• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pad moet ik kiezen voor een Rode Mini Cooper One als ik Solo van Meguiar's gebruik?

meguiarspro

Detailing rookie
2 mrt 2009
84
0
morgen een mini cooper one rood doen. maar is geen metalic
stappen wassen met shampoo plus
drogen met miracle dryer
velgen met velgenreiniger
kleien met blauwe milde klei en last touch
polijsten met solo systeem
natys paste red
ramen met glass cleaner concentrate

heeft lichte swirls, welke past bed? gele wollen schijf of de bordeaux? is geen metalic kleur
 
Ik denk dat je die woolpads niet eens nodig zal hebben.
Ook altijd eerst testen met de lichtste combinatie.
dus in jou geval eerst zwart, dan de gele foampad. Dat zou voor lichte swirls voldoende moeten zijn.
 
Mini = BMW, zou harde lak kunnen zijn, maar zoals mijn voorganger al zegt, eerst testen met behulp van een zogenaamde testspot, beginnen met de lichtste combinatie (aangezien je So1o hebt maakt het product niet uit) Ik zou eerst beginnen met de gele foampad, werkt dat niet dan de gele wolpad. De rode wolpad van so1o heb ik echt nog vrijwel nooit hoeven te gebruiken. Met de gele wolpad krijg ik vrijwel alles er uit. Metallic lak of niet, dat maakt echt niet uit. Er zit weinig verschil tussen die lakken, alleen heeft de 1 metaaldeeltjes er in.
 
ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dat solo???

moet je deze op de aangegeven wolpads gebruikt of kan dit ook op de foampads van lake....
tuurlijk zal je het op de lake,s kunnen gebruiken maar heeft de solo dan het efect van m83 en ssr3 dat wil ik wel eens weten
 
So1o van Meguiar´s is een one step systeem. Met 1 product kun je cutten en finishen. De wollenpads van het so1o systeem zijn anders dan de normale wollenpads, je hebt een gele en een rode, de gele is medium cut en de rode heavy, heb de heavy cut eigenlijk nog niet vaak hoeven te gebruiken, alleen op spotrepairs. Je kunt gewoon een witte en een zwarte LC pad gebruiken in combinatie met So1o cut & polish cream.

Dibbuz en ik gebruiken het best wel vaak, werkt uitstekend, laat veel minder hologrammen achter dan bijvoorbeeld Meguiar´s M84 en een normale wollenpad. Normaal kun je dan met hetzelfde product en een andere pad na bewerken om de hologrammen te verwijderen.

Let wel: So1o is alleen voor gebruik op een rotary en "houdt" van hogere toerentallen.