• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke middeltje en doek voor streeploze ruitjes?

Polijsten hoeft niet machinaal!!! Je kunt ook met de hand polijsten met een handpad. Hoeft ook maar heel licht te gebeuren.
Met behulp van het polijstmiddel haal je alle vervuiling los en gaat in polijstmiddel zitten. Daarna polijstmiddel afnemen met schone mf-doek. Dan ben je er vanaf.

Dat weet ik, ik heb het materiaal daar ook voor. Maar het is gewoon niet erg praktisch, lijkt me.
Je morst toch sowieso vanalles op je dashboard?

Ik zal het eerst al eens met de krant van gisteren proberen :)
 
Beste @brecko,
Als het goed is mors je helemaal niets op je dashboard! Het is mij in ieder geval nog nooit overkomen, maar ik doe het pas een jaar of zes op deze manier.

Ik heb ook de beschikking over een Glass Master Pro Combo, die het reinigen op lastige plekken al mega makkelijk maakt, maar het reinigen met polijstmiddel levert eigenlijk altijd een mooier resultaat. Zeker wanneer de ramen lekker vies zijn aan de binnenkant.
Verwijzing naar Glass Master Pro producten

Ik heb nogal eens het genoegen om auto's te mogen verzorgen, waarbij je vaak heel lastig bij het achterraam aan de binnenkant komt. Veel zeer sportieve auto's hebben dat. Die ramen zijn juist daarom (vrijwel) nooit gereinigd aan de binnenkant en zo vies, dat je er echt grondig tegenaan moet. Tijdens het schoon maken van zo een lastig raam heb ik deze manier bedacht, omdat ik er met mijn Glass Master Pro wel bij kon komen, maar reinigingskracht mistte. Ook moet je dan weer voorzichtig zijn met de aangebrachte achterruitverwarming.

In mijn geval pak ik dan de Monello Easy Detailing Polishing Hand Pad - White.
Link naar de hand pad
Die maak ik eerst een beetje vochtig met water en knijp die dan zeer goed uit. Daarna doe ik er dan een paar erwtjes polijstmiddel op en daarmee polijst ik dan het raam. Eigenlijk wrijf ik dat product redelijk zacht over het hele raam. Je hoeft niet hard te drukken, want glas is bikkelhard, dus dat heeft toch geen effect. Je wilt alleen het vuil losmaken en dat gaat echt super snel.
Een voorruit doe ik altijd in twee delen, want die zijn nogal groot. Daarna pak ik dan een microvezeldoen en afnemen maar.
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O en brecko
Polijsten ok, maar ik kleien zie ik mezelf niet doen zonder het dashboard vol Spray and Wipe te zetten :)

Zal het ook eens proberen moesten de kranten hun werk niet doen. Kan het ook met de zwarte handpad?

Alvast bedankt voor je antwoord!
 
Kleien aan de BINNENzijde doe ik ook niet hoor. Nergens voor nodig. Zo vies zijn ramen meestal niet en omdat glas zo hard is, zal vervuiling vaak niet krassen (tenzij het zand is, maar dat heb je dan natuurlijk al afgenomen met een vochtige doek).
Buitenzijde ramen doe ik meestal mee kleien wanneer ik de hele auto aan het kleien ben.

Met zwarte pad kan het zeer zeker ook.Het gaat erom dat je met het polijstmiddel het raamoppervlak reinigt. Dat moet ook met zwart lukken.
Veel succes op weg naar stralende ramen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: brecko
Ik dacht dat dit wel leuk was om te delen met jullie:
sinds een jaartje gebruik ik een wondersponsje (Mr. Proper) dat ik in warm water nat maak. Ik gebruik geen enkel reiniginsmiddel.
Door de warmte wordt het product in het sponsje actief.
In horizontale en daarna in verticale banen wrijf ik ermee over de binnenkant. Ik spoel het sponsje nog eens uit onder warm water en herhaal dezelfde procedure. Vervolgens droog ik de ruit met een wafeldoek. Ik was sceptisch toen ik dit las maar na succes in mijn auto's en in die van het werk (zeer vuile auto's) was ik verkocht.
 
Vind het niet zo’n lekker idee met de licht schurende werking en daarmee aan de slag op je raam.
Het zal niet hard krassen, misschien zelfs niet opvallen, maar toch.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik doe de ruiten of met een mf doek en ipa,(Streeploos schoon) of poorboys Professional polish of mother's glasreiniger. Professional polish kun je voor heel veel dingen gebruiken. 1 van mijn favoriete producten. De mother's gebruik ik ook voor spiegels, keukenkastjes en ramen in huis.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Glasreiniger of proper water en afnemen met een wafeldoek werkt heel goed. (vermijden in de zon)
Ik was alle doeken met de hand met een beetje wasmiddel, weken - goed uitspoelen - laten drogen - klaar.
 
Bedankt.
Maar bedoelde eigenlijk ook of je die dodo juice voor binnen en buitenkant gebruikt?
Heb het spul ook besteld namelijk.
 
Ja die heb ik erbij besteld. En ook van die pads om het aan te brengen. Ben erg benieuwd naar het resultaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: m@rio