• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke producten voor nieuwe aanwinst

Pinomerta

Detailing rookie
3 nov 2009
73
0
Komende week ontvang ik m'n nieuwe aanwinst :jippie . Een Opel Corsa color edition... Vanuit de showroom gaat ie linea recta naar de detailruimte via Carclean.com :ja .

Nu mijn vraag: de Corsa komt in de kleur Casablanca white (met een zwart dak en zwarte velgen). Ik had de volgende producten in gedachten:

Carros:
- Poorboys World White Diamond
- Dodo Juice Diamond White

Dak:
- Poorboys black hole
- Chemical guys Pete's 53 black pearl

Velgen:
Chemical guys wheel guard

Lijkt jullie dit wat? Andere inzichten / tips?

tanx

Voor het dak zou ik de Chemical guys Pete's 53 black pearl laten vallen.
Ik zou voor de Dodo Juice Purple Haze of Blue velvet gaan.

De Chemical guys Pete's 53 black pearl geeft natuurlijk een hele mooi glans, maar de standtijd is niet echt lang.
Dodo Juice geeft een langer resultaat.

Groetjes

In plaats van 2 verschillende waxen aan te kopen kan je beter naar 1 wax kijken. Bv. Dodo Supernatural. Het verschil ga je nauwelijks/niet merken. De standtijd zal je wel vlotjes merken.

Van die wheelguard was ik nooit echt overtuigd. Daar kan je mss beter kijken naar een sealant.

De Wheelguard is oranje, restjes wax zullen op die velgen erg goed opvallen.
Misschien Aquartz Reload nemen voor de velgen, dat spul is doorzichtig.

een witte auto?

zal 'm eerst goed nalopen met teerverwijderaar en kleien.
ik schrik vrijwel elke keer wat een vuil er op een witte auto zichtbaar is.

Hmm NhkE en BK zetten me wel aan het denken... Ik dacht een winnende combi bedacht te hebben :| als een rode draad in jullie reacties loopt wel een dodo wax... Daar ga ik me nog eens verder in verdiepen!

@Dibbuz, ik ga zeker zorgvuldig zijn met de oranje wheel guard. Als dat tegenvalt probeer ik wel rimwax of zo, die heb ik nog staan.

@HaroldV, het betreft een hagelnieuwe (0 km) auto. Ik mag hopen dat kleien en teer verwijderen dan (nog) niet nodig zijn. Ik ga het uiteraard wel nog even checken. Tja op een witte auto zul je ongetwijfeld meer zien dan op een andere color. Hopelijk valt het mee...

Dank voor de reacties :-)^

Mocht nog iemand een heel ander inzicht hebben let me know

Kan al verklappen dat kleien toch wel een must gaat worden.
Als je weet dat ie vervoerd is en veelal met bende is besmeurd en daarna door de dealer is 'aangepakt ter aflevering',
dan kan je er wel vanuit gaan dat geen overbodige luxe zal zijn.
Gooi er anders een zoekactie tegenaan, staan legio voorbeelden van nieuwe auto's >>> allemaal aan de klei ;)

Mijn auto is net drie maanden en al 2x een klei-beurt gegeven. De eerste x was na twee maanden en was geen overbodige luxe :ja
Nieuwe auto's staan zodra ze de fabriek uitrijden blootgesteld aan de buiten lucht, dus krijg je naar mijn inziens altijd vervuiling, tenzij de auto van uit de fabriek compleet in folie vervoerd wordt. Kleien kan sowieso geen kwaad, mits je niet te zuinig bent de vloeistof die je gebruikt.

Suc6

:'( dacht dat ik voorlopig niet aan de klei hoefde... heb egenlijk ook een hekel aan kleien. :|~*

maar goed als het moet dan moet het. Overigens heb ik de dealer verboden om de auto te wassen :)_[] dus ik ga er vanuit dat hij dat serieus neemt. Als ie er is zal ik wat pics toevoegen...

:-)^

Hekel aan kleien? Waarom dan ?
Niks simpelers dan kleien !
Spray glijmiddel, klei heen en weer, weer glijmiddelen, heen en weer etcetcetc
Kind kan de was doen.
Laatst nog voorbij gekomen dan men over algemeen te weinig glijmiddel gebruikt, dan loopt je klei vast op de lak en ga je stroef tot aan scheurende klei.
500ml - 1000ml is toch wel hetgeen wat er gebruikt wordt per auto ( dus niet 250ml of minder wat men veelal doet )