• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke hogedruk reiniger moet ik kopen?

:-)^ Heb vandaag bij karwei ook de Nilfisk C110.3-5 gekocht. Kreeg vandaag extra korting van 10%. Dus voor nog geen €45,- een prima ding. Van Karcher stond er ook een kleintje maar die was veel duurder en er zat geen foamlans bij.
Heb hem vandaag gelijk geprobeerd. Werkt prima. Heb lekker staan te "foamen" :ja Volgende week op de DAP dag even een goede inweekshampoo kopen :-)^

Deze week is de Nilfisk C110 3-5 bij Karwei weer in de aanbieding voor € 59,00. Je kunt er nog meer korting op krijgen door kortingstickers te plakken.

Getuige een reclamefolder van Intratuin is Karcher recent overgegaan van een garantietermijn van twee jaar naar de voor Nilfisk gebruikelijke vijf jaar.

Nu de klantenservice nog op orde zien te krijgen.......
Op meerdere brieven aan Etten-Leur (Karcher Nederland) geen enkele reactie gekregen.

Hans

@ Hans,

Probeer het eens op onderstaand adres. Wij bestellen regelmatig daar onze Karcher spullen en laten de machines daar maken.

Kärcher Centrum Utrecht
www.karchercenter.nl
Strijkviertel 59 B
3454 PK De Meern
030 6621900

nicknameless zei:
@ Hans, Probeer het eens op onderstaand adres.

Je hebt volkomen gelijk. Daar is de reactie zoals die moet zijn. (zie ook reactie bij topic "Karcher doet raar")
Maar dit centrum is een zelfstandige vestiging die eigenlijk losstaat van Karcher Nederland.
Een duidelijk voorbeeld van waar de garantie bij een leverancier verder gaat dan die van de producent.

Hans

Vandaag een leuk en minder leuk moment. Leuk was het volgende: bijna 2 jaar geleden kreeg ik een Kärcher HD-reiniger voor mijn verjaardag. Type 2.91. Dat bleek dus een hogedrukreiniger zonder hogedruk. Nu heb ik het ook druk, en kwam het er niet van om even terug te gaan naar Intratuin, waar die gekocht was, en oh ja, de bon was zoek. Laatst dook de bon weer ergens op (toch niet tussen mijn papieren:roll :-" ) en heb ik hem teruggebracht ter reparatie (2 jaar garantie) Gisteren werd ik gebeld dat ik een nieuwe kon ophalen. Dus ik dacht, laat ik vragen of het dan mogelijk is om met bijbetaling een sterker type met messing motor te kopen. En ja hoor, het zonnetje scheen en iedereen was vrolijk.

Totdat deze @#$%& het ding ging inladen (grote doos...) en het winkelwagentje een zwiep van die doos kreeg, en goed gemikt met zijn hoek tegen mijn mooie Edition 30/R32 achterlichten belandde. Je raadt het al: een lelijke ster ]-0 Nu moet ik dus de buitenste unit van mijn rechter achterlicht gaan vervangen. Ben benieuwd wat dat gaat kosten, grrrrrrrrrrrrrr

Wel zeer goede service van Kärcher en Intratuin! Ik ben in het verleden best wel eens negatief geweest over Kärcher, maar nu hoor je mij niet meer klagen. Er staat een joekel van een K5.55 Jubilee te glimmen. Nu op naar een foamlans. Dat wordt de volgende aankoop.

die foamlans hoef je niet te zoeken hoor.. gewoon ogendicht, en deze kopen: klikkie naar de carclean shop

ideaal ding!! onmisbaar!

en dat achterlicht.. ja , dat is echt beroerd! vrees dat dat best nog een serieuze aantal euro's kan gaan kosten

Ben ook geïnteresseerd in een nilfisk.
moest ik er een aanschaffen.....
Welke foamkit moet je dan bestellen?

Deze bijvoorbeeld:

https://www.Carclean.com/product/Autobrite/Foam_Kit_Heavy_Duty_voor_Kew_en_Alto__AB1728_100657

of:

https://www.Carclean.com/product/Autobrite/Foam_Kit_voor_Kew_en_Alto_AB1723_100659

Dan heb je deze Autobrite Foam Kit voor Kew en Alto of deze Autobrite Foam Kit Heavy Duty voor Kew en Alto nodig.

Edit: Je bent me net voor Eelco;)

Ik heb op aanraden van dit forum vorig jaar een Karcher 3.77 gekocht (daarvoor had ik een waardeloze Black&Decker). Deze was afgeprijst van 169 voor 99 euro. De patioreiniger die erbij zat werkt leuk, daar heb ik een paar terrassen mee gedaan maar was niet mijn uiteindelijke doel. Gebruik hem het meest voor de auto's. Het model is volgens mij verouderd maar onderdelen zijn nog altijd te verkrijgen. Ook de lange slang vond ik handig (5 meter dacht ik).

Hij was toen 99 euro bij de Gamma. Ik heb deze uiteindelijk boven een Nilfisk gekozen omdat deze geen wieltjes had en ik dat toch wel handig vind met verplaatsen.

Nilfisk: Kweenie.
Ik heb vorige maand een Karcher gekocht (een 2.36) Daar zaten snelkoppelingen bij. Je heb dan alleen een slang nodig om het ding aan de kraan te hangen, de meegeleverde koppelingen zet je aan de slang. Ik heb alleen bij de bouwmarkt nog een perlator met buitendraad gehaald, zodat de (ook meegeleverde) kraankoppeling daar op geschroefd kan worden. En lekvrij..... :-)^ De meegeleverde koppelingen lijken verdacht veel op de Gardena's, maar of ze passen..?

@Marike: 't is geen geld, da's zeker. De mijne heeft hetzelfde hogedrukpompje aan boord als degene die jij op het oog hebt. Ik heb begrepen (uiteraard nadat ik dat ding gekocht heb) dat er in de 2-serie kunststof HD-pompen zitten die een minder lange levensduur hebben en gevoeliger zijn voor storingen en / of verontreinigingen in het water. Je moet ze dus niet te intensief gebruiken, daar zijn ze niet voor bedoeld. Verder laat ik 1 op de 10 wasbeurten het reinigings- en ontkalkingsmiddel van Karcher er door spoelen. Misschien meer voor m'n eigen gemoedsrust....... Tot dusver ben ik tevreden over het apparaat.

Surreallistic zei:
Kun je op eenkarcher/nilfisjk zonder problemen Gardena koppelingen aansluiten, of moet je eerst weer een verloopje hebben?

Ik heb een Nilfisk C110 3-5 (voldoet overigens prima), hierop past zonder problemen een Gardena koppeling zonder verloopjes oid.

En voor deze Nilfisk kun je gewoon de Foamlans bestellen die aangeboden wordt?
Deze Nilfisk is nu in de aanbieding bij de formido voor €85,- met terasreiniger, een tornado en powerspeed sproeier en er zit nog een schuimsproeier bij.
Nu weet in niet of die schuimsproeier wat is en zou dit niet het geval zijn zou het wel handig zijn om te weten of de Foam lans in de CC shop wel gaat passen.

de meegeleverde foamlans is 3x niks.. er is toen door ik meen tinus een vergelijking gemaakt tussen de autobrite en meegeleverd geval..

mee geleverde geval is echt helemaal niks,

de foamlans die je moet hebben voor de nilfisk c110 = klik voor de gewone of klik voor de heavy duty

edit:
was inderdaad tinus zijn topic, deze is hier te vinden: klikje voor de vergelijking meegeleverde & autobrite foam lans