• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Shampoo?

Riootjetdi

Detailing rookie
13 mrt 2010
13
0
Welke shampoo gebruik ik zodat de waslaag in tact blijft?

Gebruik nu :
Super Slick & Suds Concentrated Car Wash

Wil geen Meguiars shampoo gaan gebruiken
 
Kijk anders eerst even hier: KLIKKIE

De Meg Goldclass shampoo is wel 1 van mijn favo's overigens, de NXT vind ik niet zo bijzonder.
 
Waarom geen Meguiars shampoo? Shampoo Plus is een geweldige shampoo.

Zolang je de juiste dosering gebruikt zullen trouwens alle kwaliteits shampoo's je waxlaag intact houden.

Dodo Juice Born to be mild zou een zeer goede keuze zijn.
 
Hier nog een Gold Class liefhebber, vind 'm persoonlijk lekker werken dan de Wolfgang Auto Bath ( welk wel een zéér goede is, maar vind de GC wat 'gladder' aanvoelen tijdens gebruik ( wel duurder daar in tegen ))
 
Iedere goede shampoo zal je waxlaag intact houden MITS je je houdt aan de dosering! Gooi dus niet zo maar een plons shampoo in de emmer, bij overdosering zal je waxlaag aangetast worden.
 
Ik gebruik de laatste maanden steeds minder shampoo (veel minder dan advieshoeveelheid); het blijft goed werken dus waarom niet?
 
Ik gebruik voor het wekelijks of 2 wekelijks wassen de Dodo Juice Sour Power gloss enhancing shampoo deze bevat ook carnauba wax tot nu toe zeer tevreden en te spreken over dit product, uiteraard ook hier weer even opletten bij de dosering :)^
 
Ik ben zeer zeer zeer tevreden over

- Dodo Juice Born To Be Mild
- Chemical Guys GlossWorkz

Grtz
 
Ik ben begonnen met de: Super Slick & Suds Concentrated Car Wash, met de DODO donderdag heb ik Dodo Juice Born To Be Mild aangeschaft. Je bent van de Dodo shampoo de helft minder kwijt. Tussen beide merk ik weinig verschil. Ik heb alleen het gevoel dat ik Dodo tekort doe, je bent maar 14 ml nodig voor 10 liter water en dat is wel heel erg weinig. Met SS&S had ik het gevoel dat het beter schuimde.
Vind beide shampoos goed hun werk doen!
 
tinus zei:
Ik gebruik de laatste maanden steeds minder shampoo (veel minder dan advieshoeveelheid); het blijft goed werken dus waarom niet?


Zo is dat ook, al blijft het moeilijk om veel mensen daarvan te kunnen overtuigen.
Waar is de tijd dat ik nog 100ml meguiar's shampoo in een emmer deed, dat was pas verspilling van product en geld.
 
Heb geen ervaring met de betere shampoo's. Ik gebruik nu Dodo Juice BTBM en deze is erg fijn. Ruikt lekker, schuimt goed en maakt goed schoon.
Voorheen gebruikte ik de consumenten shampoo's van Shell, HEMA en de bekende merken die je overal in de winkel tegenkomt. Dat doe ik nooit meer nu ik de Dodo Juice heb ervaren.
 
Marty zei:
Heb geen ervaring met de betere shampoo's. Ik gebruik nu Dodo Juice BTBM en deze is erg fijn.

Hier klopt iets niet.
Die BTBM shampoo mag je gerust bij één van de beste shampoo's rekenen die er te krijgen is :ja
 
heb de BTBM van Dodo en deze is erg goed hoor :)^

maar heb je van Dodo nog meer vergelijkbare shampoo's?
heb zelf BTBM paars, maar vraag me af of je nog meer hebt van Dodo's

of kijk ik er nu echt zwaar overheen :schaam
 
De BtbM is paars en een toppertje.
Dan heb je nog Sour Power (met een tikkie carnauba erin) en die is groen
Verder nog de Supernatural. Heb je echt heel weinig van nodig. Deze is kleurloos.

En volgens mij is men bij Dodo Juice nog een andere shampoo aan het ontwikkelen. Rodders en Nicknameless hebben
hiervan al een paar samples getest.
 
Soepergrover zei:
De BtbM is paars en een toppertje.
Dan heb je nog Sour Power (met een tikkie carnauba erin) en die is groen
Verder nog de Supernatural. Heb je echt heel weinig van nodig. Deze is kleurloos.

En volgens mij is men bij Dodo Juice nog een andere shampoo aan het ontwikkelen. Rodders en Nicknameless hebben
hiervan al een paar samples getest.
en die sour power is gewoon als shampoo te gebruiken?
ook omdat er een beetje carnauba bij inzit

(vraagt een leek he :-b )
 
Jip, maar pas geleden is er de wash+wax van Meg's getest ( moet je maar even opsnorren ), daar had de TopicStarter een probleem na het wassen en drogen, er bleven vage strepen achter.
Paar berichten verder kreeg diegene ( en wij allemaal dus ook :party: ) de gulden tip om na / tijdens het drogen de delen te behandelen alsof je ze in de wax had gezet >>> nalopen met zachte microfiber en nawrijven.
Dit resulteerde in een hele mooie glans waar je blij van wordt.
Hopelijk heb je hier wat aan !