• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pads kan je combineren met welk polijstmiddel, een overzicht!

Mooi overzicht!

Ik ben gisteren voor het eerst te werk gegaan met de DAP500.
Ben begonnen met Mezzo op oranje pad,(2 keer herhaald) daarna nagewerkt met Finale op de witte pad.
En de glaze aangebracht met de zwarte pad met de DAP.
Wax met het handje.

Dat is toch een mooie volgorde? Of raden jullie wat anders aan?
 
Aangezien ik komende donderdag met mijn net gekochte DAP900 aan de slag wil en al heel veel gelezen heb hier op het forum heb ik nog een vraag mbt de DAPstand in het schema op blz 1 van dit topic....
Hier staat bijvoorbeeld achter "Mezzo" 4/3. Houdt dit in dat je op stand 4 moet beginnen en eindigen met stand 3?
Heb namelijk "hier" gezien dat men begint met een oranje pad op stand 2/3 en vervolgens stand 5 a 6 adviseert.
Of heeft dit puur met voorkeur te maken?
Ik neem aan dat ik het overzicht ook kan gebruiken voor een DAP900 of moet ik dan de snelheid altijd 1 lager zetten omdat de 900 zwaarder is dan de 500 qua vermogen?
Hoop niet dat ik domme vragen stel, wil gewoon goed beginnen aan mijn 1e detaillbeurt :cool:
 
Ik ga er vanuit dat de standen bij de dap500/900 gelijk zijn, de 900 heeft alleen meer power maar draait volgens mij op dezelfde snelheid maar ik kan het mis hebben. Ik heb alleen de 500 dus kan niet vergelijken
 
mk-us zei:
Ik heb de lijst afgesteld op de Raffini en de DAP500

@mk-us : Zo te zien heb je dit mooie schema in excel gemaakt. Zo ja, zou jij dit beschikbaar kunnen/willen stellen?
 
@Chicco_himself:

Heb 'm weer wat aangepast ( pagina 1 ) en hopelijk zo ietwat duidelijker ( anders moet een ander maar even bijspringen ):

De standen staan nu als zijnde 0 / 1 / 5 / 4 / 3:
0 = dap uit en deppend het middel wat aanbrengen ( dotjes maken )
1 = middel verdelen over het te bewerken gedeelte
6 en 5 = stand waarbij je het het middel + pad zijn werk laat doen
4 en 3 = afbouwen

Waarom afbouwen: omdat ( ik in elk geval wel in het begin ) de neiging had om te snel te stoppen, het middel nog niet optimaal was gebruikt/afgebroken en dit wellicht handig is om
jezelf te forceren om toch nét even dat stapje verder te gaan.
Daarbij ( kan tussen oren zitten ) lijkt het dat indien je afbouwt een wat mooier resultaat krijgt.
Hoe/wat exact: werkelijk geen idee dat mogen de experts in- en aanvullen.

Zekerheidshalve: het is allemaal wel hoe ik tegen de dingen aankijk, interpreteer en gezien / gelezen heb.

Wil je echte zekerheid: volg een clinic bij CarClean onder leiding van zéér ervaren en deskundig personeel ( Tim / Dennis / Johan / Cees en Adrie ).
Daar krijg je sheets met info, wordt alles voorgedaan, kan je vragen stellen etcetcetc

@Gum: moet ik het geheel ff knippen/plakken omdat het een onderdeel is van een Detailen-Excell-Sheet waarbij is alles in bijhoud ( kosten / aangeschafte dingen / linkjes etcetc ), maar komt voor elkaar

Vond nog wel een stukje videomateriaal; normaliter vind ik 'm maar een dolgedraaide vage dwarrel, maar in dit geval wellicht handig om te zien hoe groot je werkoppervlak is en met welke snelheid je het nu aanpakt.
Goed om te zien wat verschil is qua snelheid, zeker tussen een excenter, dap en een rotary.
Men gaat véél te snel met de DAP en wat ik vernomen heb ( als de overstap naar de rotary doet ), weer te langzaam met de rotary.
Muziekje er bij en gaan. Hopelijk is het wat:


Ow ja: ga niet je auto vol tapen met vlakken, dat is onzin. Tapen doe je om trims e.d. te beschermen.
Dit is puur om te laten zien hoe groot je werkvlak zo ongeveer is ( 50x50 )
( voordat die vraag komt hahah )
 
Hmmmm zo te zien ga ik veeeeeeel te langzaam met de pro900. :s
Zal het de volgende keer 's 2 keer zo snel proberen
 
Bedankt voor je uitleg mk-us! Heb het schema al uitgeprint ;)
En een clinic...... zal ik zeker gaan volgen. Ben ook lid van een Audiforum en daar zal eind dit jaar waarschijnlijk weer een "poetsmeeting" georganiseerd gaan worden waar ook Carclean aanwezig is.
Over het wie en wat ik gedaan heb kom ik nog op terug, heb nu ongeveer de helft van de auto gedaan en morgen de rest....
 
kan ik dit schema gebruiken met Hex Logic pads ook of hebben die ook een andere kleurindicatie?
alvast bedankt
 
Deze:
PADceteraNieuw.jpg


of deze:
PolishChartTotaal.jpg


kan ik even naar boven toveren, hopelijk doelde je hier op
 
Thanks! Heb ik zeker wat aan. Ik weet ook niet waar ik op doelde, aangezien de afbeeldingen niet zichtbaar waren :)
 
mk-us;n233516 zei:
@Chicco_himself:


Waarom afbouwen: omdat ( ik in elk geval wel in het begin ) de neiging had om te snel te stoppen, het middel nog niet optimaal was gebruikt/afgebroken en dit wellicht handig is om
jezelf te forceren om toch nét even dat stapje verder te gaan.
Daarbij ( kan tussen oren zitten ) lijkt het dat indien je afbouwt een wat mooier resultaat krijgt.
Hoe/wat exact: werkelijk geen idee dat mogen de experts in- en aanvullen.
Hoi mk-us,

Ik zie na die opmerking geen bevestiging noch ontkenning vd andere experts. Is het dus inderdaad nodig om het toerental op te voeren en geleidelijk weer omlaag te brengen. Afhankelijk hoe je app. vasthoudt is dat nog niet zo makkelijk.

Verder vroeg iemand waarom je in de laatste kolommen de middelen 3x herhaald (met andere blokgrootte). Ikzelf leid eruit af dat de eerste kolom in principe het basisbereik is per pad en je eventueel kunt afwijken door een boven of ondergelegen pad te gebruiken?
In de Pads tabel heet het sterkste middel nog Inizio, dat is nu Monello Veloce geworden?
Dat geldt ook voor de 2e tabel met de polish middelen, Forza, dat is inmiddels de Monello Veloce Compound geworden?


In 3e kolom (naast color) staat op sommige plekken ook een kleur, waar hoort die bij ?
 
Heeft iemand bovenstaande schema op hoge resolutie. Heb het gekopieerd en uitgeprint echter zeer slecht te lezen ( zelfs met bril)
Hoor graag
BVD