• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Sealer gebruiken jullie?

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Hi,

Zelf gebruik ik na het polijsten en polishen de sealer van mequirs (M21).
Easy on, Easy off is mijn ervaring met dit product.
Nou lees ik ook veel over de Jetseal 109 van Chemical Guys,.iemand hier ervaringen mee.
Of met andere sealers wellicht? Graag jullie ervaringen!

Ook nog een andere vraag,.(misschien ander topic),.wat doet de pre waxer lime van Dodo Juice precies?

Groet,
Snitser:)^
 
Goeie vraag ja!

Moet zelf ook nog op zoek naar een goede sealant ( nxt tech wax is er trouwens ook 1 )
Denk zelf ook aan de Jetseal 109 ;)
 
We hebben hier Jetseal 109 op voorraad, maar nog niet geprobeerd!

Wel de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant en daar was ik in ieder geval over te spreken!

Een Sealant is een synthetische variant op een wax. Houdt langer, beschermt beter, maar vaak is de 'water beading' wat minder en de glans wat kouder.

De Dodo Juice Lime Prime is een Cleaner en Polish in één.
 
Ik heb zelf de Blitz Spray Sealant, maar nog niet echt getest.
Als ik het goed heb zorgt een sealant er voor dat de lak wordt afgesloten en bied dit een langere bescherming (o.a. tegen UV-straling / licht) dan een wax.
In de meeste gevallen wordt een sealant volgens mij nog wel getopt met een wax.
 
ik was el een fan van meguiars m21 maar heb nu de m21 2.0...in een woord WauW:party: tjonge wat een fijn goedje.

de m21 2.0 heeft als extra toevoeging de hydro nog wat..net als de UQD.

echt de moeite waard om het te proberen:)^
 
Ik gebruik de M21 en NTX van Megs en de Car-Lack68 Nano Systematic Care. Over de NTX ben ik niet echt te spreken, de M21 en NSC bevallen me goed waarbij ik een lichte voorkeur heb voor de NSC.

Gr. Bas
 
Ik gebruik de M21 van Meg. Zeer fijn spul, easy on - easy off! Daarna breng ik of de M26 aan of de Natty's Paste Wax blue. Werkt super!
Ik heb vorige week ook de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant, dit poetst nog makkelijker in en uit.
Nadelig vind ik het feit dat je het verplicht 45 min moet laten curen daarna mag het 12 uur niet in aanraking komen met vocht/water (helaas heb ik niet altijd mogelijkheid de auto 12 uur binnen te laten staan). Ik kan ook niet echt super veel verschil ontdekken in glans, beiden glimmen als een tiet! :D w^^w Voor wat betreft de duurzaamheid, dat kan ik eigenlijk pas over een tijdje beoordelen....:-" 't zit er immers pas een weekje op!

Grt Bas
 
Ik gebruik zelf de NXT 2.0 maar als die op is komt de Wolfgang Deep Gloss, de lak wordt er gewoon bizar glad door!
 
zelf vandaag m80 gebruikt..
daarna de m21.
merkte alleen dat de lak iets ''dieper'' lijkt

ben daarna nog ff met de meg. cleaner wax(vaste) eroverheen gegaan.. maaruh die ''cleaner'' wax..
is dat wel goed na de m21??
 
Nee want die jast de M21 er weer vanaf, de cleanerwax is een alles in 1 product.
 
Nxt tech wax is toch ook een sealer aangezien het bestaat uit verschillende polymeren en geen carnauba?
Dus in dat geval de nxt tech wax.