• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke producten voor een Alfa in kleur Stromboli grey?

pwaes

Detailing addict
23 sep 2012
6
60
Ik ben vorig jaar met mijn destijds nieuwe DAP500 losgegaan op mijn Alfa Romeo GTV. Dit was een zwarte auto, dus dat was makkelijk om de materialen uit te kiezen (waaronder black hole).

Nu hebben we deze al een jaar of 4 (althans deze kleur maar dan een SW):

32324674026_large.jpg


Deze lak mag wel een opfrisbeurt gebruiken. Ik dacht zelf aan:

-wassen (Monello spul)
-kleien (Mothers)
-???
-Nattys Paste Wax blue

Ik vroeg me af wat voor pads ik het beste kan gebruiken voor de behandeling na het kleien met wat voor spul. De black hole werkt denk ik niet op deze auto, althans zeker niet zo goed als op een zwarte auto.

Ik heb zelf Monello Raffini Mezzo en Finale en een rode pad.

Wat heb ik nog meer nodig en wat zouden jullie doen? Het is diepe metallic lak die ik zo diep mogelijk wil laten zijn. Ohja, het moet wel even achterblijven op de auto allemaal. Dus het liefst duurzaam goedje!
 
Laatst bewerkt:
Hey Hallo,

De Blackhole is ook op lichtere kleuren te gebruiken. Een glaze voegt bij machinaal polijsten, op de goede manier, grotendeels weinig toe aan je resultaat. Daarbij is het vermoeden aanwezig dat een glaze de standtijd van je wax vermindert omdat de hechting minder goed zou zijn.

Op de DAP gebruik je een rode/zwarte pad omdat deze geen cuttingfactor heeft en je hiermee dus dingen als wax/glaze/etc aanbrengt.
Als je een polijstmiddel wilt gebruiken dan raad ik als basis aan om de Mezzo op een Oranje Foam Pad te gebruiken en de Finale op een Witte Foam Pad. (Grof naar licht; Geel -> Oranje -> Wit)

Als je de kleur van je auto goed wil uit laten komen en veel glans, dan zul je dit met polijsten moeten behalen door je blanke lak mooi transparant te maken en zo ook de reflectie.

Ik zie dat je de Natty's Blue als wax gebruikt. Ik ken deze wax persoonlijk niet. Er zijn leden die kasten vol hebben staan, dus die kunnen je meer vertellen.
Ikzelf vind de waxen van Collinite prima. Goede prijzen en eigenschappen.


Greetz
 
Natty's vind ik prima wax hoor!
Wel is collinite langer aanwezig, maar wel minder warm van glans vind ik
 
Black hole kun je prima gebruiken op deze auto icm de rode pad.(imho=glaze overrated maar goed ieder zijn ding).
Mothers klei=goed maar ik persoonlijk vind Ddj sn klei beter en te gebruiken met verschillende soorten claylube waar de Mothers een beetje kieskeurig in is.
Als je een machine hebt zou ik:
Voor Mezzo een medium pad aanschaffen Monello groen of oranje bv.
Voor Finale een witte Monello pad aanschaffen.
Gyeon Prep om de lak te inspecteren/voor te bereiden op de glaze/wax. Dit is optioneel echter zou ik er zelf wel altijd voor kiezen.
Wax is beetje persoonlijk vaak zelf zou ik eerder kiezen voor een collinite of Ddj wax
 
Voor deze kleur lijkt toch het meest geschikt voor Black hole (op basis van de foto), is de lak wat lichter (meer zilver/alu-kleur) als op de foto lijkt, dan kun je ook kiezen voor White Diamond als glaze, maar het zal weinig verschil maken met de Black Hole.
 
Black hole lekker achterwege laten op je Stromboli,....


Ffkes toveren uit de oude doos,...
IMG_0032.jpg


Vind zelf dat de black hole alle metallic flakes op de lak verpest. Anderzijds wordt de kleur er wel erg warm van. Maar dat past niet bij de kleur. White diamond zou kunnen, maar heb ik na 1x niet meer gebruikt,

Gewoon een goede universeel te gebruiken wax kaal op de lak smeren brengt het mooiste effect na een goede polijstbeurt. Denk bv. Aan een Dodo Juice Rainforext Rub of de Monello Ibrido. Zijn wel duurder als de Nattys maar ik vond ze het mooiste op de lak uitkomen.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Mooi! Bedankt voor de adviezen. Ik heb echt nog een hele pot van die Natty's staan, dat vind ik zonde om niet te gebruiken. De black hole ga ik dan achterwege laten.

Voor wat betreft het polijsten heb ik dus een aantal pads te weinig. Voor medium dus een oranje of groene, dat zoek ik op de site wel verder op.
 
Natty's zal het prima doen hoor. Als je later je resultaat net iets wil verbeteren kan je altijd nog naar een andere wax kijken.