• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke machine voor een beginnertje ?

mijn ervaring is dat een oranje pad eigenlijk al te stug is voor de ford lak,en je eigenlijk meer swirls krijgt dan weghaalt.ik heb op mijn ford basis lak,de beste resultaat met ssr2 op wit,afbouwen met monello finale op wit.blackhole erop,en aftoppen met wax naar keuze.:ja

Hij krijgt er toch ook een witte en een lichtgroene bij ;)
Ging er om dat hij twijfels heeft bij de andere auto, ik gaf aan dat hij de spullen er bij krijgt om eventuele moeilijkere gevalletjes ook daarmee aan te pakken ( eventueel met forza )

Rene zei:
mijn ervaring is dat een oranje pad eigenlijk al te stug is voor de ford lak,en je eigenlijk meer swirls krijgt dan weghaalt.ik heb op mijn ford basis lak,de beste resultaat met ssr2 op wit,afbouwen met monello finale op wit.blackhole erop,en aftoppen met wax naar keuze.:ja

Zo rene, dat is handig voor mij, ik weet nu al met wat ik het de eerste maal kan proberen op mijn vrouwtje haar Fiésta !! Moest je nog enkel tips meer hebben, laat maar komen !! De andere wagen is een splinternieuwe Peugeot, die enkel buitenkomt bij mooi weer, en steeds (elke week) gewassen wordt met een washmitt, meguiars shampoo, gedroogd wordt met een Poorboy’s Waffle Weave, en al behandeld geweest is met Wolfgang Finishing Glaze 3.0, en daarna een laagje Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant derop, dus deze laatste komt minder tekort dan mijn vrouw.....:love

ja het is natuurlijk al mooi als je een heel compleet pakket hebt
maar ik neem aan dat een fiesta van 2 jaar oud nog in een behoorlijke
nieuwstaat verkeerd,ligt er ook nog aan of het metallic of uni lak is.
de uni lak van ford is boterzacht,maar erg fijn om mee te werken.

Fiésta staat dag en nacht buiten, veel swirls en lichte krassen, en is een paars metallic kleur. Dit beestje wordt mijn eerste project, dus ik wil hem zo goed mogelijk krijgen.

Tinus zei:
Aankoopadvies kan ik in 3 secties verdelen:

- Wil je voor de 1e keer een dualaction machine kopen? Koop dan de dap900; alles net iets beter tegen een iets hogere prijs.
- Heb je alleen een dap500, en denk je duidelijk betere resultaten te behalen met een dap900? Ga dan direct voor de Pro900 rotary.
- Gebruik je al een rotary, en kan je al aardig finishen (iedereen kan dit leren)?, dan weegt mijn meerwaarde van de dap900 niet op tegen de voordelen van de goedkopere en lichtere dap500.
Ik heb op sommige delen toch echt wat sterkers moeten gebruiken dan alleen wit en mezzo ( inizio en M105 ), je kan de ene auto niet met de andere vergelijken ( testspot does the trick )
Daarbij is eindigen op een wit in mijn ogen een no-go; je eindigt met een polishing pad en een finishing polijstmiddel, eindig dan met lichtgroen en finale ( liever zelfs zwart )
De lichtgroene is ook in de wereld geholpen om je bij te staan bij zachte lakken, je kan dan zodoende polijsten en finishen in 1x.
Als je wat achterlaat qua krassen welk ontstaan zijn door de pad maakt dit niet zo heel veel uit, je bouwt het immers af en gaat er niks meer van zien

Maar goed; neem gewoon je tijd en werk niet te snel. Volg anders een DAP-dag bij CC, daar leer je heel veel van.

Nog 1 vraag, wat zou ik bij het starterspakket van de DAP900 zeker moeten bijnemen om compleet te zijn, 2 pads van elk ?
Een DAP-dag zit er niet in vrees ik, dat is een beetje ver van mijn deur.

Niet perse, kan tzt ook ( kan niet in je portemonai kijken ), maar zou in beginsel goed kijken wat je hebt en wat eventueel een grotere bijdrage zou leveren.
Heb je klei, heb je een goede washmitt, goede ( droog ) doeken etcetc.
Als je tijdens de klus je pad netjes schoonmaakt zodat je niet met een overvolle pad aan de gang gaat ( loopt nl vanzelf vol ) dan kan je gewoon met 1 pad netjes te werk gaan hoor.
Je kan er later nog wat bijkopen, maar mijn visie is om de basis goed op orde te krijgen en daarna extra pads etc aan te schaffen.
Wellicht een nabijgelegen detailer van alhier waar je de kunt kan gaan afkijken een optie ( doet men wel vaker )

ja iedereen doet het op zijn/haar manier,en inderdaad iedere auto is verschillend
het eindigen met finale op wit,zie ik niet als iets abnormaals,en denk pracktish geen verschil met groen,wel zorg ik altijd dat mijn pad vochtig aanvoelt,met krassen zul je het inderdaad niet redden op wit.

Laat het me zo stellen, het enige wat ik nog mis is een goede poliermachine, polijstmiddel, en bijhorende pads, voor de rest kan ik verder met wat ik heb !

Dan zou ik kijken voor een zwarte of rode pad en eventueel een handpadje om achter de deurklinken te komen
Wil je nog verder gaan, een kleinere backingplate en spotbuffpads >>> je kan het zo gek maken als je zelf wilt

de zwarte pad is ideaal voor de black hole.
de rode pad voor de vaste waxen
de gouden concourse pad voor de vloeibare waxen
bijv, colinittes 845 of mothers reflections top coat.

Alweer wat bijgeleerd, waarvoor dank !!! Morgen kijk ik verder, ga nu pitten, om 03.50 u. loopt de wekker weer af, see y'all !!
Pffffffff, gek wordt je der van....... Denken jullie, goed lijstje ?
afplaktape - 25mm breed, + 38mm breed.
Lake Country - Foam on a Stick
Lake Country - Snappy Clean Pad Cleaning Powder
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad
En als toetje.....
Polishing Power DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition
En nu ga ik maffen, sloppel......

Mooie complete set! Alleen mis ik helaas nog spullen om te kleien.

Kleien hoort echt bij het reinigingsproces van het voertuig. Eerst wassen, dan kleien en dan pas polijsten.
Veel waar voor je geld heb je wanneer je kiest voor: KLIK
In dit pakket zit alles wat je nodig hebt om een voertuig te kleien. Wel meerdere trouwens. Ik red ongeveer vier a vijf auto's met deze set. Pakket bevat klei, detailspray (glijmiddel) en een mooie doek om de lak af te nemen na het kleien.

Ik zou kleien zeker niet overslaan. Het draagt enorm bij aan het uiteindelijke resultaat van al je inspanningen en de lak zal er waanzinnig schoon door worden. Doe maar eens na het goed wassen van de auto een plastic boterhamzakje om je hand en wrijf dan zachtjes over bijvoorbeeld de motorkap. Overal waar je voelt dat het boterhamzakje wat blijft haken zit vuil dat je met zorgvuldig wassen niet hebt kunnen verwijderen. Dat lukt dus wel met klei. Het laten zitten van deze verontreinigingen veroorzaakt lichtbreking en dus een minder mooi eindresultaat. Bovendien wil je niet dat dit soort verontreinigingen mogelijk tijdens het machinaal polijsten los laten en gaan rollen tussen je polijstpad en de lak. (Nieuwe krassen).

Ook mis ik (tenzij ik er overheen gelezen heb) informatie over aanwezige doeken. Een fijn katoenen T-shrt is absoluut not-done! Kan zelfs krasjes veroorzaken die je dan juist hebt getracht zorgvuldig te verwijderen met je mooie dure spullen! T-shirt neemt ook niet op, maar verplaatst. Per stap minimaal 1-stuks doek (liever twee). Misschien kiezen voor goede en betaalbare doek.
Suggestie: KLIK
De doek is verkrijgbaar in meerdere kleuren. Koraal is een oppassertje, want die geeft de eerste keren tijdens het wassen kleur af, dus die wellicht eerste keren apart wassen, mocht je die kiezen.

Sorry dat het duurder wordt, maar bij zo een prachtige starters-combinatie mag dat niet ontbreken en zal het resultaat overenkomstig je inverstering zijn.

Tipje:
Als laatste kan ik je nog adviseren telefonisch contact op te nemen met CC over je te plaatsen bestelling. Ik denk dat wanneer je zo een bedrag gaat aanbesteden, je zeker een geschenkje van CC zult ontvangen als dank voor je aankoop en wellicht kun je dan met hen bespreken of dat geschenk in de vorm van een doek zou kunnen zijn? Ik weet zeker dat ze graag met je mee zullen denken en je willen helpen!

Komende maandag en dinsdag zijn er trouwens ook twee actiedagen m.b.t. twee andere merken.

Slaap lekker en sterkte met je overpeinzingen,
Aficior

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals hierboven al vermeldt is zou ik het kleien niet overslaan.

Je weet niet wat je overkomt na je eerste klei ervaring;)

Aficior, een kleiset had ik al, nl; Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System. Voor de rest heb ik al een stuk of 5 doeken waaronder 3 groene deluxe mega towels, en nog een stuk of 2 zeer zachte microvezeldoeken, dus daar kom ik imho wel een tijdje mee toe.
Ik vrees dus dat ik nog het lijstje ga bestellen wat ik hier heb voorgesteld, dat zal, denk ik, voldoende zijn, voor even dan toch.

De Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Green zit ook al in het DAP900 Lite pakket. Weet niet of je er bewust 2 kiest?