• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pads kan je combineren met welk polijstmiddel, een overzicht!

Uitprinten op A3 lamineren en dan opplakken aan de binnenkant van een van mijn bakken, mooi super overzicht:)^
 
Ik heb begrepen dat het toerental van de DAP500 en DAP900 verschillen, maakt het nog iets uit m.b.t. de dapstand?
 
Bij de 900 versie kom ik nooit verder dan stand 5 als max.
Verders zou ik gewoon 4 aanhouden en dan met 3 als laatste afbouwen.
Wat betreft standje 2/1, gaat er om dat het padje wel blijft draaien maar niet zoveel kracht hoeft te zetten om de glaze / sealant / wax aanbrengt.
Het is een kwestie van gevoel
 
Mooi overzicht , heb het ook al uitgeprint en bij mijn detailgerief geplakt .
Ik zou alleen graag weten of er ergens een stappenplan staat met de snelheden van je dap voor het polijsten ? ( Vind deze nergens terug) :schaam
 
Maar was het niet zo dat de kleuren een beetje verschillen per merk.Dus van de kleuren van b.v. Meguiars verschilt het?
 
Ja, dit geld voor Lake Country en Monello Pads andere merken gebruiken meestal andere kleurcode.
 
Meguiars heeft foam pads 3 kleuren burgundy=cutting.....geel=polishing......zwart=finishing
dan hebben ze nog 3x woolys red wooly is heavy cutting.....yellow is cutting en wit wooly is cut&sine
 
Uitgaande van de Monello's zou ik de Compound, Inizio (Forza) gebruiken op wol, oranje of geel
Mezzo op oranje, wit of lightcut wol (laatste heb ik nog nooit gedaan, maar is me verteld door Dibbuz).
Finale op lichtgroen, maar liever op zwart als je al roterend wilt gaan finishen.
 
Even 2 vragen. Is het verschil tussen die 2 groene pads goed te zien ? En ik zie staan cutting, wat houdt die term precies in ?
 
Cutting geeft de "schuur"graat van de pad aan.
Dit kan je ook voelen aan de vastheid van de foampads,hoe vaster de pad,hoe meer "cutting" deze heeft