• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke handfoamer of handsprayer in wasbox

Kipnuggetrecycler

Detailing rookie
26 nov 2025
2
15
Hoi allemaal,

Aankomende zaterdag krijg ik mijn nieuwe bmw en heb mezelf voorgenomen om hier eens goed voor te zorgen en niet meer door de wasstraat te gaan.

Nu allemaal stappenplannen gelezen om te kijken welke producten ik nodig heb en zit nog met het volgende;

Ik zal mijn auto in de wasbox wassen en heb dus geen toegang tot een HD spuit met foamlans.

Hoe doen jullie dit in de wasbox? Een handfoamer of sprayer? Zit hier verschil in resultaat als er alleen gesprayd wordt?

En mocht men een foamer gebruiken zoals de ik handfoamer pro 2. Is het echt zoveel werk om daar een hele auto mee in te foamen?

En voor de mensen die sprayen, doen jullie ook de velgen sprayen of doen jullie deze dan juist wel foamen?

Verder zal ik gebruik maken van de bilt-hamber touch less snow foam en dan gyeon bathe+ shampoo mocht dat nog iets uitmaken voor het resultaat.

Bedankt,

Namens iemand die tussen de bomen het bos niet meer ziet

• Leuk
Reacties: Het Zonnetje
Welkom!

Hierbij mijn stappenplan voor het wassen in de wasbox:

Ik doe ook mijn auto in de wasbox, maar probeer zo veel mogelijk onafhankelijk te zijn van wat zij aanbieden. Ik heb mee gemaakt dat in de ene wb de foamlans wel werkt, in de andere wordt het een kliederboel.
Dus ik heb de ik foamer pro 2 aangeschaft, deze vul ik thuis met warm water en foamschuim. Ik kon de gehele auto hiermee inspuiten.
Verder neem ik 2 emmers warm water mee om te wassen. (2 emmer systeem) en een lege emmer voor de velgen.
De wasbox werkt op een pin automaat, telekens 2,5 euro voor ( ik denk) 5 minuten.
dus ik foam de auto in, laat dit inwerken, daarna ga ik de auto afspuiten, met de resterende tijd vul ik de 3e emmer voor de velgen.
Daarna de velgen wassen, daarna de auto (van boven naar beneden)
Dan weer afspoelen ( als het kan met de optie vlekvrij water), hiervoor is tijd genoeg, dus de laatste ronde om de auto gebruik ik ook hydrafoob spray.
Daar na drogen met de droogdoeken.
Is het mooi weer en heb ik zin en tijd, dan zet ik de auto in de wax (dodo juice orange).

En het valt mij op dat, na een regenbui, in de straat altijd mijn auto nog lang nat is (druppels) , dus dat zou dan wel goed zijn ;)

Ps. ohja, ik heb gekozen voor de lijn van Monello, want ik moest ergens beginnen.

• Leuk
Reacties: Kipnuggetrecycler
Hoi allemaal,

Aankomende zaterdag krijg ik mijn nieuwe bmw en heb mezelf voorgenomen om hier eens goed voor te zorgen en niet meer door de wasstraat te gaan.

Nu allemaal stappenplannen gelezen om te kijken welke producten ik nodig heb en zit nog met het volgende;

Ik zal mijn auto in de wasbox wassen en heb dus geen toegang tot een HD spuit met foamlans.

Hoe doen jullie dit in de wasbox? Een handfoamer of sprayer? Zit hier verschil in resultaat als er alleen gesprayd wordt?

En mocht men een foamer gebruiken zoals de ik handfoamer pro 2. Is het echt zoveel werk om daar een hele auto mee in te foamen?

En voor de mensen die sprayen, doen jullie ook de velgen sprayen of doen jullie deze dan juist wel foamen?

Verder zal ik gebruik maken van de bilt-hamber touch less snow foam en dan gyeon bathe+ shampoo mocht dat nog iets uitmaken voor het resultaat.

Bedankt,

Namens iemand die tussen de bomen het bos niet meer ziet
Ik doe ook alles in de wasbox en heb de IK foamer waar je ook een pomp aan kan maken. Al pomp ik nu gewoon handmatig. De hele auto inclusief de velgen foamen van beneden naar boven.

Ik vul thuis mijn 2 emmers halfvol met warm water, waarbij ik in de wasemmer ook de shampoo doe. Dan in de wasbox vul ik ze bij aan het kraantje zodat ze vol zijn. Ik zet ze in de kofferbak in een box waar ze strak in staan, en de deksels goed dicht. Ik moet een stukje rijden voordat ik bij de box ben.

• Leuk
Reacties: Kipnuggetrecycler
Bedankt allemaal voor de reacties.

Ook fijn om te zien dat handmatig foamen te doen is.
Zag ook dat voor nog geen 10tje minder ik een handfoamer heeft die extra opgedrukt kan worden met perslucht.
Scheelt dat ik nog een accu compressor in de schuur heb staan, dus denk dat dat hem wordt

Je hoeft ook niet altijd je hele auto in te foamen, als alleen de onderste delen echt vies zijn kan je ervoor kiezen om alleen die delen te doen. Zeker met een handfoamertje scheelt dat heel wat pompen.