• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke heavy polish?

hansi

Detailing rookie
14 aug 2010
5
0
45
Ik heb als heavy polish altijd een fles gehad van system (system123, voor de gene die het merk niet kennen).Hiermee haalde ik op de rotary met een heavy abresive pad een hele goede correctie.Hierna finishte ik altijd met poorboys ssr 2,5 en daarna ssr1. Nadeel van die system is dat ie erg slecht uit te poetsen is.Meteen droog en erg aan de lak vastgekoekt.
Nu was de fles leeg en ben ik overgestapt op poorboys ssr3, maar heb hier afgelopen week een volvo mee gedaan op een heavy abresive pad op de rotary en ik vond de correctie erg matig. Niet wat ik gewend was van de system.
Welk middel is agresiever kwa polijstgraad? poorboys profesionel polish 2 of monello veloce? of andere sugesties?Zijn deze zowieso een heavy'er type polijstmiddel dan de ssr3?

Met PoorBoys ga je op een Volvo inderdaad weinig correctie behalen. Monello Veloce voldoet prima op een Volvo. Eventueel zou je ook Meguiars M105 kunnen proberen.

Hierbij wel uit gaand van standaard af fabrieklak. Wel altijd eerst even een testspot!

Poorboy's heeft een prima serie polijst middelen, misschien niet geschikt voor jou type lak van de Volvo. Mag ik vragen wat voor Volvo het is (Type en bouwjaar)? Ik heb namelijk een keer met de Poorboy's serie op een Volvo gewerkt (v40) en dat beviel mij prima (overigens wel een jonge auto).

Als je niet genoeg resultaat haalt kan je altijd een ander polijst middel proberen, de serie van Monello (Finale,Mezzo en Voloce) is uitstekend en geschikt voor de hardere auto lakken uitgaand van de fabriekslak.

Altijd even een testspot maken zoals hier boven mij ook al is vermeld.

Succes.

De volvo was van een kennis, niet van mij.Is een V70 uit 98 ( genoeg ge/mis-bruiks spoten dus). Finale en mezzo heb ik niet nodig want daar heb ik de ssr 2,5 en 1 voor.Daar ben ik erg tevreden over.Waarschijnlijk kan ik bij een zachte lak met die ssr3 wel uit de voeten,maar bij die volvo en waarschijnlijk een VAG ( heb zelf een skoda) is ie niet agresief genoeg.
Dus veloce en m105 hebben een betere schurende werking dan bv poorboys profesionel polisch 2?En hoe zit het met het wegpoetsen van de middel dat overblijft?

Een v70 uit 98 zegt inderdaad wat meer. De v40 die ik destijds heb behandeld kon ik makkelijk met ssr 2.5 en ssr 1 aanpakken (voldoende correctie). De volvo uit 98 lijkt me dan een ander verhaal. Met de Monello serie, in dit geval de Veloce heb ik nooit problemen gehad met uitbuffen. Ik heb die de Monello Peluche Verde doeken en na het polijsten neem ik het polijst residu af met deze doeken. Ik hoef totaal geen kracht uit te oefenen. Echt toppertje's zijn dit.

Ik vind de Meguiars (105 / 205 ) erg goed. Hierbij is het alleen zo dat je moet polijsten tot dat het lak deffect weg is. Monello heeft in haar polijstmiddelen een ronde ceramische korrel die over de lak rolt, hierdoor heb je sneller resultaat en een mooiere finish. Daarom pak ik ook meestal Monello serie omdat je met deze serie 99% van de lak soorten kunt aanpakken.

Poorboy's heeft een kristalvormige korrel die het goed doet op oude lakken, helaas niet goed genoeg op jou volvo uit 98 dus ik kan je de Monello Veloce goed aanraden.

Als we het hebben over Poorboy's Professional Polish 2 zou je denken dat het de opvolger is van Poorboys professional Polish dat is het ook wel maar eigelijk is de serie 2 veel zwaarder dan dan normale serie ( PPP2 heeft een korrel en de PPP niet). Op een zachte tot medium lak zou ik hem dan ook laten liggen (dat is mijn mening). Wellicht dat hij op jou volvo uit 98 wel goed van pas komt. Daarbij komt ook dat het een chemische polish is met een te groffe korrel ervoor. (maar dat is weer persoonlijk) En ik vind dat hij niet super finished. Mijn product is het dus niet zo.

Als we kijken naar de PPP vind ik die weer beter werken dan de SSR1.

Hallo Hansi,

Ik weet niet hoeveel correctie je wilt behalen, maar zo uit de losse pols heb ik twee tips voor je.

Gebruik Prep van Gyeon om je polijst residu weg te halen. Werkt erg prettig, stinkt niet en zorgt ervoor dat het echt goed schoon wordt.

Tweede is dat ik een fan ben van Scholl concepts. Nogmaals, ik weet niet hoeveel correctie je wil behalen, maar S17 op een paarse pad is mijn favoriete combo. Krijgt redelijk wat defecten weg en de finish is ook in een keer geregeld. Je kan ook voor S3 gebruiken of hun sandwich spider pads (zelfs wol als je met een rotary aan de gang gaat) of beide als je nog meer correctie wilt. S3 stoft wel en ik heb zelf de sandwich pad nog niet helemaal onder controle dat ik er zelf echt blij van wordt, maar het is zeker een krachtige combinatie.

Succes