepte. Diepte op een witte lak is niet echt knallend ;-) voor beste resultaat White Diamond nemen maar als je het zonde vindt om een hele fles voor 1 auto te kopen kan je natuurlijk ook gewoon Black Hole nemen.

Ze zijn niet zomaar gekozen die namen natuurlijk, moet wel ergens op slaan he 8d

op een witte wagen kan je ook wel een mooi diepteglans bekomen, al is dat niet zo simpel als bij donkere wagens.

hier 2 pics van mijn witte wagen op de meeting gisteren (zonder zon...).
2505n6b.webp

2w68j8h.webp

hier heb ik de CG pro polish voor gebruikt, dan 2 lagen CG extreme top sealant en afgetopt met CG pete's 53 wax.
na het gebruik van de pro polish kwam er al een mooie glans tevoorschijn.

Zeker een super:-)^ resultaat op deze prachtige exclusieve witte autoo:) ................
Moet toch met mijn PB World producten ook dit resultaat kunnen krijgen !

gr

alles hangt af van de auto, tijd die je erin steekt. hoe je iets gebruikt

maar in theorie kan je inderdaad zulke resultaten halen (en in praktijk ook zeker wel)

alleen ben ik na een uurtje of 8 het wel zat... het is net hoeveel tijd/liefde/zaligheid je erin stopt

probeer gewoon de producten die je hebt..

zelf gebruik ik bijna geen glaze, enkel op donkere / zwarte wagens, en dan neem ik graag limeprime lite

Aron je hoeft een auto ook niet in 1 keer te doen he ;)

Zo kan je dus wel alles er uit hallen zonder er 10 uur achterelkaar mee bezig te zijn:-)^