• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke spray sealants voor na een wasbeurt gebruik jij? Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer

Alloy

Detailing addict
8 sep 2016
51
58
35
Spray sealants en alles wat er op lijkt. ik zie ze bij bosjes op de site staan, maar welke zijn nou echt de toppers?

Of meer de vraag. Wat gebruik jij na de wasbeurt?

Mijn interesse gaat voor nu uit naar Cure of Red Mist (vooral voor de goeie glans in de reviews, whaha) na de was, maar er zijn er zoveel. Dan heb je ook nog Wetcoat en Aquafobia die mijn interesse hebben.

Misschien zou een sticky topic met alle spray sealants en dergelijke op een rijtje voor na de was en wat ze goed doen (of niet) een idee zijn?

Ik denk dat het heel lastig is om hier een duidelijk topic over te maken, omdat iedereen iets anders fijn vindt. Ik heb over bijna elke spraywax/sealant hier verhalen gelezen over mensen die het super, dan wel niet zo super vinden. Ik denk ook dat er weinig producten zijn die echt slecht zijn, maar het is gewoon heel persoonlijk.

Red mist = geweldig spul
Scholl Sw30 = geweldig spul
Reload/Cure = prima spul maar kan wat strepen geven
Wetcoat (Aquafobia denk ik ook) geeft geen bescherming aan je lak alleen hydrofobische eigenschappen.

Ik denk dat het heel lastig is om hier een duidelijk topic over te maken, omdat iedereen iets anders fijn vindt. Ik heb over bijna elke spraywax/sealant hier verhalen gelezen over mensen die het super, dan wel niet zo super vinden. Ik denk ook dat er weinig producten zijn die echt slecht zijn, maar het is gewoon heel persoonlijk.

Dat is al zeker iets wat ik dacht, veel slechte bestaan er niet, maar zoals Ric325i al een klein beetje duidelijk maakte is het ene product het andere niet. Misschien zijn er bepaalde dingen waar mensen achter gekomen zijn die de een beter doet dan de ander of beter werkt op een wax of op een coating.

Red mist bijvoorbeeld ben geïnteresseerd in geraakt om zijn glans, omdat ik dat graag na een wasbeurt zie, maar andere hebben misschien weer eisen voor iets anders, van standtijd tot waterafstotentheid tot bescherming. Misschien zijn er zelfs mensen die goude combinaties hebben gevonden om meerdere te gebruiken na een wasbeurt.

Ikzelf vind Sonax Brilliant Shine Detailer fijn spul om af en toe eens te gebruiken na een wasbeurt. Van @SkyBuMp nog een tip gehad om het te mixen met Spray & Wipe, maar dat heb ik tot op heden nog niet gedaan.
Verder vind ik Nanolex Final Finish ook wel lekker in gebruik. Wel zuinig zijn met gebruiken, want het is niet goedkoop.

Er zit wel een behoorlijk verschil van applicatie.

Red Mist is aanbrengen op droge lak, uitwrijven, uitpoetsen.
Aquafobia is volgens mij aanbrengen op natte lak, afspoelen met hoge druk en afdrogen.
De anderen weet ik niet.

Zelf vind ik Red Mist heerlijk door zijn ontzettende wetlook (glans wordt bepaald door de ondergrond)
Acrylic Spritz is ook een heerlijk spulletje. Beide zijn goed voor enkele weken tot een maand bescherming.

Ikzelf vind Sonax Brilliant Shine Detailer fijn spul om af en toe eens te gebruiken na een wasbeurt. Van @SkyBuMp nog een tip gehad om het te mixen met Spray & Wipe, maar dat heb ik tot op heden nog niet gedaan.
Verder vind ik Nanolex Final Finish ook wel lekker in gebruik. Wel zuinig zijn met gebruiken, want het is niet goedkoop.
Sonax BSD heb ik ook en is ook zeker goed spul.
@Soepergrover ,@SkyBuMp , wat zou het voordeel moeten zijn om Bsd te versnijden met Spray&wipe?

@Quantoxx ,als je zou moeten kiezen welke van de 2 is dan favoriet?

Uuuummm... Tja, ik heb beide al effe niet meer gebruikt, maar ik denk dat ze allebei wel vergelijkbaar zijn. Ik heb niet echt p standtijd en dergelijk gelet.

Als ik het mij goed herinner, leek de Spritz wel iets meer een sealant-gevoel te hebben. De Red Mist is dan wat warmer/vettiger ofso. Maja, ik gebruik ze allebei op dezelfde manier; Auto wassen + drogen, product op een doek sprayer en over de auto wrijven. Wanneer ik de auto rond ben, wrijf ik hem met een tweede doek nog eff na. Gaat redelijk snel.

Sorry, zou wille dat ik je meer kon vertellen, haha! :P

Waarom zou je uberhaupt zon product willen? Ik zie er nog niet echt de meerwaarde in. Als een auto goed in de wax of coating staat, dan is goed wassen en goed afdrogen toch afdoende?

Willen jullie mij vertellen waarom jullie het wél gebruiken? Ik ben echt zeer benieuwd. Wellicht zet het mij aan het denken en probeer ik ook weleens zon spraytje.

Ik rij best veel en de wax opzich houdt het ongeveer 6 tot 8 weken vol. Na 2 weken is het net waxlook eraf en daarvoor zorgt de quick detailer. In 5 minuten heb je weer de net gewaxt look.

WP_20160822_17_57_39_Pro.webp

Hier was Truus bijna al haar wax kwijt, maar niet iets wat een laagje Red Mist kan oplossen.

Is dat echt na twee week er al af joh. Ik heb de blade nu 3x gewassen sinds de quartz erop zit, lijkt bijna steeds mooier te worden ipv minder. Maar goed ik was de blade na elke tank beurt..... (450km :p)

Ik zie die sprays meer als een 'hotwax' wasstraat behandeling. Het is hetzelfde principe... maar redmist lees ik wel héél vaak. Wellicht toch eens proberen dan.

Huh..? Na 2 weken de freshly waxed - look eraf? Als ik de auto was, is dit al grotendeels weer terug, hoor. Ik gebruik Red Mist simpelweg voor dat laatste beetje extra. :P Als ik nog zin heb, na het wassen. Dus... 9/10 keer niet eens. :D

Tja. Ik was de auto eens in de twee weken en dan staan er alweer 2200 kilometers op. Met veel snelweg kilometers, langs water. Veel insecten wat ietwat harder boenen is denk ik. Maar wat eerder gezegd is, na 6 weken is de wax ook al wat weg aan het gaan. Maar ja 6600 km is ook veel denk ik en weer een reden om te waxen

En zoals op deze foto met net gewaxte look (is ook net gewaxt) is het toch nooit 2 weken later en 2200 km verder weer na het wassen net gewaxte look terug?!?

Volkswagen Passat 2016-09-12-1.webp

Doe ik vast iets verkeerd.

Heb tot nu toe DJ :
Blue Velvet
Blue Velvet Pro
Purple Haze
Purple Haze Pro
Supernatural 2.0
en
Supernatural Hybrid
geprobeerd en allemaal hetzelfde.

De Colt van het vrouwtje houdt het ook veel langer vol met de wax look, die wordt eens in de 6 weken gewassen en ziet er dan ook weer top uit.
Dacht meer dat dit aan de vele malen minder kilometers lag.

@Blade als je de wet look van Red Mist ziet weet je pas wat je al die tijd hebt gemist aan glans e.d. na een wasbeurtje. Ik gebruik het ook nog niet zo lang omdat ik het ook een beetje onzin vond maar echt ongelooflijk.