• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke producten voor mijn auto???

B.K. zei:
Ik vermoed harde lak..Mss te hard om met de hand de gewenste resultaten te krijgen..

Maar geef het niet te snel op ..Probeer en probeer ,werkt het niet na de eerste keer ,probeer het gewoon nog een keer of 2.:ja

Soms heb je inderdaad met de hand 2 of 3 applicaties nodig voordat het resultaat naar tevredenheid is. Zeker op donkere lakken is het moeilijk, omdat je daar werkelijk alles op ziet.
 
hey tim,

precies hetzelfde als op die foto. en erg veel.
Hoe meer ik aan het poetsen ben hoe meer ik er vind, er derpimerend.
 
De swirls op de foto zijn (gelukkig) omgekeerd evenredig aan de kleine waskrasjes op mijn auto. Overigens werd het bij mij wel minder door de Black Hole door de voedende werking.
 
dkbm, dus jij had een andere soort krassen.
Wat ik hier geleerd heb gaat het om 'swirls'.
Het zijn niet van die krassen die afkomstig zijn van takken ofzo zeg maar.
Het lijkt meer op ronde krassen wanneer je bijvoorbeeld je auto poetst met wat zand op de de spons.

Ik ben haast in staat om mijn auto op marktplaats te zetten.
Eerder was het me niet zo opgevallen maar omdat ik nu vanuit alle hoeken aan het kijken ben
met verschillende soorten licht word ik er wel wat depri van. begon zo fanatiek vanmorgen.
 
Tim zei:
Soms heb je inderdaad met de hand 2 of 3 applicaties nodig voordat het resultaat naar tevredenheid is. Zeker op donkere lakken is het moeilijk, omdat je daar werkelijk alles op ziet.

:cool: Zoals ik zij ..Nog niet op geven ,probeer ook het te bewerken gebied niet te groot te maken 20 x 20 cm is meer als voldoende..Een paar druppels polih op je pad en gaan..!
Nevel ook je pad eerst wat in met wat QD en maak em ook aventoe wat proper.
 
oke, bakje koffie erin gedaan en dan nog maar een keer aan de gang.
Hoe lang poets je ongeveer op die 20 cm / 20 cm.
Ik poets het in totdat het spul bijna verdwijnt daarna laat ik het opdrogen en poets het af met een microvezel doek.
De microvezeldoek wordt dan wat roze. hieraan kun je afleiden hoe ik het ongeveer doe.
Is dit de goede manier?
 
evv zei:
oke, bakje koffie erin gedaan en dan nog maar een keer aan de gang.
Hoe lang poets je ongeveer op die 20 cm / 20 cm.
Ik poets het in totdat het spul bijna verdwijnt daarna laat ik het opdrogen en poets het af met een microvezel doek.
De microvezeldoek wordt dan wat roze. hieraan kun je afleiden hoe ik het ongeveer doe.
Is dit de goede manier?
Idd poetsen tot het heel licht wordt.. Vaseline achtige look.
Niet laten op drogen, draagt niets bij en maakt het alleen maar moeilijker.
Zodra het product "afgebroken" is (de vaseline/doorzichtige look) gewoon afnemen/opvegen met een propere microvezel.
:)^
 
evv zei:
hey tim,

precies hetzelfde als op die foto. en erg veel.
Hoe meer ik aan het poetsen ben hoe meer ik er vind, er derpimerend.

Je let er gewoon meer op!

Maar worden ze niet erger na het poetsen? Want dan zou je te lang door kunnen poetsen of de combi is juist te zwaar.

Kom je er niet uit dan gaan we hier een keer wat tests op je auto doen, okee?
 
tim,
Ik heb niet het idee dat het er meer worden.
Ik heb de motorkap nog een keer gedaan maar hetzelfde verhaal.
Hierna de blackhole erop gedaan, nu zag ik wel een duidelijk verschil qua lak maar de swirls nog duidelijk aanwezig.
Als ik de hoek vanuit de richting kijk waar ik geen swirls zie, gewoon echt prachtig.
na de lak nog een keer goed bekeken te hebben zie je ook rechte krasjes, volgens mij is deze auto altijd door
de wasstraat gegaan.

wat tests doen lijkt me echt super, wel een stukkie rijden maar heb het er voor over.
 
Je gaat altijd méér zien als je gaat polijsten, je let er meer op, maar de lak wordt ook gladder, waardoor je het beter ziet... Dat kan best frustrerend werken, maar bedenk dan dat je ook niet alles in één keer hoeft te doen, hij wordt er elke keer steeds wat mooier op.

Ik heb trouwens het idee dat de SSR1 misschien wat te licht is... Kijk anders even HIER hoe ik het heb gedaan. ;)