• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke rotary

darkgrey

Detailing rookie
7 jun 2011
32
0
goede dag auto (lak) liefhebbers heb een vraag zit met een keuze probleem ik wil graag een rotary aanschaffen maar weet niet meer welke wou eerst de flex maar heel veel mensen zeggen dat deze een iritante toon maakt.
En ik heb pas de 3m machine vast gehad maar vind over deze machine niet veel info net alsof hij niet goed is of lekker werkt weet iemand of heeft iemand met deze 3m gewerkt en wat vind je er van.
als 2 de keuze de aeg pe 150 en als 3de de dodo juice spindoctor als 4de de pro 900
wie wil me welpen een keuze temaken oja de festool is te duur voor mij als hobbyist alvast bedankt voor het mee helpen

https://forum.Carclean.com/threads/alle-rotarys-op-een-rij.299/

Mijn keuze zou zijn:
- Festool
- AEG 150
- PRO900
- Spin Doctor.

Puur en alleen op ervaring met de machines.

Ik zie mezelf ook als hobbyist en heb ook gewoon de Festool gekocht, alleen al om het feit dat het een kwalitatief onwijs goede machine is.
Goed gereedschap is immers het halve werk ;)

Ok bedankt maar dan word het dus de aeg of de shinex 150 maar je noemt de 3m niet is deze dan zo slecht en waarom dan :weetniet

Het nieuwe type Flex valt echt zat mee qua geluid hoor, is veel beter geworden dan de oude voorheen was. Ik vind hem ook beter in de hand liggen

3M machine heb ik ook bekeken en in handen gehad. Voelt ook goed.
Mocht er helaas niet mee testen, vandaar niet gekocht.
Je kunt forumlid Rodders een bericht sturen, die heeft of had er eentje te koop, en niet duur.

AEG zelf ook overwogen, lijkt me ook een prima machine, en voor wat ik er over heb gelezen is iedereen er ook goed tevreden van.

Zelf heb ik uiteindelijk iets langer gespaard en een Festool aangeschaft.

Ik heb zowel een Flex als een Festool.

Weet niet waar je woont, maar als je bij mij in de buurt woont mag je altijd eens komen testen en vergelijken.

Hoi frans ik woon in roosendaal dat is een km of 40 weg dus kan een x komen testen en kijken welke bevalt maar is er zoveel verschil in kwaliteit of ?????

Ik vind zelf de Festool wat beheersder op toeren komen.
Het zijn beide goede machines, mijn voorkeur gaat zelf echter naar de Festool uit.
Ik neem geen afscheid van de Flex, die houd ik gewoon als vaste machine voor spotpads.

Geef me maar eens een belletje (telnr via pm), wanneer het in het weekend mooi weer is, dan kunnen we wat afspreken.

Ik heb zelf de Festool, AEG en de 3M machine gehad, momenteel werk ik enkel nog met de Festool.
3M en AEG zijn vergelijkbaar al is de 3M machine wat kleiner, wat fijner maar kwa geluid miss net iets vervelender.
Terug vallen in toeren onder belasting hebben beide machines geen last van. Bij de AEG en de 3M machine kan ik wel aanraden een langer snoer of afkoppelbaar snoer te monteren.

Mijn ranking van de rotary's waar ik zelf al mee gewerkt heb:
1) festool
2) AEG
2) 3M
4) Pro900
5) Oude Flex
6) Makita

De oude flex op vijf omwille van het geluid en de makita laatst omwille van het gewicht.

Ok:cool bedankt voor jullie tips ik denk dat ik toch voor de aeg pe 150 ga meeste prijs kwaliteit verhouding dan heb ik hog wat buget over voor pad washer en paint detective :love :jippie