• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke sealant gebruiken?

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Morgen hoop ik te kunnen starten met het eerste deel van het winterklaar maken van de 155.
Afgelopen week de Smartwax Concours wax besteld. Heb hier veel goede reviews over gelezen en daarom deze eens gebruiken.
Is het mogelijk om als sealant Collinite #845 te gebruiken? Of kan deze niet overweg met deze concourswax?
Naast Collinite heb ik ook nog PB Exp, Wolfgang DGPS, en Smartsealant in mijn collectie.
Alvast hartelijk bedankt weer!!!

De Collinite #845 is geen sealant, maar een pure wax ;)

Meestal is het zo dat concours waxen niet echt uitblinken in een lange standtijd. Ze moeten doen waar ze goed in zijn, de boel goed laten glimmen.

Vandaar de naam concourswax. :-"

Als je een goeie sealant wilt, dan zou ik de WG DGPS nemen. Tot op heden ben ik geen betere tegen gekomen.

Om de standtijd van de wax te vergroten, zou je het eens op pure schone lak moeten aanbrengen zonder voorbereide (sealant) ondergrond. ;)

Tim zei:
... een wax met een glaze eronder zal minder duurzaam zijn dan een wax zonder glaze eronder. Voorwaarde is dat de lak goed schoon is.
Dit zal ook van toepassing zijn met een sealant als ondergrond.

:roll

Bedankt voor je info! :-)^
Ken de Wolfgang DGPS idd ook en ben het volledig met je eens dat dit een hele goede is.
Maar kan ik deze toppen met de Concours wax?

Het kan, het hoeft niet speciaal. Ik persoonlijk denk dat de WG DGPS een langere standtijd heeft (mits de voorbereiding goed gedaan is, zie ook de quote van Tim) dan een concourswax.

Maar hey, als jij je er goed bij voelt, gewoon doen :-)^

Let wel dat de WG DGPS na het uitbuffen minimaal 12 uur droog moet staan (uit de regen, hoge luchtvochtigheid enz.) en na 24 uur eventueel getopt kan worden met een wax.

Of je gaat voor de CG Jetseal 109.
Bijna net zo goed alleen heeft die minder moeite met vocht

nicknameless zei:
Als je een goeie sealant wilt, dan zou ik de WG DGPS nemen. Tot op heden ben ik geen betere tegen gekomen.

Zonder meer een goeie sealant. Ik ben wel een betere tegengekomen. Maar deze komt niet voor in het assortiment van CarClean. :-" :-"
Snap inmiddels waarom C.C. niet alle producten voert.

Voor de W.G. durf ik inmiddels ook wel te stellen : Zet deze op een droge, kale en vetvrije lak. Daarmee creëer je de voorwaarden voor een lange standtijd. Succes ..........

Bedankt allen voor jullie info!
Ben vandaag begonnen en heb toch gekozen voor de WG DGPS! :-)^
Misschien dat ik hem binnenkort nog met een wax top, maar weet ik nog niet zeker.