• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pad icm met Malco Swirl Remover?

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
645
65
Hallo, ik ben van plan de Malco Swirl remover te gaan gebruiken omdat ik een beetje te enthousiast vliegjes heb verwijderd toen ik nog maar net begon met detailen.

Welke pad van Lake Country kan ik hiervoor het best gebruiken. Ik gebruik liever een wat zachtere omdat ik anders bang ben dwars door de lak heen te gaan. Op de fles staat tussen de 1200 en 1800 tpm, maar niks over de pad.

Verder staat er ook nog: removes swirls from fresh and cured paint surfaces. contains no fillers, waxes or silicones.

bij voorbaat dank
 
Waarschijnlijk heb je het veel voorkomende 'schuursponsincident' meegemaakt! ;) Geen nood, dat is op te lossen!

Het belangrijkst is je poetsmachine, met welke poetsmachine wil je aan de slag? Daarnaast ken ik het merk Malco eerlijk gezegd niet. Het zou heel goed kunnen zijn, maar er is ook ontzettend veel rotzooi op de markt. Dus wees alert. Ik adviseer je gebruik te maken van de SSR reeks van Poorboy's World. Of de polijstmiddelen van Meguiar's. Daar hebben wij veel kennis van en genoeg ervaring mee. Het gedrag van deze polijstmiddelen is bekend en dus voorspelbaar. Je zal dan zeker niet voor verrassingen komen te staan.

De pad voor het verwijderen van schuurkrasjes van je spons is de orange light cutting pad van Lake Country. Afhankelijk van je steunplaat van je machine heb je een 6,5" of een 5,5" pad nodig.

Succes!
 
Ik heb een poetsmachine die het meest lijkt op de DAP 500. Ik kanhet toerental iig traploos instellen. Het aantal inch zal ik op moeten zoeken.

http://www.malcopro.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=417&category_id=22&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=101 (link naar de swirl remover)

Ik moet dus een redelijk stevige pad gebruiken? Ik ben een beetje bang dat ik het alleen maar erger maak.
 
Ik heb de machine niet bij de hand maar de pad die ik gebruik is 15 cm doorsnede met daarop een wit klittenbandcirkeltje van 12 cm om op de poetsmachine te zetten. De pad is 5 cm dik. Poetsmachine ziet eruit als een haakse slijper maar dan ipv een schijf een opzetstuk met klittenband waaraan ik de pads bevestig.

Ik ben namelijk al een keertje door de lak heen gegaan bij de oude auto van mn ma. Dus sindsdien ben ik heel voorzichtig.
 
FLEX XC 3403 VRG

Die heb ik, zelfde merk maar dan met het handvat aan de zijkant, en met instelbaar toerental.

Niet goed voor beginners?
 
Dat is een roterende machine 8o Niet geschikt voor beginners. Maar daar was je al achter ;)

Een DAP500 is een veel betere keuze, dat is een zogenaamde D/A machine (Dual Action) en deze maakt excentrische bewegingen. De kans op schade is te verwaarlozen.

*EDIT* De flex is een D/A :schaam maar dan met geforceerde roterende beweging. Deze kan schade aanrichten.
 
De DAP500 is een D/A zonder geforceerde rotatie, de Flex die je hebt heeft geforceerde rotatie, is een kruising tussen een rotary en een D/A. Probleem is dat je de rotatie niet kunt uitschakelen. In combinatie met " verkeerde" pads en grove polijstmiddelen (en verkeerde techniek) kun je dus lakschade verzoorzaken, zoals je al gemerkt hebt.
De DAP500 heeft geen geforceerde rotatie en kan daardoor minder warmte genereren bij het polijsten en is dus een stuk veiliger voor de lak.
 
Dus die DAP500 stopt zelf als de weerstand te groot is en mijn machine niet? Het is dus niet mogelijk om wel met die rotary te werken en hele zachte pads te gebruiken?
 
Als je erg hard gaat drukken op de DAP500 dat stopt de rotatie en niet de excentrische beweging.
Probleem is dat wij niet weten welke pad en product combo je gebruikt hebt op die auto waar de schade op ontstaan is. Het product wat je gebruikt hebt kennen wij ook al niet.
De flex is een prima machine, maar je moet altijd weten wat je doet. Haal een motorkap o.i.d. bij een schadebedrijf en gaa daar lekker op oefenen met verschillende pads en producten om te zien wat het doet. Zo leer je wat je aan het doen bent en welke resultaten bepaalde combo's geven.
 
schade ontstond op de rand van de deur en het lipje van de benzineklep. De machine werkt wel heel fijn. Ik stel de toeren meestal laag in en dan heb ik weinig problemen. ik gebruikte toen alleen een stevige pad met een flink schurend middel. Ik zal even kijken welk type het precies is, aangezien er excentrische machines zijn die er precies op lijken.
 
Randjes zijn "gevaarlijk" ! Daar is de lak vaak dunner dan op de rest van het deel. En met een roterende machine zit je daar zo doorheen.
 
Oke, maar is het wel te doen om die schuurspons krasjes dan iig uit de motorkap te halen met mijn machine icm malco swirl remover? Welke pad is daarvoor het handigst. Tim raadde een oranje aan. Bestaat de kans dat ik dan door de lak heen ga?
/?
 
Wij kennen de malco swirl remover niet, weet dus de eigenschappen niet hiervan :weetniet
 
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Deep_Crystal_Paint_Cleaner_Step_1_473ml_A3016EU_100047

zouden die krasjes er hiermee uitgaan? ze zijn er gekomen door een insectensponsje wat op een schuurspons leek. Je ziet ze alleen in de zon.


Ik heb nu dit als bestelling. Shampoo heb ik nog genoeg. Ik heb dus een clay bar kit nodig, paint cleaner met applicator, en wax met applicator.

00216 Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (box) € 24,99 € 24,99
100047 Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml € 13,99 € 13,99
100095 Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack € 8,98 € 8,98
100697 Meguiar's Professional - Paste Wax - M16 - 311gr € 24,99 € 24,99
4 producten Totaalbedrag: € 72,95
 
Daar kun je beter SSR1 van Poorboy's voor nemen. Zoals ik al eerder zei, maak even een afspraak in Bergschenhoek en kom langs, dan kunnen we persoonlijk advies op maat geven en kijken wat werkt op jouw auto, we hebben diverse zaken om uit te proberen. Dat werkt beter dan via het forum ;)