• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke soort mitt voor rinseless wash?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
39
Hasselt
Hi iedereen,

Ik ga binnenkort eens een rinseless wash aanschaffen en vroeg me af welke mitts ik hier bij best gebruik?

Ik lees verschillende dingen van een echte spons:eek: tot een noodle mitt.

Ik heb zelf al een monello sponge, goedkope mitts, monello thickmitt, Gyeon smoothie. Ik neig naar een noodle voor de lange vezels???

Graag jullie mening en hulp

Grtz

Geen ervaring met de DJ-versie, maar bij al deze middelen is het normaal gesproken opspuiten en voorzichtig met een schone en goede MF-doek afvegen, en wel opletten dat je geen hele vuile auto hebt, want dan levert het geheid swirls/krasjes op.

Ik denk dat Stephan rinseless washes bedoelt als Optimum No Rinse (ONR) of Dodo Juice Low on Eau.
ONR wordt veel gebruikt met een 'grout sponge' (voegenspons), dus niet de doorsnee jumbospons. Ik heb ONR gebruikt met een Zymöl spons en vond dat niet lekker werken. Met een microvezel mitt leek het of het vuil niet meer van de mitt wou komen. Heel anders dan met normale shampoo.
Low on Eau gebruik ik af en toe met microvezel en dat werkt wel aardig.