• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Sealant?

Santorini

Detailing trainee
22 nov 2008
13
47
Hoi,

Inmiddels al heel wat topics gelezen, produkt informatie gelezen en langzaam maar zeker wordt ik wijzer en wijzer over hoe je het beste resultaat kunt behalen bij het onderhouden van de lak, alimunium- en kunstof onderdelen, ramen en banden.
Echter waar ik toch maar niet een uitgesproken mening over kan vormen is de vraag "welke sealant" is nu de "beste".
Nu weet ik wel .... is een subjectief begrip. Wat de één goed vind zal de ander helemaal niets vinden.

Natuurlijk heb ik zoals al geschreven een rondje gemaakt over de forums, site van carclean en de sites van de desbetreffende producenten. Resultaat .... mening (althans idee) dat Chemical Guys Jet Seal 109 en de Sealnts van Meguiars toch wel de betere zijn onder de Sealants. Nogmaals is een vermoeden gebaseerd op info van de producent enz...

Zo las ik over Jet Seal 109 het navolgende:
The chemists at Chemical Guys have really made a break through with the Jet Seal 109. This product has redefined the expectations for what a sealant can do to protect and shine your paint. This is one of the absolute strongest forms of protection you can apply to your paint. Jetseal was originally developed for the aerospace industry to provide long lasting protection in the harshest environments while moving at extraordinary speeds. Jetseal 109 is an organically modified sealant bonded with an acrylic crystalline which allows it to bond with paint at the molecular level, forming an ultra tight bond. Your paint will be shielded from moisture, UV rays, contaminants, air pollutants, road grime and more. Best of all this sealant isn’t just all protection the shine is outstanding as well. The paint will have a “hard candy” look that gives it a mirror like shine. The ridiculously deep shine of the Jetseal 109 makes it the ultimate combination of protection and shine. Roughly one ounce applied by hand or with a buffer will help you protect all of your paint. However you can protect much more than just your painted and clear coated surfaces, use it on your chrome, polished aluminum, carbon fiber, glass, fiberglass, painted plastics, coated plastics and more.

Daarnaast waren er op de site zeer lovende en erg veel positieve reviews van de gebruikers te lezen.

Hoe dan ook ..... wordt het Jade Seal 109, een produkt van Meguiars of toch nog een andere?
Ik ben dan ook zeer nieuwsgierig naar jullie ervaringen met één van bovenstaande produkten.

Aanvullende info .... mijn auto is sinds een week of 8 uit de fabirek gerolt en ik wil mijn vandaag bestelde DAP500 gebruiken.
Dus je voelt hem al aankomen ,,,,,,,,, ik wil een sealant die niet alleen goed is maar ook nog eens geschikt is voor de DAP500.
:-" Gemak dient de mens per slot van rekening.

Ik ben benieuwd .........

Greetzzzzzzz
Black207
 
Jetseal is makkelijker in gebruik als de Ex-P van Poorboys ,dat kan ik je zeker zeggen ,de levensduur is ook wel ongeveer hetzelfde.
De Megs heb ik nooit gebruik..

Volgens mij kan je de meeste sealants op een Rode Lake Country pad aanbrengen met de DAP 500.
 
Ik begrijp dat je beide gebruikt heb maar een uitgesproken voorkeur hebt voor Jet Seal van Chemical Guys.
Kijk aan dergelijke praktijk ervaring heb ik iets ....
Hoe dan ook bedankt voor het delen van je mening / ervaringen.

Je raad wat pads betreft zijn inmiddels overgenomen en op het verlangrlijstje gezet ,,,,,,
Las net dat het de zachtste pads zijn binnen het assortiment. Dus met mijn nieuwe lak moet het dan helemaal goed komen.

Nogmaals thanks!
Black207
 
De rode is inderdaad het meest geschikte voor vloeibare sealants of waxen.

Ik heb inderdaad beide ,en grijp sneller naar de Jetseal ,gewoon omwille van gebruiksgemak.
Aanbrengen is voor zowel de Ex-P als Jetseal hetzelfde ,vrij makkelijk ,maar het afnemen van Jetseal is toch wel wat makkelijker.

Als je meerdere lagen gaat zetten word aangeraden om er 20 min tussen te laten ,maar ik zou zeggen ,laat er maar een paar uren tussen als je kan. Om zeker te zijn dat hij volledig uitgehard is. En je mag hem er ook wat langer laten opzitten als aangegeven.

Ook kan ik aanraden om hem te toppen met een waxje voor extra bescherming.. :)^
 
Hi,

Ik heb zowel de Ex-p als de jetseal. Laatste ga ik binnenkort testen. Mijn ervaring met de Ex-p is easy on, easy off...Lekker met het handje doen ipv de dap!
 
Goede ervaring met Jetseal109; easy on, very easy off :heart_eyes:
Duurzaam net als de anderen; al zou het een week of 2 schelen?!

Hoor ook erg goede dingen over de sealants van Poorboys; zeker waard om te proberen :party:
 
Heren mijn dank is groot.
Zal jullie raad op gaan volgen ..... ga de diverse merken eigenhandig uit proberen en kijken welke het beste resultaat zal geven.
Mijn verlanglijstje wordt wel langer en langer zo .... maar ach het in goede staat houden van de auto is me zeer zeker wat waard

Hoe dan ook bedankt voor het delen van jullie mening en ervaring, vooral het deel van het easy on and off erg belangrijk om te weten.

Ciao
Black207
 
dun aanbrengen he?! 2 dunne laagjes; dunne/zuinige laag, drogen, afvegen, dunne/zuinige laag, drogen, afvegen.

Dikke laag is zeer onwenselijk, want dan heb je wel een easy on, maar geen easy off :grinning: