• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke schitterende taart moet ik kiezen? Meguiars NXT pot van 311 gram of Collinite 915?

Ruttie85

Detailing addict
23 apr 2011
63
65
Beste forumleden,

Binnenkort raakt mijn wax op en dan wordt het tijd om nieuwe te bestellen...

Maar ik twijfel tussen twee vreselijk goeie producten..

De Collinite 915 (die ik nu gebruik...).. De beading en standtijd van deze wax is fenomenaal en houdt inderdaad echt zeker een half jaar...
De wax blijft ook echt GOED zitten, ook na veel wassen en mijn ervaringen zijn erg goed. Nadeel van deze wax vind ik de uitsmeerbaarheid en de verwerking, te lang in laten werken betekent schrobben, ook is de wax niet echt lekker uit te smeren.

En de Meguiars NXT-wax in potvorm. Ik heb tot nu toe alleen de vloeibare gebruikt, en ben daar ook erg over te spreken! Hebben mensen ervaringen met de standtijd van deze wax? Ik vind de NXT-wax in vloeibare vorm namelijk lekker smeren, maar wil de pot ook wel eens proberen. Ervaringen?
(Ik heb een zeeblauwe Yaris T-Sport en de NXT-wax maakt het blauw werkelijk schitterend, eigenlijk net iets mooier dan de Collinite.)

Wat vinden jullie?

Verder: De IronX. Kan ik beter de gel gebruiken of de andere vorm? Verdun je deze met water of hoe gebruik je het? En is hij goedkoop in gebruik of snel op? (Met dit product heb ik nog geen ervaring.)

Geen NXT nemen, standtijd is korter dan de 915 en de NXT is een all in one product terwijl de 915 een pure wax is...

Als je per se een van de waxen wil die je noemt zou ik voor de Collinite 915 gaan. De Meg's NXT 2.0 bevat namelijk cleaners die weer het e.e.a. verwijderen, zoals een glaze. Anders zou je ook eens kunnen kijken naar een van de waxen vam Dodo Juice.

Vind de 915 een topper ,vandaag mijn vaders zilveren swift verblijd met twee laagjes.
Vind de wax wel makkelijk aan te brengen, alleen op een lichte kleur moeilijk te zien.
En makkelijk uit te buffen.
Is wel iets meer werken dan bv met de 845, maar de glans is super op een zilveren auto.
En de eerste keer dat ik de wax gebruikte, deed ik het ook te dik erop.
Terwijl ik dacht dat het al dun was.

Iron-X is RTU oftewel ready to use.

Afhankelijk van de vervuiling, blootstelling aan vliegroest (denk aan parkeren langs het spoor, metaalfabriek, enz.) dan kun je beter een liter bestellen. Op een auto formaatje Golf ofzo, gebruik je al bijna een halve liter, velgen meegerekend.

Enne, er is geen betere raad, dan voorraad.... :-d