@Chicco_himself:
Heb 'm weer wat aangepast ( pagina 1 ) en hopelijk zo ietwat duidelijker ( anders moet een ander maar even bijspringen ):
De standen staan nu als zijnde 0 / 1 / 5 / 4 / 3:
0 = dap uit en deppend het middel wat aanbrengen ( dotjes maken )
1 = middel verdelen over het te bewerken gedeelte
6 en
5 = stand waarbij je het het middel + pad zijn werk laat doen
4 en
3 = afbouwen
Waarom afbouwen: omdat ( ik in elk geval wel in het begin ) de neiging had om te snel te stoppen, het middel nog niet optimaal was gebruikt/afgebroken en dit wellicht handig is om
jezelf te forceren om toch nét even dat stapje verder te gaan.
Daarbij ( kan tussen oren zitten ) lijkt het dat indien je afbouwt een wat mooier resultaat krijgt.
Hoe/wat exact: werkelijk geen idee dat mogen de experts in- en aanvullen.
Zekerheidshalve: het is allemaal wel hoe ik tegen de dingen aankijk, interpreteer en gezien / gelezen heb.
Wil je echte zekerheid: volg een
clinic bij CarClean onder leiding van zéér ervaren en deskundig personeel ( Tim / Dennis / Johan / Cees en Adrie ).
Daar krijg je sheets met info, wordt alles voorgedaan, kan je vragen stellen etcetcetc
@Gum: moet ik het geheel ff knippen/plakken omdat het een onderdeel is van een Detailen-Excell-Sheet waarbij is alles in bijhoud ( kosten / aangeschafte dingen / linkjes etcetc ), maar komt voor elkaar
Vond nog wel een stukje videomateriaal; normaliter vind ik 'm maar een dolgedraaide vage dwarrel, maar in dit geval wellicht handig om te zien hoe groot je werkoppervlak is en met welke snelheid je het nu aanpakt.
Goed om te zien wat verschil is qua snelheid, zeker tussen een excenter, dap en een rotary.
Men gaat véél te snel met de DAP en wat ik vernomen heb ( als de overstap naar de rotary doet ), weer te langzaam met de rotary.
Muziekje er bij en gaan. Hopelijk is het wat:
Ow ja: ga niet je auto vol tapen met vlakken, dat is onzin. Tapen doe je om trims e.d. te beschermen.
Dit is puur om te laten zien hoe groot je werkvlak zo ongeveer is ( 50x50 )
( voordat die vraag komt hahah )