• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Quick Detailer spray raden jullie mij aan?

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Hallo iedereen..

Mijn Quick detailer van Kenotek is bijna op..
Een goed productje dat de glans goed boost, maar om één of andere reden laat hij op mijn zwarte motorkap en dak een bruine waas achter??

Wanneer ik er de gewone quick detailer van meg in paarse sprayer erop verstuif en af wrijf is het weg..

Op de flanken en koffer is er geen probleem..

Nu ben ik op zoek naar een goede quick detailer die een zijdezachte finish en de glans goed boost na het wassen.

Welke van deze raden jullie het meeste aan???

- Meguiars Ultimate Quik Detailer - 650ml
- Poorboys World QD+ Quick Detailer Plus - 946ml
- Poorboys World Spray & Gloss - 946ml
- Poorboys World Spray and Wipe - 946ml
- Chemical Guys Speed Wipe Spray Wax & Quick Detailer - 473ml
- Dodo Juice Red Mist - Tropical protection detailer - 500ml
- Smartwax SmartDetail - 473ml

Voorkeur gaat uit naar Meguiars Ultimate Quik Detailer , aangezien meganecc een zwarte wagen heeft zoals mij, en er zeer tevreden over is..

Het is voor op dit kleurtje....

fp5sex.jpg
 
Heb er zelf 3 in mijn collectie namelijk de Poorboy's World Spray and Wipe, PB Quick Detailer Plus en Dodo Juice Red Mist.
Allemaal geprobeerd en mijn voorkeur gaat toch echt uit naar de Red Mist. Geweldige fijn spul, en die glans is echt geweldig wat mij betreft niet te vergelijken met de QD+ ofd Spray and wipe.
 
Poorboys Spray and wipe is een goed product dat je ook nog eens kan gebruiken om ruiten te reinigen en bij het kleien (verdund)

Ik gebruik zelf nog Last Touch simpelweg omdat er nog een halve gallon van staat (( het bevalt ook prima )
 
ik denk dat last touch, spray&wipe, e.d. niet echt bedoelt zijn om je lak te boosten..

daarvoor kan je beter een : red mist, qd+, uqd voor nemen

volgens mij zit er in die van pb's zelfs al zelf carnauba
 
- Meguiars Ultimate Quik Detailer - 650ml

Snel, verandert de oppervlakte spanning voor extra beading, geen/weinig extra bescherming, sommigen melden een stroeve lak na gebruik UQD.

- Poorboys World QD+ Quick Detailer Plus - 946ml

Iets minder snel, zeer glad resultaat, extra glans en extra bescherming.

- Poorboys World Spray & Gloss - 946ml

Snel, met extra glans, zonder extra bescherming

- Poorboys World Spray and Wipe - 946ml

Snel zonder extra glans, zonder extra bescherming

- Chemical Guys Speed Wipe Spray Wax & Quick Detailer - 473ml

Vergelijkbaar met spray & gloss, maar met wat bescherming.

- Dodo Juice Red Mist - Tropical protection detailer - 500ml

Vloeibare spray-sealant, glans, gladheid en langere bescherming.

- Smartwax SmartDetail - 473ml

Vergelijkbaar met de chemical guys variant (pro detailer).
 
Ik heb sinds deze week Poorboy's Spray & Wipe!

Bevalt mij uitermate goed (na een testflacon was ik overtuigd CC team ;))

Ik vind hem erg veilig werken en ideaal als ruitenreiniger!
Vandaag een flinke lading stront op de auto: flink insprayen en afgenomen met de DJ Fantastic Fur (lag deze keer in de auto).. Krasvrij resultaat en stront gleed van de lak :)^
 
- Poorboys World QD+ Quick Detailer Plus - 946ml
Iets minder snel, zeer glad resultaat, extra glans en extra bescherming.

- Poorboys World Spray & Gloss - 946ml
Snel, met extra glans, zonder extra bescherming

- Poorboys World Spray and Wipe - 946ml
Snel zonder extra glans, zonder extra bescherming

Leuk om het verschil eens kort beschreven te zien van deze! :)^
 
Poorboys QD+ is in dit geval zeker een aanrader. Wel even nawrijven omdat er carnauba in zit, en dat moet even opdrogen om te kunnen afvegen.

Prima resultaat :heart_eyes:
 
Je beschrijft een hoop producten waar je tussen wil kiezen, maar eigenlijk kan je die ook in twee groepen indelen. Namelijk de quick detailers die enkel dienen om wat stof weg te doen en niets aan de glans toevoegen of de quick detailers die de lak ook een extra boost geven.
IK weet niet juist wat je zoekt, of misschien wil je ze wel beiden, ik vind het namelijk fijner werken met een gewone quick detailer om stof en dergelijke te verwijderen dan met een booster.

Nu de twee groepen,
1) de normale quick detailers:
- Meguiars last touch
- Chemical Guys Synthetic quick detailer
- Chemical Guys Speed wipe
- Poorboys World Spray and Wipe - 946ml

2) de quick detailers die een boost geven:
- Meguiars Ultimate Quik Detailer - 650ml
- Smartwax SmartDetail - 473ml
- Poorboys World QD+ Quick Detailer Plus - 946ml
- Poorboys World Spray & Gloss - 946ml
- Chemical Guys Speed Wipe Spray Wax & Quick Detailer - 473ml
- Chemical Guys Pro-Detailer with Carnauba
- Dodo Juice Red Mist - Tropical protection detailer - 500ml
- Wolfgang Instant Detail Spritz - 473ml

Mijn persoonlijke favorieten zijn de chemical guys synthetic quick detailer en de poorboys spray en wipe als gewone detailers en de dodo juice red mist of Wolfgang Instant Detail Sprits als de 'speciale' quick detailers.
 
Als gewone detailer vind ik de Meg's Quick Detailer goed werken. (Dat is tot nu toe nog maar de enige dat ik gebruikt heb)

Als quick detailer die een boost geeft, is de Dodo Juice Red Mist zeker aan te raden! Dat is nu mijne favoriet:)^ Ook de PB QD+ is zeker niet slecht.
De Meg's Ultimate Quick Detailer vind ik minder, de lak voelde echt minder glad aan daarna..
 
tinus zei:
Poorboys QD+ is in dit geval zeker een aanrader. Wel even nawrijven omdat er carnauba in zit, en dat moet even opdrogen om te kunnen afvegen.

Prima resultaat :heart_eyes:
En schudden voor gebruik (op een MF doek)! :-"
 
Ik gebruik zelf nu QD+ van Poorboy's.:)^

Deze bevalt mij prima de lak wordt glad en geeft weer een extra glas.
Het is wel zo dat je wat meer aandacht moet geven bij het aanbrengen door de carnauba die er in zit.
Ik doe het volgende:

Spuit QD+ op een micro doek en breng het op de lak aan.
Laat het even drogen, je krijgt een waas op je lak te zien.
Wrijf daarna met een schone en droge micro doek alles op en klaar.

Ik heb er een foto bij gedaan. Jammer genoeg zie je het niet zo goed op de kleur zilver dan bijvoorbeeld zwart zoals die van jouw
Het is dus even wat meer werk dan de andere quick detailers maar het resultaat zal je verbazen.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ik gebruik ook de showroom shine van kenotek, en in het begin had ik ook steeds strepen.
Toen het product eens verdund met water en daarna geen strepen meer en nog steeds een prachtige glans :cool:

Ook is het beter om het product op een mf doek te spuiten dan meteen op de lak, en ook niet te veel product gebruiken;)