• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke producten voor mijn auto???

Even een aanvulling mbt beemerlak en compound/pad gebruik:

Ik heb laatst een testspot gemaakt op een zwarte 316 van bouwjaar '96, een witte LC icm met de SSR 3 bleek in dit geval het mooiste te werken! En dat terwijl ik in de veronderstelling was dat de oranje LC met de SSR 2.5 de perfecte combi zou zijn (en tevens bijna de heftigste) voor een eerste pass, dus wat Dibbuz zegt is helemaal correct, iedere combi werkt toch weer anders en vaak is het ff zoeken naar de juiste.
 
EHA zei:
In aanvulling hierop, sorry evv dat ik even inbreek, maar als ik vind dat de SSR1 niet voldoende is, en ik wil toch graag handmatig met een zwaardere aan de slag...

Welke kan ik dan het beste pakken, SSR2 of SSR2.5 ??
Zit hier echt een groot verschil tussen of kun je beter kiezen voor de 2 ??
En als het dan daar niet handmatig mee lukt dan pas machinaal met de 2.5 aan de slag gaan ??

Vragen vragen vragen....:weetniet

Heb zelf voor de SSR3, 2.5 en 1 gekozen (en de professional polish). Vond de 2.5 wat meer doen dan de 2, en heb de laatste dus maar overgeslagen (wel ga ik een 2e keer met de 2.5 op een zachte polishing pad er overheen).

M.i. kun je met de machine veel meer bereiken qua voorbereiding, en werkt het een stuk makkelijker (en dan ben je nog echt wel even bezig hoor). Je handmatige kwaliteiten kun je dan weer leuk met de EX-P en wax botvieren...

Ik zet mijn A-Z lijstje hier ook maar even neer: (producten zijn voorbeelden die ik prettig vind werken, de methode is bedoeld om een goede basis te leggen. Dit is uiteraard niet allemaal elke keer nodig).

[*]Foamen met de Autobrite HD Foamgun
[*]Wassen met Meguiar's Gold Class Shampoo, mbv Mothers Lambswool Wash Mitt
[*]Drogen met de MD of Cobra Super Plush).

[*]Banden (en velgen) reinigen met APC (of Poorboy's Bio Degradable APC)

[*]Kleien .

Daarna polijsten: (Machinaal met excenter of DA).

[*]Gehele auto met SSR 2.5 (cutting pad)
[*]Plaatselijk (waar nodig) met SSR 3 (cutting pad en/of foamed wool)
[*]Nalopen met SSR 2.5 (om een egale finish te krijgen) (cutting pad)
[*]Gehele auto met SSR 2.5 (polishing pad) (verfijnen van de finish)
[*]Gehele auto met SSR 1 (polishing pad)
[*]Gehele auto met Professional Polish (polishing- of finishing pad)

[*]Velgen zo nodig met de SSR lijn polishen.
[*]Velgen in de WheelWax.
[*]Banden behandelen met Tire Gel

[*]Poorboy's Black Hole of White Diamond (finishing Pad)

Tenslotte (handmatig)

[*] EX-P
[*]Carnauba Wax naar keuze. (Bijv. Natty's of Dodo Juice)
 
Bedankt voor jullie informatie. Ik heb een bestel lijstje gemaakt.

stap 1: kleien, Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml+100 g Clay Bar
stap 2: cleanen, Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
dit aanbrengen met Lake Country - Orange Light Cutting CSS Euro Foam Hand Polish Applicator en uitpoetsen met microvezeldoek.
stap 3: voeden van de lak, Poorboys World - Black hole
dit aanbrengen en uitpoetsen met microvezeldoek.
stap 4: conserveren van de lak, Poorboys World - EXP Pure Sealant
dit aanbrengen en uitpoetsen met microvezeldoek.
stap 5: waxen, Poorboys World - Natty's Paste Wax
dit aanbrengen en uitpoetsen met microvezeldoek.

Ik heb gekozen voor de ssr1 met de oranje pad omdat deze blijkbaar het minst agressief is voor mij als beginner.
Willen jullie na al die goede info hier nog even naar kijken dan kan ik gaan bestellen en beginnen.
Mijn vriendin is me waarschijnlijk een week kwijt wanneer ik zwetend in de garage zit.:) :) :)
 
@Sven :

Heb jij soms de login van mijn PC ?? :D

Ik heb namelijk in Excel een stappenplan opgesteld wat verdacht veel lijkt op jouw lijstje.
Maar ik ga die van jouw er bij plakken en in verwerken.....

Bedankt man....

@evv :
Het aanbrengen van stap 3, 4 en 5 zou ik met applicator pads doen.
Deze nemen veel minder middel op, en je kunt hier de lagen veel dunner mee aanbrengen.
MF ( Microfiber ) doeken worden in de regel alleen gebruikt voor het uit- en/of oppoetsen.

Zorg er ook voor dat je de producten zo dun mogelijk opbrengt.
Dit voorkomt namelijk dat je inderdaad een week zwetend in de garage zit.
Je kunt beter twee keer een dunne laag aanbrengen en uitpoetsen dan één dikke laag...

Sterker, als je één dikke laag doet, zal je daarna waarschijnlijk nooit meer zin hebben om te poetsen.
 
heel dat stappenplan is gemaakt doormiddel van de info die ik hier van iedereen heb gekregen.
Heb die pads er ook bij gedaan.
Iedereen bedankt voor de info en als ik de spullen binnen heb zal ik vast nog wel wat vraagjes krijgen
dus zal vast nog wel een beroep op jullie doen.
 
@ EHA: Enjoy! Dit is eigenlijk in grote lijnen hoe ik de laatste keer de auto heb gedaan, heb het alleen ietsje aangepast. (Hoefde bijv. niet te kleien).

@evv: goed lijstje, ik neem aan dat je begint met wassen vóór het kleien, verder sluit ik me aan bij EHA mbt de pads. Advies: bestel er voldoende Carclean.com applicator pads bij (minstens één per toepassing plus nog een paar reserve - je laat er wel eens een vallen, en zo zit je niet meteen onthand als ze in de was zitten).

Check even wat het beste werkt op jouw auto met de SSR1, de cutting pad of een zachte foam applicator. (Even een stuk testen en het resultaat bewonderen). Het kan best dat je de oranje pad voor krasjes gaat gebruiken en de rest met de zachte applicator wilt doen, kan ook zijn dat het beter bevalt als je de hele auto met de oranje pad doet (is een kwestie van proberen). Wat ik ook wel doe is eerst de hele auto met de cutting pad, uitpoetsen en daarna nog een keer met de zachte pad er overheen met de SSR.

Succes!
 
Mooi lijstje EVV!!!

Ik zie dat je voor de Black Hole hebt gekozen, dan neem ik aan dat je een donkere auto hebt. Misschien kun je nog eens kijken of je dan niet de Natty's Blue als wax zou nemen, deze is misschien nog net iets mooier op een donkere lak.
(als je tenminste niet al besteld hebt :D )

Verder idd een aantal gele foam pads, kan je nooit genoeg van hebben.
Valt er eentje op de grond, weggooien! Niet meer gebruiken...

We lezen het graag als je de spullen binnen hebt en vooral niet vergeten foto's te plaatsen van het resultaat!
Zijn we hier gek op... }:)w
 
@ sven s8
Ik heb idd de oranje en de witte pad in de bestelling zitten en test ze beide voor het beste resultaat.
Ik zat alleen erg te twijfelen over de 1, 2 of 2.5. toch maar voor de 1 gekozen en hoop er het beste van.
 
@ kootje
Ik heb 2 van die pads besteld. ik zit met mijn been in het gips dus doe elke dag 1 stap en dan pleur ik ze in de wasmachine voor devolgende stap.
P.S ik heb al besteld, kon niet meer wachten, haha
 
kootje zei:
Verder idd een aantal gele foam pads, kan je nooit genoeg van hebben.
Valt er eentje op de grond, weggooien! Niet meer gebruiken..

Nou ja... je kunt ze wassen hoor! :D

Maar inderdaad meteen in de wasbox mikken en niet meer gebruiken. :ja
 
Helemaal weggooien is misschien wel erg rigoreus idd...
Al zijn er mensen die dat dus wel doen, omdat ze het risico niet willen nemen dat er ook na het wassen nog zand of steentjes in zit...

Dus... is ie gevallen: weggooien in de wasmand (das beter, he? :D :-" )
 
Zo gister de spullen binnen gekregen en maar meteen begonnen met kleinen. (auto was al gewassen).
Blijft raar dat kleien maar je voelde wel het verschil.
Vandaag begin ik met de SSR1 met de oranje pad, ben benieuwd.
 
Waarom wil je beginnen met een oranje pad..?
Begin met de lichtste Combo..SSR & Groene pad/Witte pad.
Of is dit niet zwaar genoeg?
 
Ik had telefonisch contact gehad met tim en deze zei SSR1 met de oranje en de black hole met de witte.
 
Ik heb net op een klein stuk de SSR1 aangebracht met de oranje pad.
IK heb een paar druppels op de pad gedaan en opgepoetst waardoor de de ssr1 egaal op de pad
ging en daarna blijven inpoetsen totdat hij hij droog werd. daarna uitgepoets met een microvezeldoek.

Ditzelfde ook gedaan met een proefexemplaar van de ssr2.
Nu zie ik alleen bijna geen verschil, de krasjes zitten er nog steeds.
Doe ik het zo goed?

UPDATE:
Nu nog maar een stuk gedaan met de witte pad, wederom zie ik geen verschil. of ik doe het niet goed (wat mogelijk is)
of het werkt niet op mijn auto
 
Ik heb dus dezelfde ervaring met de SSR1 en de oranje pad. Ik had er ook al een draadje voor gemaakt. Blijkbaar is een zachtere pad ook niet de juist oplossing, want de witte LC pad is echt veel zachter dan de oranje.
 
Ik vermoed harde lak..Mss te hard om met de hand de gewenste resultaten te krijgen..

Maar geef het niet te snel op ..Probeer en probeer ,werkt het niet na de eerste keer ,probeer het gewoon nog een keer of 2.:ja
 
heb nu de motorkap gedaan met witte pad. Alles in de garage met kunstlicht.
maar ff buiten gekeken. helaas niet het gewenste resultaat.
misschien verwacht ik er teveel van en/of is de lak teveel beschadigd.
zijn echt van die ronde krassen van het wassen waarschijnlijk.

Zit nu te twijfelen of ik eerst op de motorkap doorga met blackhole enz. om te kijken wat het resultaat
is of toch doorga met ssr1 op heel de auto
 
evv zei:
Ik had telefonisch contact gehad met tim en deze zei SSR1 met de oranje en de black hole met de witte.

Dat moet resultaat bieden, maar om wat voor krasjes gaat het hier? Gaat het om krasjes die je rondom de zon ziet, dus swirls:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Of gaat het om andere krassen? Als het bijvoorbeeld krassen zijn die dieper liggen grover eruit zien, dan wordt het moeilijker om deze met de hand eruit te krijgen. Meestal zijn dit soort krasjes in de schaduw ook nog te zien, terwijl swirls (lichte waskrasjes) in de schaduw niet te zien zijn.