Ik heb hem gisteren dan onder handen genomen.
Eerst goed gewassen met ong 2.5x de aangeraden hoeveelheid shampoo voor de waxlaag te strippen. 2 emmer methode natuurlijk. Voor het wassen eerst nog ingespoten met Bug Squash.
De velgen met Spray & Rinse onder handen genomen.
Dan een paar testspots gedaan met de klei. Bumper, enkele plaatsen motorkap, dak, achterklep en achterbumper, wielkappen. Geen stroef kleien of geen vuile klei wat wilt zeggen dat de waxlaag zijn werk goed heeft gedaan!
Daarna Professional pollish voor de lak schoon te maken. Dit gaf een iets meer glanzend effect. Toen heb ik toch maar even licht gepolierd: Mezzo Finalle op witte pad Monello. Gaf natuurlijk geen effect qua polieren aangezien de combo niet straf genoeg is... Het gaf wel een nog mooiere glans! Ik heb terwijl wel op rechterwielkap lakschade gevonden... Een uiteengespatte druppel waaronder nog een paar kleinere druppels staan. Direct de zwaarste combo geprobeerd die ik in huis heb: Veloce op oranje Monelle pad. Haalde spijtig genoeg niets uit. Ik vraag me toch echt af wat dit kan zijn.
De voorlaatste stap was de Black Hole wat wel een goed glans effect gaf moet ik zeggen. Alleen lijken de waskrassen nu wel meer zichtbaar... Met de Collinite 915 is hij afgetopt (2 lagen). Hij ziet er goed uit! Alleen kon ik nog geen foto's maken aangezien het weer slecht is en het niet zen volle potentie weergeeft.
Op een plaats had ik een diepe kras dacht ik, maar het was oxidatie wat met licht polieren wel weg te werken was. Echter wel nog meerdere krassen gevonden en een waarvan ik totaal niet blij ben geworden. Rechts voor aan mijn wielkap. Ik ga hem in het vervolg heel alleen zetten op de parking op het werk, want het is schandalig! Hopelijk kan ik deze der wel uitkrijgen als ik een spiderpad heb. Voor iedereen die niet voorzichtig tussen geparkeerde auto's doorloopt een welgemeende fuck you! Sorry voor het taalgebruik maar het moest eruit!
Groetjes & bedankt voor alle hulp!
Als het zonnetje nog eens uitkomt neem ik foto's
^