• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pads

Haha! :) Gelijk heb je. Op een testpaneel lekker aankloten, dat zullen meer mensen gedaan hebben.

Echter kan ik je nog steeds niet vertellen wat goede pads zijn voor op je rotary. Ik denk dat de Monello - Raffini pads gewoon op een rotary kunnen.
 
Als pads kan je de zelfde gebruiken dat je op een DA zou doen. Alleen zal je roterend bij een zachtere pad al sneller resultaat zien. De Monello pads zijn meer dan prima.

Ik heb er flink wat meters opzitten met een Rotary, meer dan je zal krijgen op een test paneel al oefen je tot er geen verf meer op zit. En ik kan er behoorlijk goed mee uit de voeten. Maar ook ik finish niet hologram vrij.

Er zijn een hoop mensen die claimen dat wel te doen, maar dit is bij 9 vd 10 eerder een gebrek aan goede verlichting dan dat het komt door hun goede skills. Vaak komen de hologrammen ook pas na een paar dagen naar boven.

Maar aangezien je in een korte tijd toch niet echt de naam heb opgebouwd van iemand die graag naar advies luistert... Verl succes!
 
  • Leuk
Reactions: Micha D.
Ik doe wel degelijk iets met adviezen anders zou ik hier ook niks hoeven vragen he?
Ik luister alleen niet naar het advies om niet aan de gang te gaan met mijn apparaat. Ik heb een testkap en inmiddels een hoop advies van hier. Ik ga dus pads halen en aan de gang op die motorkap. Is die naar de klote dan halen we bij het schadebedrijf de volgende. Gratis en voorniks. Net zolang tot het goed gaat en ik straks wagen na wagen sta te doen... Nee opgeven hoord niet bij mij
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Sorry maar als ik jou was zou ik toch even doorsparen naar een DA machine. Op de site van carclean staan mooie setjes voor weinig. Zitten de juiste pads bij. En is het dan niks voor jou dan kun je hem altijd weer te koop aanbieden.
 
Laat ik nou eerst eens kijken hoever ik met dit gekregen apparaat kom. Heb wat oud plaatwerk dus niks te verliezen. Kan altijd nog een hoop centen uitgeven aan een dap. Had ik die centen dan had ik allang een dap gehad. Ben afgekeurd dus heb geen wereld inkomen ben al heel blij dat ik nog een auto kan hebben dus zal het met de spullen moeten doen die ik heb.. Is ook. Mijn keuze niet maar wat moet je anders
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en Quantoxx
Op een testpaneel kan je weinig fout doen inderdaad!

Gewoon lekker aan de gang gaan.

De adviezen hier om het apparaat toch vooral niet op je auto te gebruiken zijn denk ik met name bedoeld om je voor schade te behoeden. Dan kan je je geld namelijk naar de spuiter brengen en dat is doorgaans ook niet goedkoop.
 
Daarom heb ik hier nu toch ook een motorkap staan om te oefenen? Heb idd ingelezen over fie roterende machine lijkt me een link ding om idd zo maar op je wagen te zetten. Maar kan nog niks omdat ik niet weet welke pads.. Is er niet gewoon een zachte pad waarmee je niet zosnel schade maakt?
Zie door de bomen het bos niet meer en zou zo graag n pas gekochte wagen netjes willen hebben. Missen kan ik eens met een van jullie meekijken om een en ander te leren
 
Met alle pads kan je schade maken.. als je te lang op 1 plek blijft kom je er van zelf.

Welke pad je moet gebruiken hangt van de lak af. Moeilijk te zeggen vooraf.

Arie heeft een mooi schemaatje geplaatst. Ik zou daar mijn waarheid uit halen ;)
 
Je kan idd heel goed oefenen om aan je rotary te wennen en deze te gaan gebruiken,
desalniettemin zal je toch genoodzaakt zijn om te gaan finishen met een DA.
Ik weet hoe het is om op de centjes te moeten letten, daarentegen zou ik toch de verkoopsites goed in de gaten houden.
Vergeet trouwens ook niet om je motorkap eens verticaal te gaan plaatsen:
je auto heeft immers ook een grote lap aan verticale delen die je zal moeten aanpakken/
De youtubes zijn geinig, maar 999/1000 laten het ook alleen maar in de horizontale stand zien ;)
Hoe dan ook, laat ons allen s.v.p. weten hoe het verloopt en waar je tegenaan loopt etc
@Quantoxx : mijn foutje, had i.d.d. te snel gelezen ( whoopsie )
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik vergat het effe... maar er zit blijkbaar een backingplate op van 180mm? (Mijn Duits is volkomen ruk, maar Google hielp mij goed! :p ) Dit is aardig aan de maat! Ik denk dat het dan verstandiger is om hier een kleinere backingplate op te zetten en dan inderdaad bijv. de Monello - Raffini pads erop doen. (Bijv. een 125mm backingplate met daarop een Monello - Raffini 5''?)
Inmiddels bestelling gedaan
 
Oh, dat hen je vlot gedaan. :) Heb je wel goed gechecked welke Backingplate op je machine kan? (Ik kon geen maten vinden van het draad)

En welke pads heb je nu besteld? :)
 
Ik heb besteld wat jij stuurde. En wst betreft die steunplaat daarvan dacht ik dat dat allemaal een maat was. Nou ja past het niet dan stuur ik m terug
 
Heb je wel goed gechecked welke Backingplate op je machine (Ik kon geen maten vinden van het draad)

Zou erg verbaasd zijn als het draad niet m14 is.

Dit is standaard voor alle Rotary’s... al weet je het bij goedkopere merken nooit.